کد خبر: 129665
A
دیده‌بان ایران گزارش می دهد:

طراح طرح صیانت عضو «ساترا» می شود؟

رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر انتصاب وی به عنوان عضو "کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات" از سوی وزارت ارتباطات، اظهار بی اطلاعی کرد.

طراح طرح صیانت عضو «ساترا» می شود؟
به گزارش دیده بان ایران؛ رضا تقی پور انوری رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر انتصاب وی به عنوان عضو "کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات" از سوی وزارت ارتباطات، اظهار بی اطلاعی کرد.
 

گفتنی است کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات وظیفه سیاستگذاری، تدوین و تصویب مقررات را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برعهده دارد. نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات و حفظ حقوق مشترکین و کاربران براساس اصول محوری سازمان  نیز از دیگر وظایف آن است.

قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وظایف این کمیسیون را به شرح ذیل بیان می‌نماید:
الف. اصلاح و تجدید ساختار بخشهای ارتباطی کشور؛
ب. تصویب ضوابط و مقررات مربوط به صدور پروانه فعالیت برای ایجاد شبکه و ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات در قلمرو شبکه‌های غیرمادر؛
پ. تعیین سیاست نرخ‌گذاری و تصویب تعرفه و نرخ ارائه خدمات در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و تصویب جداول و نرخهای کلیه خدمات ارتباطی؛
ت. تدوین مقررات ارتباطی کشور و نظارت بر حسن اجرای آن؛
ث. سیاست‌گذاری درخصوص صدور مجوز فرکانس و تعیین و دریافت حق‌ امتیاز صدور مجوز.
ترکیب اعضای کمیسیون
طبق ماده ۶ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به ترتیب رئیس و دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات محسوب می‌شوند و نمایندگانی از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، وزارت امور اقتصادی و دارائی و سه نفر از صاحب نظرات امور اقتصادی، ارتباطات و یا فناوری اطلاعات نیز دیگر اعضای آن را تشکیل می‌دهند که برای مدت چهار سال به این سمت منصوب می‌شوند.
دبیرخانه کمیسیون در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی قرار دارد و مسئولیت ابلاغ مصوبات؛ تعیین دستور کار جلسات؛ برقراری ارتباط با دستگاه ها، موسسات و نهادها؛ تشکیل کارگروه های کارشناسی و تخصصی؛ و دعوت از سایر کسانی که لازم است در جلسات کمیسیون حاضر شوند، را برعهده دارد. همچنین، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، به عنوان بازوی اجرائی کمیسیون، مسئولیت نظارت بر اجرای درست مصوبات و تهیه گزارش از بازخورد مصوبات و ارائه آن به کمیسیون را عهده دار است.
با توجه به رویکرد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، مبنی بر رعایت شفافیت، عدالت، منطق و حقوق مشترکین، موضوعات پیشنهادی قبل از طرح در کمیسیون، در کارگروههای ویژه تخصصی با نام " کمیسیون فرعی تخصصی" مطالعه و مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد. در این کارگروه ها، صاحب نظران مرتبط با موضوع و نمایندگانی از نهادها و اصناف مختلف فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور دارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر