کد خبر: 129605
A

مجلس انقلابی با تیم مذاکره کننده انقلابی به مشکل خورده است؟/ ابراهیم عزیزی: مجلس در انتظار گزارش دولت از مذاکرات هسته ای است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: لغو کامل تحریم‌ها مسئله‌ای مهم است. دولت باید از روند مذاکرات و وضعیت لغو تحریم‌ها گزارشی را به مجلس شورای اسلامی و به طور مشخص کمیسیون‌های امنیت ملی و انرژی مجلس ارائه دهد.

مجلس انقلابی با تیم مذاکره کننده انقلابی به مشکل خورده است؟/ ابراهیم عزیزی: مجلس در انتظار گزارش دولت از مذاکرات هسته ای است

به گزارش دیده بان ایران؛ ابراهیم عزیزی، با اشاره به ملزومات توافق نهایی بین ایران و 1+4 گفت:بر اساس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران دولت باید درباره مذاکرات، گزارش مشروحی را به مجلس ارائه دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: لغو کامل تحریم‌ها مسئله‌ای مهم است. دولت باید از روند مذاکرات و وضعیت لغو تحریم‌ها گزارشی را به مجلس شورای اسلامی و به طور مشخص کمیسیون‌های امنیت ملی و انرژی مجلس ارائه دهد.

این نماینده مجلس بیان داشت: هر زمان که دولت و وزارت امور خارجه گزارش خود از روند مذاکرات را به صورت کتبی به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند، در آن زمان ما می‌توانیم درباره نتیجه مذاکرات وین اظهارنظر کنیم.

عزیزی اظهارداشت: هر اظهار نظری درباره آینده مذاکرات تا قبل از اخذ گزارش از وزارت امور خارجه و دولت فقط تحلیل و گمانه‌زنی است و نمی‌توان به آن استناد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملس و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: تیم مذاکره کننده ما بر اساس منافع ملی مذاکرات را دنبال می‌کنند و مجلس هم بر اساس منافع ملی و به ویژه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران روند مذاکرات را پیگیری و رصد می‌کند.

گفتنی است سایت دیده بان ایران ساعتی قبل خبر داد که "جمعی از نمایندگان در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور خواستار اخذ تضمین‌های محکم‌تر از طرف مقابل در مذاکرات وین شدند."

طبق این ادعا حجت الاسلام نبویان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور خواستار اخذ تضمین‌های محکم‌تر از طرف‌های غربی در مذاکرات وین شده است.

به گفته فلاحی نماینده همدان در مجلس که در حال جمع آوری امضا از نمایندگان به منظور حمایت از این نامه بود، تاکنون بیش از ۱۹۰ نفر از نمایندگان نامه نبویان به رئیس جمهور را امضا کرده اند.

منبع: دیده بان ایران

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر