کد خبر: 129768
A

فعال سیاسی اصولگرا: طیف‌هایی از اصلاح‌طلبان نظام را قبول ندارند/ جریان اصلاحات با اساس نظام مشکل دارد نه با عملکرد آن

کارشناس نزدیک به جریان انقلابی مدعی شده است که " اطلاح‌طلبان اساس نظام جمهوری اسلامی را قبول ندارند اما اینجای کار اشکال دارد که هم اساس نظام را قبول ندارند و هم از طرفی می‌خواهند در قدرت قرار بگیرند؛ جریان‌های سیاسی متعددی پس از انقلاب بودند که رسماً اعلام می‌کردند که نظام جمهوری اسلامی را قبول ندارند اما هیچ موقع داعیه این را هم نداشتند که در قدرت قرار بگیرند."

فعال سیاسی اصولگرا: طیف‌هایی از اصلاح‌طلبان نظام را قبول ندارند/ جریان اصلاحات با اساس نظام مشکل دارد نه با عملکرد آن

به گزارش دیده بان ایران؛ ناصر ایمانی کارشناس مسائل سیاسی در باره اظهارات اخیر برخی تئوریسیون‌های جریان اصلاحات مبنی بر ناکارآمدی جمهوری اسلامی و عدم تحقق خواسته‌های مردم پس از گذشت 42 سال اظهار داشت: برخی از جریان‌های اصلاح‌طلب اساساً هم با جمهوریت نظام مشکل دارند و هم با اسلامیت آن؛ در واقع اساس این نظام را قبول ندارند.

وی خاطر نشان کرد: اگر جمهوریت را به هر شکلی هم برای این طیف سیاسی تصویر کنید، چون در نظام جمهوری اسلامی قید اسلامیت وجود دارد، آن را جمهوری هم نمی‌دانند؛ در واقع میتوان گفت اصلاح طلبان این سیستم را که یک ولی فقیه داشته باشد و این ولی فقیه هم اساساً با انتخاب غیر مستقیم مردم باشد و بقیه ارکان نظام هم با انتخاب مردم بر سر کار بیایند را قبول ندارند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان از سال 76 عنوان می‌کنند که این نظام نه جمهوری‌ست نه اسلامی، گفت: این جریان سیاسی معتقد است حاکمیت نباید اصلا اسلامی باشد و باید جمهوری باشد؛ جمهوری هم نیست چون اسلامی‌ست، بنابراین نظام را به کل قبول ندارند.

جریان اصلاحات با اساس نظام مشکل دارد نه با عملکرد آن

ایمانی افزود: برخی ساختار نظام را قبول دارند و معتقدند که نظام به اهداف خودش نرسیده است اما یک عده هم هستند که مثل جریان اصلاح‌طلب در عین حال که اساس نظام را قبول ندارد، می‌گوید نظام به اهداف خودش نرسیده است؛ با این تفاسیر مشکل اصلاح‌طلبان این است که اساس نظام را قبول ندارند نه اینکه نظام به اهداف خودش نرسیده باشد.

وی با اشاره به اینکه کسی در انقلاب اسلامی، از رهبری گرفته تا دیگران ادعا نمی‌کند که جمهوری اسلامی به اهداف خودش رسیده، عنوان کرد: در کشورهای دیگر با هر نظامی که هستند هم چنین ادعایی را ندارند که به همه اهداف خودشان رسیدند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: جمهوری اسلامی هم به برخی اهداف خودش نرسیده است اما باید توجه کرد که حجم بسیار شدید دشمنی‌هایی که علیه این نظام در طی 42 سال گذشته بود طوری بوده که یکی از آن ها جنگ تحمیلی 8 ساله و دشمنی‌های دیگر از داخل و خارج بوده است؛ لذا باید با توجه به این مسائل مقایسه کرد که نظام به اهداف خودش رسیده است یا خیر، اما نا گفته نماند که جمهوری اسلامی به بسیاری از اهداف خودش رسیده است البته نه به همه اهداف.

اصلاح‌طلبان نقش اپوزسیون داخل نظام را بازی می‌کنند

ایمانی با اشاره به اینکه به غیر از یک مقطع زمانی هشت-نه ساله مابقی قدرت طی 42 سال در اختیار اصلاح طلبان بوده، گفت: در مقاطعی، هم قوه مجریه، هم قوه مقننه و هم قوه قضائیه؛ در مقاطع دیگری هم قوه مجریه و هم قوه مقننه و در مقطعی قوه مجریه در اختیار اصلاح‌طلبان بوده است؛ حال اگر کسی بخواهد بازخواست کند که چرا این نظام به همه اهداف خودش نرسیده، اولین مخاطبش اصلاح طلبان هستند و باید از آن‌ها سوال کرد که دو-سوم سال‌های بعد از انقلاب قدرت در اختیارشان بوده و چه کردند.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان همواره نقش اپوزسیون داخل نظام را بازی می‌کنند، اظهار داشت: اطلاح‌طلبان هم در قدرت بودند و هم ساز انتقادی و مخالف میزنند این رویه اصلاح طلبان است که میگویند میخواهیم در قدرت باشیم اما اساس نظام را هم قبول نداریم؛ بنابراین هیچ وقت خودشان را در معرض پاسخگویی قرار نمی‌دهند که بخواهند پاسخ دهند که طی سال‌هایی که در قدرت بودند چه کردند. 

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: این جماعت هم می‌خواهند منتقد اساس نظام باشند هم منتقد عملکرد نظام و هم همواره در زمان ارائه عملکرد، فرار از پاسخگویی دارند. 

اصلاح‌طلبان هم نظام را قبول ندارند هم می‌خواهند در قدرت باشند

ناصر ایمانی خاطر نشان کرد: اطلاح‌طلبان اساس نظام جمهوری اسلامی را قبول ندارند اما اینجای کار اشکال دارد که هم اساس نظام را قبول ندارند و هم از طرفی می‌خواهند در قدرت قرار بگیرند؛ جریان‌های سیاسی متعددی پس از انقلاب بودند که رسماً اعلام می‌کردند که نظام جمهوری اسلامی را قبول ندارند اما هیچ موقع داعیه این را هم نداشتند که در قدرت قرار بگیرند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان علیرغم اینکه ماهیت نظام را قبول ندارند به دنبال قدرت در نظام جمهوری اسلامی هستند، تصریح کرد: این طیف سیاسی هیچ زمان پاسخ این سوال را نداده‌اند که اساساً چرا با وجود انتقاد جدی به ساختار این نظام، همواره در قدرت مشارکت می‌کنند و اگر هم در قدرت مشارکت می‌کنند چرا پاسخگوی عملکرد خودشان نیستند؟ این سوالاتی است که همیشه از جانب اصلاح‌طلبان بی پاسخ مانده است.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر