کد خبر: 130009
A

شهریار حیدری: مذاکرات برجامی به طور طبیعی باید تاکنون به نتیجه می‌رسید اما «آمریکا» مانع شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا یا با خروج از برجام یا با بهانه‌گیری باعث پیچیده شدن شرایط توافق می‌شود، بنابرین مقصر اصلی در به نتیجه نرسیدن مذاکرات، خودِ آمریکا است.

شهریار حیدری: مذاکرات برجامی به طور طبیعی باید تاکنون به نتیجه می‌رسید اما «آمریکا» مانع شد

به گزارش دیده بان ایران؛ شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع فرسایشی شدن مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: واقعیت این است که مذاکرات برجام با پیچیدگی مواجه شده، در غیر این صورت، نفس مذاکرات کار پیچیده‌ای نیست.

وی ادامه داد: لغو تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران و بازگشت ایران به برجام، دو موضوع اساسی و مورد بحث در مذاکرات هسته‌ای است و هر زمانی که مذاکرات تا آستانه رسیدن به توافق پیش می‌رود، آمریکا یا با خروج از برجام یا با بهانه‌گیری باعث پیچیده شدن شرایط توافق می‌شود، بنابرین مقصر اصلی در به نتیجه نرسیدن مذاکرات، خودِ آمریکا است که تحت تأثیر لابی‌های صهیونیستی و عربی قرار می‌گیرد.

حیدری با تأکید بر اینکه روند برجام با کندی پیش می‌رود، ‌تصریح کرد: مذاکرات برجامی به طور طبیعی باید تاکنون به نتیجه می‌رسید، اما به دلیلی رفتارها و کارشکنی‌های آمریکا با پیچیدگی مواجه شده است، ایالات متحده هر مقدار هم که برجام را با پیچیدگی مواجه کند، برای اینکه با ایران به توافق برسد یک راهکار بیشتر ندارد و آن هم لغو همه تحریم‌های ایران است، ‌لغو تحریم‌ها راهبرد و خواست به حق جمهوری اسلامی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره برنامه‌های مجلس برای جلوگیری از فرسایشی شدن روند مذاکرات هسته‌ای بیان کرد: مجلس در این زمینه قانون اقدام راهبردی را تصویب کرده که مذاکرات در چارچوب همان پیش می‌رود، در صورتی که به نتیجه رسید، ایران قطعا به برجام برمی‌گردد و اگر هم به نتیجه نرسید، ما کار خودمان را انجام می‌دهیم./ انا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر