کد خبر: 130059
A

نماینده مجلس: چرا تاکنون وثایق ابربدهکاران بانکی به اجرا گذاشته نشده است؟/ مردم حق دارند بدانند این افراد متصل به قدرت چه کسانی هستند

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید بدانند که پول‌ها کجا رفته و با آن چه کرده‌اند و چرا بانک‌ها وثایقی که از بدهکاران بزرگ گرفته‌اند به اجرا گذاشته نشده است.

نماینده مجلس: چرا تاکنون وثایق ابربدهکاران بانکی به اجرا گذاشته نشده است؟/ مردم حق دارند بدانند این افراد متصل به قدرت چه کسانی هستند

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدکاظم موسوی با اشاره به دستور وزیر اقتصاد مبنی بر انتشار فهرست ابربدهکاران بانکی توسط بانک‌ها اظهار کرد: اعلام اسامی بدهکاران بزرگ بانکی شروعی برای مبارزه با کسانی است که اموال مردم را در اختیار گرفته و نسبت به بازگرداندن آن بی‌تفاوت هستند.

وی با بیان اینکه بدهکاران بانکی موظف به تسویه حساب با بانک‌ها هستند، افزود: اینکه عده‌ای پول‌های کلان از بانک‌ها بگیرند در صورتی که هیچ شفافیتی در نحوه بازپرداخت آنها نباشد فسادزاست.

نماینده مردم اردبیل، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید مردم بدانند این بدهکاران بزرگ چه کسانی هستند و تسهیلات را برای چه کاری دریافت کرده و چرا بازپرداخت آن را به تعویق انداخته‌اند. اینها قابل بررسی است. 

موسوی با تأکید براینکه کشور با کمبود منابع مواجه است، اظهار کرد: کمترین تبعات این مسئله این است که نمی‌توانیم به بنگاه‌های اقتصادی تسهیلات دهیم تا کار کنند. دلیلش هم این است که عده‌ای خاص پول‌های بانک‌ها را برده و خورده‌اند و تصمیمی برای بازگرداندن آن هم ندارند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نتیجه این می‌شود که واحدهای تولیدی تعطیل و نیروهای آن تعدیل می‌شوند یا اینکه پروژه‌های مهم کشور به دلیل نبود منابع مالی می‌خوابد و دولت پولی ندارد که به اینها تزریق کند.

وی با تصریح اینکه اعلام اسامی ابربدهکاران بانکی می‌تواند گام خوبی در راستای احقاق این حقوق باشد، گفت: تعداد این افراد محدود است. اینها نورچشمی‌های بعضاً متصل به قدرت هستند که توانسته‌اند مقابل قانون بایستند. 

ابطال مجوز فعالیت‌های اقتصادی گام بعدی بانک‌ها برای مبارزه با ابربدهکاران باشد

نماینده مردم اردبیل، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی چنین رفتاری‌ را تعارض منافع دانست و بیان کرد: مردم باید در جریان قرار بگیرند که عده‌ای معدود پولشان را کجا برده و با آن چه کرده‌اند و اینکه چرا در بازپرداخت بی‌توجهی شده و چرا بانک ها وثایقی که از این بدهکاران گرفته‌اند با بدقولی آنها به اجرا گذاشته نشده است.

موسوی خاطرنشان کرد: در صورتی که این افراد با اعلام اسامی برای تعیین تکلیف و یا تسویه به بانک مراجعه نکنند، گام بعدی اقدام عملی برای وصول این دارایی‌ها و یا ابطال مجوز شرکت‌ها و متوقف کردن فعالیت‌های مالی این ابربدهکاران است که باید در دستور کار وزارت اقتصاد و دارایی قرار گیرد.

منبع: ایسکا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر