کد خبر: 130000
A

نماینده مجلس: خانواده های ایرانی تا کی باید تاوان بی کیفیتی خودروهای داخلی را بدهند و داغدار عزیزانشان شوند

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا چه زمانی دولت ها بیایند و بروند و هنوز تولیدات خودروهای ایرانی فاقد ایمنی و کیفیت باشند؟ گفت: تا کی خانواده های ما داغدار عزیزانشان شوند و شاهد این باشیم که تعداد زیادی از جاده های مواصلاتی کشور فاقد ایمنی لازم باشند؟

نماینده مجلس: خانواده های ایرانی تا کی باید تاوان بی کیفیتی خودروهای داخلی را بدهند و داغدار عزیزانشان شوند

به گزارش دیده بان ایران، محمدرضا دشتی اردکانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش چشمگیر سفرها در نوروز سال جاری تصریح کرد: شایسته است از ستاد سفرهای نوروزی که ۲۳ دستگاه با محوریت وزارت میراث فرهنگی با همدلی اقدام بزرگی را رقم زدند تقدیر و تشکر کنم. اما یک عامل همواره تلخ کننده این ایام بوده و آن تصادفات جاده ای است که در نوروز امسال قریب به ۷۵۰ کشته و بالغ بر ۸ هزار مصدوم بر جای گذاشت که جای سوال و تامل دارد که این روند تا کِی ادامه خواهد داشت؟

نماینده اردکان افزود: تا چه زمانی دولت ها بیایند و بروند و خودروهای ایرانی فاقد ایمنی و کیفیت باشند؟ تا کِی خانواده های ما داغدار عزیزانشان شوند و شاهد این باشیم که تعداد زیادی از جاده های مواصلاتی کشور فاقد ایمنی لازم باشند؟

دشتی اردکانی در ادامه تاکید کرد: آنچه ضرورت دارد لزوم بازنگری عمیق در برنامه ها و قوانین موجود در این زمینه است که همت قوای سه گانه را طلب می کند.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در خصوص نام گذاری سال جدید به نام سال تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین توسط مقام معظم رهبری گفت: امیدواریم همه ما در وادی عمل و محور قرار دادن علم، دانش و سنت به بهره گیری از نیروی انسانی جوان و انقلابی زمینه شکوفایی شرکت های دانش بنیان که منجر به اشتغال آفرینی و توسعه پایدار باشد را فراهم آوریم.

دشتی اردکانی با اشاره به تاکید رهبری در تحقق شعار سال با نگاه به درون گفت: عدم نگاه به مختصات کیفی محور در توسعه کشور در سال های اخیر، نگاه کمی محور بر سرزمین های غربی زنگ خطرها را به صدا درآورده که چرا طبیعت را وادار به عکس العمل کرده و بسیار مهم است که شرکت های دانش بنیان افزایش علم و ثروت را در راستای توسعه اقتصادی کشور به اشتغالزایی با نگاهی به زیست بوم در سرزمین پیش ببرند.

نماینده مردم اردکان خاطرنشان کرد: شهرستان اردکان به عنوان گسترده ترین شهرستان استان یزد از حیث برخورداری از راه های مواصلاتی، سهمی بالغ بر ۵۰ درصدی از جاده های اصلی و پر تردد استان را به خود اختصاص داده که با نگاه ویژه ای از سوی مسئولین ذی ربط ضروری است عملیات باند دوم محور خرانق به رباط پشت بادام را در دستور کار خود قرار دهند.  

وی خاطرنشان کرد: افزایش آسیب های اجتماعی و روند توسعه ناهمگون شهرستان اردکان زمینه ساز ایجاد مشکلاتی از قبیل آلودگی هوا، خشک شدن سفره های زیرزمینی، از بین رفتن برخی سازوکارهای اجتماعی، افزایش قیمت زمین و مسکن و افزایش آسیب های اجتماعی شده است. انتظار دارم در اردکان با کمک صنایع و شرکت های مستقر در شهرستان و توسعه شرکت های دانش بنیان، ضمن اهتمام به رفع آلودگی زیست محیطی مرتبط با صنایع اقدامی ملموس در توسعه پایدار منطقه به عمل آید.

دشتی اردکانی در پایان خواستار محافظت و مرمت ابنیه و آثار تاریخی و توسعه گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردکان شد و آن را یکی از بهترین راه های توسعه کشور دانست./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر