کد خبر: 129762
A

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: مسئولان نظام در هر جلسه و محفلی مردم را به ازدواج و فرزندآوری تشویق کنند

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، روز چهارشنبه در نخستین جلسه قرارگاه تعالی سلامت و جوان سازی جمعیت در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه اقتدار ملی هر کشور وابسته به جمعیت جوان آن کشور است، گفت: جمعیت و نیروی انسانی جوان هر کشوری را برابر تهدیدات دشمنان و خطرات آن مقتدر می سازد.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: مسئولان نظام در هر جلسه و محفلی مردم را به ازدواج و فرزندآوری تشویق کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، روز چهارشنبه در نخستین جلسه قرارگاه تعالی سلامت و جوان سازی جمعیت در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه اقتدار ملی هر کشور وابسته به جمعیت جوان آن کشور است، گفت: جمعیت و نیروی انسانی جوان هر کشوری را برابر تهدیدات دشمنان و خطرات آن مقتدر می سازد.

امام جمعه تبریز با اشاره به آمارهای نگران کننده پیری جمعیت اضافه کرد: آذربایجان شرقی از نظر نرخ باروری در رده های پایین قرار دارد و جمعیت استان نیز به سمت پیری حرکت میکند.

وی با تاکید بر اینکه برای برنامه ریزی مدون در این حوزه نیازمند آمار صحیح هستیم، گفت: مراکز علمی از نرخ باروری و جمعیت استان آمارهای دقیق و مقایسه ای جمع آوری کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، برگزاری کلاس های آموزشی جهت ارتقا سطح آگاهی های عمومی را یادآور شد و تاکید کرد: اساتید حوزه و دانشگاه و صاحب نظران جوان سازی جمعیت با حضور مستمر در برنامه های صدا و سیما مردم را نسبت به پیری جمعیت حساس و نسبت به افزایش نرخ باروری آگاه تر سازند.

امام جمعه تبریز گفت: در راستای تشویق مردم به افزایش نرخ باروری قرارگاه تعالی سلامت و جوان سازی جمعیت با علما و روحانیون و صاحبان منبر ارتباط تنگاتنگ داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، افزایش خدمات حمایتی و اهرم های تشویقی را متذکر شد و ادامه داد: با ارائه بسته های تشویقی می توان از زوج هایی که به بهانه مشکلات اقتصادی فرزند آوری را به تأخیر می اندازند، حمایت کرد.

وی با بیان اینکه پیری جمعیت بسیار خطرناک است، گفت: مسئولان نظام سلامت به موضوع ازدواج جوانان و افزایش نرخ باروری به عنوان رسالت و وظیفه ای غیرسازمانی نگاه کنند و در هر جلسه و محفلی مردم را به ازدواج و فرزند آوری تشویق کنند و در این زمینه از زوج های جوان حمایت و پشتیبانی کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: امید آفرینی و افزایش نشاط اجتماعی هم میتواند یکی از راههای افزایش نرخ باوری و افزایش جمعیت باشد.

در ابتدای این جلسه، دکتر نقی پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به ابلاغ وزیر بهداشت برای تشکیل قرارگاه تعالی سلامت و جوان سازی جمعیت گفت: با ۱۴ راهبرد ابلاغی این قرارگاه در راستای تعالی سلامت و جوان سازی جمعیت حرکت خواهد کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر