کد خبر: 130018
A

کنعانی مقدم: رئیسی پول فروش نفت را خرج چاله چوله ها می کند/ تیم اقتصادی دولت تیم پر ستاره‌ای است

فعال سیاسی اصولگرا می گوید: تیم اقتصادی دولت تیم پر ستاره‌ای است اما چون با هم کار تیمی و گروهی نکرده‌اند، اقدامات‌شان تأثیر چندانی در بهبود شرایط اقتصادی کشور نداشته و بیشتر حفظ وضعیت موجود در برنامه‌هایشان وجود دارد لذا ما شاهد جهش اقتصادی، خصوصاً در بحث معیشتی، گرانی و تورم نبودیم.

کنعانی مقدم: رئیسی پول فروش نفت را خرج چاله چوله ها می کند/  تیم اقتصادی دولت تیم پر ستاره‌ای است

به گزارش دیده بان ایران، حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، در واکنش به انتقادات وارد شده به دولت به ویژه در حوزه مذاکرات هسته‌ای گفت: تیم مذاکره‌کننده دستورهای ابلاغی مقام معظم رهبری را که تصمیم نظام است را در مذاکرات وین دنبال می‌کند و تابع نظرات و سیاست‌های اصولگرایان، ‌اصلاح‌طلبان و احزاب و گروه‌ها نیست. ممکن است از آنها مشورت بگیرد و نظرخواهی هم داشته باشد اما مسئله مهم این است که مذاکرات برجام، وابسته به هیچ جناح و گروهی نیست و چارچوب مذاکرات هم کاملاً مشخص است. 

وی افزود: قطعاً منافع ملی و امنیت ملی ایران جزو اولویت‌های مذاکره‌کنندگان است و تا آنجایی که بتوانند، تلاش خواهند کرد از راه دیپلماتیک برای برداشته شدن تحریم‌ها اقدام کنند. اگر طرف مقابل نخواهد در مقابل خواسته‌های ایران که به حق هم هستند، تعهد و تضمینی بدهد، قطعاً ایران راهکارهای دیگری را دارد که قاعدتاً در میدان، ما با نظام سلطه برخورد خواهیم کرد.

کنعانی مقدم در واکنش به این پرسش که بسیاری از نمایندگان مخصوصاً نمایندگانی که عضو جبهه پایداری هستند، معتقدند دولت در مذاکرات وین خطوط قرمز را رعایت نکرده است، تصریح کرد: اظهارنظرهای جناحی و گروهی نمی‌تواند تأثیری در سیاست‌های کلان نظام داشته باشد. در حقیقت بسیاری از جریان‌های سیاسی سعی می‌کنند برای دیده شدن در رابطه با مسائلی مثل برجام اظهارنظرهایی کنند اما به دلیل این افراد مسئولیتی ندارند، قاعدتاً این اظهارنظرها قابل اعتنا نیست. 

این چهره اصولگرا ادامه داد: البته به عنوان یک مشورت و یا اظهارنظر می‌شود روی اظهارنظر بعضی از جریان‌های سیاسی حساب کرد اما برخی از مذاکرات برجام، به عنوان یک اهرم سیاسی برای فشار بر روی دولت هم استفاده می‌کنند که این موضوع هم، به تیم مذاکره کننده صدمه می‌زند و هم چراغ سبز به دشمن نشان می‌دهد که فشارهای حداکثری‌اش را بیشتر کند تا بتواند، امتیاز بیشتری به دست آورد. 

کنعانی مقدم درباره اینکه رئیسی اعلام کرده همه پول نفت که فروخته شده به صورت کامل دریافت میشود، بنابراین در حال حاضر دولت فعلی دولت محرومان است یا دولت قبلی؟ خاطرنشان کرد: درآمدهای دولت افزایش پیدا کرده و شکی در آن نیست و بخشی از آن هم به سیاست‌ها و راهکارهایی که ایران برای دور زدن تحریم‌ها دنبال می‌کند و یا بعضی از مذاکراتی که می‌تواند به آزادسازی منابع ما منجر شود، برمی‌گردد اما چیزی که مشخص است، اینکه اینقدر چاله‌های عمیقی وجود دارد که این منابع اگر در این چاله‌ها ریخته شود، تا ورود منابع به چرخه اقتصادی کشور، فاصله زیادی داریم. 

دبیرکل حزب ایستادگی در ارزیابی تیم اقتصادی دولت یادآور شد: تیم اقتصادی دولت تیم پر ستاره‌ای است اما چون با هم کار تیمی و گروهی نکرده‌اند، اقدامات‌شان تأثیر چندانی در بهبود شرایط اقتصادی کشور نداشته و بیشتر حفظ وضعیت موجود در برنامه‌هایشان وجود دارد لذا ما شاهد جهش اقتصادی، خصوصاً در بحث معیشتی، گرانی و تورم نبودیم. به همین لحاظ به نظر می‌آید که در این زمینه دولت باید تجدید نظر جدی انجام دهد تا بتواند شرایط کشور را به شرایطی نرمال برساند./ منیبان

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر