کد خبر: 129845
A

آصفری: زمزمه های حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی بهانه ای برای افزایش قیمت کالاها شده است

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: افزایش قیمت کالاها زنگ خطری برای مسئولان اقتصادی دولت بوده که باید توجه داشته باشند اگر قرار است اصلاحی در حوزه پرداخت ارز ترجیحی صورت گیرد بایستی در وهله اول زیرساخت های لازم آن فراهم شود.

آصفری: زمزمه های حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی بهانه ای برای افزایش قیمت کالاها شده است

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد حسن آصفری با اشاره به ضرورت انسجام در تصمیم گیری از سوی دولت در خصوص نظام پرداخت یارانه ها، بیان کرد: از نظر بنده زمزمه های حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی بهانه ای شد تا برخی از افراد سودجو در بازار و در بین تولید کنندگان، قیمت کالاهای خود را افزایش دهند یا حتی برخی کالاهای خود را اهتکار کنند. از نظر بنده این موضوع زنگ خطری بوده که مسئولان اقتصادی دولت باید توجه داشته باشند که اگر قرار است اصلاحی در حوزه پرداخت ارز ترجیحی صورت گیرد بایستی در وهله اول زیرساخت های لازم آن فراهم شود.

اصلاح نظام پرداخت یارانه ها نباید تاثیر منفی بر سفره مردم داشته باشد

وی در ادامه اظهار کرد: اصلاح نظام یارانه ها در پرداخت ارز ترجیحی باید به نحوی صورت گیرد که تاثیر منفی در سفره مردم نداشته باشد. دولت باید ابتدا زیرساخت های لازم را برای اجرای تصمیمات خود در این حوزه فراهم کرده و اگر تاثیر منفی بر روی سفره و زندگی مردم نداشت آنگاه با انسجام نسبت به اجرای تصمیم خود اقدام کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ناهماهنگی در برنامه های اقتصادی دولت در هر زمینه ای که باشد منجر به افزایش فشار بر مردم شده و به ابزاری برای گرانی کالاها تبدیل خواهد شد. از اظهار نظر های متناقض در این حوزه باید پرهیز شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر