کد خبر: 129996
A

احمدحسین فلاحی به دیده‌بان ایران گفت: دولت می‌گوید ۹۸ درصد توافق انجام شده و ما نمی‌دانیم این ۹۸ درصد چیست؟!/ دولت درباره مذاکرات وین به مجلس گزارش نمی‌دهد

یکی از امضا کنندگان نامه تذکر به ابراهیم رئیسی درباره مذاکرات وین به دیده‌بان ایران می گوید "سخنگوی امور خارجه می‌گوید که 98 درصد مذاکره انجام شده و موارد مهم باقی مانده است! الان ما نمی‌دانیم که این 2 درصد باقی مانده شامل چه مواردی است."

احمدحسین فلاحی به دیده‌بان ایران گفت: دولت می‌گوید ۹۸ درصد توافق انجام شده و ما نمی‌دانیم این ۹۸ درصد چیست؟!/ دولت درباره مذاکرات وین به مجلس گزارش نمی‌دهد

احمدحسین فلاحی، نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی که یکی از امضا کنندگان نامه تذکر به ابراهیم رئیسی درباره مذاکرات وین است درباره متن این نامه به خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: قسمتی از جمع‌آوری نامه تذکر به رئیس‌جمهوری بر عهده من بوده و باید بگویم که چندین نامه در این رابطه نوشته شده است. تا روز گذشته تعداد امضاهای این نامه به 16 رسیده بود.

وی در ادامه افزود: بیشتر دوستان کمیسیون امنیت ملی پیگیر تذکر به رئیس‌جمهور بودند. همانطور که قبلاً به آقای رئیسی تذکر داده شده این توافق احتمالی در وین طبق قانون راهبردی مجلس نیست.

فلاحی در رابطه با خواسته مجلس از دولت سیزدهم اظهار کرد: ما نمایندگان مجلس خواستار این شدیم باید آنچه که در وین اتفاق می‌افتد در زندگی مردم تاثیرگذار باشد. اینکه آمریکا تضمن ندهد که دیگر ما را تحریم‌ها نکرده، تحریم‌ها را بردارد و یا پول نفت ما بلوکه شود، این‌ها چیزهایی نیست که ما از آن‌ها بگذریم.

نماینده همدان در مجلس یازدهم با تذکر جدی به رئیسی گفت: اگر قرار نیست این توافق با توافق قبلی تفاوت داشته باشد اصلا چرا امضا شود؟! ما به رئیس‌جمهور گفتیم که مراقب باشند  که از خطوط قرمز نظام عبور نکرده و همه این خطوط را رعایت کند.

او در خصوص ممانعت دولت سیزدهم از ارائه گزارش به مجلس اظهار کرد: متاسفانه دولت گزارش مشروعی به مجلس ارائه ندادند. سخنگوی امور خارجه می‌گوید که 98 درصد مذاکره انجام شده و موارد مهم باقی مانده است! الان ما نمی‌دانیم که این 2 درصد باقی مانده شامل چه مواردی است و آن  98 درصد توافق صورت گرفته درباره چه مواردی است.؟

فلاحی افزود: باید دولت سیزدهم گزارش مبسوطی به ما ارائه دهد که اصلا در وین چکار کرده اند. در نهایت این توافق تا به تصویب مجلس نرسد ارزشی ندارد. این دولت دیگر دولت گذشته نیست که هر تواقفی دوست داشت را ببندد و ما را در جریان نگذارد!

این نماینده مجلس اضافه کرد: لذا تمام اطلاعاتی که ما از مذاکرات وین همان خبرهایی است که در اخبار منتشر شده است.

نماینده همدان در رابطه با اظهارات سردار علیزاده مبنی بر تذکر وی به شواریعالی امنیت ملی گفت: دلیل گفته‌های سردار علیزاده این است که  کمیته‌ای که در خصوص تیم مذاکره‌کننده نظر می‌دهد در جریان ریز و درشت مذاکرات است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شواریعالی امنیت ملی از روند مذاکرات وین خبر داشته یا خیر اظهار کرد: کمیته‌ای که بر تیم مذاکره‌کننده نظارت دارد؛ کاملا در جریان مذاکرات بوده است.

نماینده مجلس یازدهم در رابطه با ادعای خبرگزاری دولت مبنی بر آزادسازی بخش دیگری از پول‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: از دولت آقای روحانی حدود 450 هزار میلیارد اوراق قرضه به جای مانده است! طبق گزارات دولت سیزدهم تا به الان بیش از 70 هزار میلیارد از آن‌ها پرداخت شده است.

او با تاکید بر اینکه این پول‌ها برای پر کردن چاله‌های موجود در کشور مدنظر قرار گرفته، گفت: دقت کنید با پول‌هایی که به کشور بازگشته است چاله‌هایی که وجود دارد، پر می‌شود. از سویی دیگر؛ 54 هزار میلیارد بدهی بانک مرکزی پرداخت شده است.

فلاحی ادامه داد: همچنین از زمان به روی کار آمدن دولت سیزدهم هر ماه 5 هزار میلیارد کسری بودجه صندوق‌های تامین اجتماعی داشتیم. متاسفانه با این وضعیتی که در اقتصاد ما به‌وجود آمده است، این پول‌ها صرف حقوق و دستمزد در کشور خواهد شد.

یکی از نمایندگان مجلس یازدهم با انتقاد از دولت روحانی گفت: دولت روحانی در پرداخت حقوق هم دچار مشکل بودند! امیدواریم باقیمانده این پول صرف پروژه‌های نصف‌کاره و امکانات کشور شود.

او افزود: در حال حاضر مهم‌ترین بخشی که مردم در آن دچار سختی و مشقت بسیاری هستند بخش اقتصادی و به‌ویژه وضعیت بازار کشور است، امیدواریم نظارت‌ بر قیمت‌ها بیشتر و جدی‌تر شود.

فلاحی با تاکید بر همکاری قوه قضاییه با دولت اظهار کرد: بخشی از این نظارت‌ها بر عهده قوه قضاییه هم است بنابراین این قوه هم باید همکاری لازم را با دولت داشته باشد، تا به مردم فشار نیاید و دست عوامل نفوذی قطع کنند تا مردم یک نفس راحت بکشند.

منبع: دیده‌بان ایران- نازیلا معروفیان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر