کد خبر: 129596
A

نماینده مجلس: تا زمانی که ۴ تا خیانتکار و دزد را در میدان امام تهران به سینه دیوار نزنیم؛ جلوی فساد گرفته نمی شود

نماینده گناباد در مجلس یازدهم گفت: ریاست عدلیه کشور اقدامات هوشمندانه، کاربردی و جدی در چند ماهه اخیر داشتند، اما این اقدامات در مفاسد مالی بازدارندگی نداشته است که نمونه آن خلاف های گسترده و گستاخانه سازمان تعاون روستایی است که آقای اژه ای هم از آن مطلع هستند، لذا تا زمانی که ۴ خیانتکار و دزد در میدان امام تهران به سینه دیوار زده نشوند، بازدارندگی ایجاد نخواهد شد.

نماینده مجلس: تا زمانی که ۴ تا خیانتکار و دزد را در میدان امام تهران به سینه دیوار نزنیم؛ جلوی فساد گرفته نمی شود

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد صفایی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امسال را به نام سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری کردند و تاکید فرمودند که در رابطه با شعار سال اقدام عملی صورت گیرد. انتظار از دولت مردمی آقای رئیسی این است که تسهیل در پاسخگویی کسب و کارها ایجاد شود، دستگاه های ذیربط سیستمی را طراحی کنند که در آن حداکثر ظرف ۳ روز پاسخگویی انجام شود و اگر دستگاهی پاسخگویی نداشت هزینه آن را پرداخت نماید. اگر این اقدام عملی را دولت انجام دهد، بخش های بسیاری از تولید و اشتغال رونق خواهد گرفت.

وی در ادامه ضمن تشکر از رئیس جمهور و هیات دولت برای سفر به استان خراسان رضوی گفت: تقاضا دارم دولت و به ویژه وزیر نیرو با سرعت به تعهدات عمل نمایند تا کام مردم شیرین شده و امید در جامعه تقویت شود.

نماینده گناباد با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه اش گفت: در حوزه انتخابیه یک شهر دانشگاهی هستیم که برای تحقق شعار سال بسیاری از جوانان دانشگاهی اعم از اساتید و دانشجویان صاحب دانش عملی هستند، از وزارتخانه های علوم و بهداشت و معاونت علمی انتظار است که فضای فیزیکی لازم را در قالب مراکز رشد فناوری و مراکز رشد کسب و کار فراهم آورند.

صفایی همچنین خواستار تفویض اختیار به استان ها، حمایت صندوق توسعه صادرات از کالاهای صادراتی، فعال شدن شرکت تهیه و تولید در بخش معدن و کانی های فلزی، پرداخت ۱۵ درصد از سهم حقوق دولتی معادن توسط سازمان برنامه به مناطقی که معادن در آنها مستقر است، شد و گفت: انتظار می رود دولت این موارد را با تدوین آیین نامه عملیاتی نماید.

وی از وزارت کشاورزی نیز تمهیدات لازم برای حمایت از دامداران و کشاورزان را خواستار شد و گفت: در وزارت جهاد کشاورزی عملا دامداران به فلاکت کشیده شده اند به طوری که حداقل ۲۰ درصد ذخایر ژنتیکی کشور به سلاخ خانه ها روانه شده اند. شرکت پشتیبانی امور دام عملا مانع اصلی حمایت از دام و طیور در کشور شده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان تعاون روستایی تبدیل به کانون رانت خواری شده است اما دریغ از یک توبیخ و عزل. حداقل در دولت مردمی آقای رئیسی مردم انتظار رانت خواری و حرام خواری را نداشتند. البته حسب وظیفه قانونی سوال از وزیر انجام شده و به موقع طرح و پیگیری خواهد شد.

صفایی با اشاره به اهمیت قنوات در مناطق کویری تاکید کرد: توجه به لایروبی، مرمت و احیای قنوات در گناباد و بجستان به معنی احیای زندگی است. از دولت انتظار می رود که نسبت به تخصیص اعتبارات سفر در بخش قنوات تسریع صورت گیرد.

وی خواستار توجه ویژه دولت به خانم های خانه دار به منظور تحکیم خانواده، تربیت فرزندانی در تراز انقلاب اسلامی و ارتقای جمعیت کشور شد و اظهار کرد: برخورد خلاف عرف عمومی با خانم ها در ورزشگاه مشهد مورد پیگرد قرار گیرد که دیگر مشکلاتی از این نوع را شاهد نباشیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: طبق مصوبه مجلس در بودجه ۱۴۰۱ بیش از یکصد هزار میلیارد ریال اعتبار برای همسان سازی حقوق بازنشستگان پیش بینی شده است. از سازمان برنامه و بودجه انتظار است که این مصوبه را هر چه سریع تر اجرایی نماید.

صفایی با اشاره به صحبت های معاون علمی ریاست جمهوری در کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ایشان رسما اعلام کردند که ۵۰ درصد شرکت های دانش بنیان در تهران و ۵۰ درصد دیگر در کل کشور هستند. این تمرکز گرایی افراطی، کشور را در آینده با چالش های بزرگی مواجه خواهد کرد. لذا از وزیر اقتصاد می خواهم لایحه ای را به مجلس ارائه نمایند که در آن مالیات در کلانشهرها و شهرهای پرجمعیت نسبت به شهرستان های کوچک به صورت پلکانی تعریف شود که سرمایه گذاران تشویق شوند در مناطق کمتر برخوردار سرمایه گذاری نمایند.

وی در پایان گفت: ریاست عدلیه کشور اقدامات هوشمندانه، کاربردی و جدی در چند ماهه اخیر داشتند، اما این اقدامات در مفاسد مالی بازدارندگی نداشته است که نمونه آن خلاف های گسترده و گستاخانه سازمان تعاون روستایی است که آقای اژه ای هم از آن مطلع هستند، لذا تا زمانی که ۴ خیانتکار و دزد در میدان امام تهران به سینه دیوار زده نشوند، بازدارندگی ایجاد نخواهد شد.  / ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر