کد خبر: 130084
A
دیده بان ایران گزارش می دهد:

حمایت سفت و سخت خبرگزاری نزدیک به سپاه از رئیسی: فاکتور هزینه سفر روحانی به کرج را دیده اید که به رئیسی انتقاد می کنید؟

خبرگزاری نزدیک به سپاه با انتشار گزارشی ضمن حمایت سفت و سخت از عملکرد سیدابراهیم رئیسی و مقایسه آن با دولت های «حسن روحانی» نوشت: در سفر روحانی استان البرز در سال 95، شهرداری کرج لایحه دو فوریتی برای هزینه های این سفر را به صحن علنی شورا ارسال کرد و با وجودی که دو فوریت آن در مرحله اول رای نیاورد رای گیری مجدد برگزار و 500 میلیون تومان برای این منظور اختصاص داده شد.

حمایت سفت و سخت خبرگزاری نزدیک به سپاه از رئیسی: فاکتور هزینه سفر روحانی به کرج را دیده اید که به رئیسی انتقاد می کنید؟

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری نزدیک به سپاه با انتشار گزارشی ضمن حمایت سفت و سخت از عملکرد سیدابراهیم رئیسی و مقایسه آن با دولت های «حسن روحانی» نوشت:  رئیسی در نوزدهمین سفر خود در حالی راهی استان البرز شد که این سفر از همان ابتدا با حاشیه هایی همراه بود. ماجرا از جایی آغاز شد که در فضای مجازی تصویر نامه شهردار کرج به شورای این شهر منتشر شد که در آن شهردار کرج در خواست بودجه ۸۰۰ میلیون تومانی جهت استقبال از رئیس جمهور را کرده بود. اما ابراهیم رئیسی در واکنش به این نامه مدعی شد: ما که با مترو به کرج آمدیم و افطار هم با آقایان امام جمعه و استاندار مهمان دانشجویان در خوابگاه دانشجویی دانشگاه خوارزمی بودیم و سر سفره دانشجویان نشسته بودیم. وی به طنز ادامه داد: این هزینه کجا می‌رود؟ نکند به نام ما و به کام دیگران شود!» بعد از اظهارات رئیس جمهور این نامه توسط رئیس شورای شهر کرج تکذیب شد.

 

این خبرگزاری در ادامه گزارش خود با اشاره به سفرهای استانی «حسن روحانی» نوشت: در سفر روحانی استان البرز در سال 95، شهرداری کرج لایحه دو فوریتی برای هزینه های این سفر را به صحن علنی شورا ارسال کرد و با وجودی که دو فوریت آن در مرحله اول رای نیاورد رای گیری مجدد برگزار و 500 میلیون تومان برای این منظور اختصاص داده شد. این در حالی است که در جلسه 28 دی 95 شهرداری کرج دوباره  لایحه ای را برای افزایش هزینه های سفر هیات دولت از 500 میلیون به یک میلیارد و دویست میلیون را ارائه کرد که با مخالفت اعضاء، این لایحه برگردانده شد، اما در جلسه 25 بهمن 95 لایحه جدید با صورت هزینه ها ارائه می شود که بسیار قابل تامل است، لایحه یک باره از 1 میلیارد و 200 میلیون قبلی تبدیل به 1 میلیارد و 850 میلیون می شود که در نهایت در صحن علنی 1 میلیارد و 450 میلیون آن به تصویب رسید.

 

 

فارس در گزارش خود اضافه کرد: حسن روحانی در زمان سفرهای استانی هیچگاه در بین مردم حاضر نمی شد و به قول معروف از فرودگاه مستقیم به محل سخنرانی و سپس به جلسه اداری استان حضور پیدا می‌کرد و یا حتی هزینه ناهار های ریاست جمهوری در استان ها به قدری بالا بود که صدای ائمه جمعه را در آن زمان در آورد. اما دولت سیزدهم از همان ابتدای تشکیل دولت اقدام به راه اندازی سفرهای استانی کرد و تاکنون که حدود 7 ماه از این دولت می گذرد 19 سفر استانی توسط رئیس جمهور انجام شده است که اگر به صورت گذرا به این سفرها نگاهی انداخته شود درمی یابیم که دولت بدون هیچ تشریفاتی سفرهای استانی را برگزار کرده است و طبق گفته شاهدان این سفرها پایین‌ترین هزینه های سفرهای استانی را داشته است. 

این خبرگزاری در حالی مدعی کم هزینه بودن سفرهای استانی ابراهیم رئیسی است که خروجی 19 سفر رئیس دولت سیزدهم تاکنون در عرصه اقتصادی این استان ها تاثیری نداشته است و مشخص نیست خروجی این سفرها چه بوده است.

مشکل مردم چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی پرخرجی و کم هزینه بودن سفرهای روسای جمهور نیست بلکه دولت باید بتواند به شعارهایی که داده پایبند باشد. این در حالی است که چهارنامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم هم اکنون در بدنه دولت حضور دارند که هر کدام از این نامزدها مدعی به سروسامان وضعیت اقتصادی کشور بوده و ادعا داشتند که می توانند وضعیت تورم و معیشت کشور را بهبود ببخشند.

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر