کد خبر: 130116
A

عضو کمیسیون صیانت: جلسه غیرعلنی دیروز مجلس غیرقانونی بود / کمیسیون برای بازگشت طرح به صحن مجلس مجاب نشده و نخواهد شد

؛ احمدحسین فلاحی، نماینده همدان و عضو کمیسیون ویژه طرح صیانت از فضای مجازی با اشاره به جلسه غیر علنی دیروز مجلس گفت: روند رای گیری جلسه غیر علنی دیروز مجلس در مورد طرح صیانت به دو دلیل غلط بود، اول اینکه این رای گیری غیر رسمی بود اما در رسانه ها به گونه ای انعکاس یافت که گویی رای گیری نهایی است و تصمیم نهایی از سوی مجلس گرفته شده است، دلیل دیگر هم اینکه رای باید برای چیز دیگری گرفته می شد. رای باید برای امضای ۱۸۰ نماینده که به ۱۵۰ نفر رسیدند، گرفته می شد که آیا این تعداد هستند یا خیر و بررسی شفاف طرح صیانت در مجلس رای می آورد یا نه؟ اما در جلسه دیروز موضوع دیگری به رای گذاشته شد. در جلسه دیروز این موضوع به رای گیری گذاشته شده که بررسی این طرح در کمیسیون ویژه ابقا شود یا خیر؟! وی افزود: ما معتقدیم چیزی که مطرح بوده این بوده که ۱۸۰ نمایندگان گفته اند طرح به صحن برگردد که باید این موضوع به رای گذاشته می شد که واقعا ۱۸۰ نفر هستند یا نه. در رای گیری دیروز هم مشخص شد که ۱۲۰ نفر بودند. لذا روند رای گیری دیروز اشتباه بوده است. یعنی در جلسه روز گذشته ۴۹ درصد به برگشت طرح به صحن علنی رای دادند. جلسه غیر علنی دیروز غیر قانونی است چرا که رای گیری استمزاجی بوده است. اصل ۸۵ دوبار در مجلس رای آورده و این نمایندگان بار سوم بود که اعتراض کردند.

عضو کمیسیون صیانت: جلسه غیرعلنی دیروز مجلس غیرقانونی بود / کمیسیون برای بازگشت طرح به صحن مجلس مجاب نشده و نخواهد شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ احمدحسین فلاحی، نماینده همدان و عضو کمیسیون ویژه طرح صیانت از فضای مجازی با اشاره به جلسه غیر علنی دیروز مجلس گفت: همانطور که می دانید در هفته های اخیر برخی از نمایندگان به روند اداره کمیسیون ویژه طرح صیانت ایراداتی وارد کرده بودند و همین امر سبب شد جمعی از نمایندگان در خواست بازگشت بررسی طرح به صحن مجلس را مطرح کنند، در نشست دیروز این موضوع مطرح شده اما به صورت دقیق مورد بررسی قرار نگرفت.

عضو کمیسیون ویژه طرح صیانت از فضای مجازی با تاکید بر اینکه کلیات طرح صیانت که به تصویب کمیسیون ویژه رسیده و نمایندگان با آن موافق هستند افزود: روند رای گیری جلسه غیر علنی دیروز مجلس در مورد طرح صیانت به دو دلیل غلط بود، اول اینکه این رای گیری غیر رسمی بود اما در رسانه ها به گونه ای انعکاس یافت که گویی رای گیری نهایی است و تصمیم نهایی از سوی مجلس گرفته شده است، دلیل دیگر هم اینکه رای باید برای چیز دیگری گرفته می شد. رای باید برای امضای ۱۸۰ نماینده که به ۱۵۰ نفر رسیدند، گرفته می شد که آیا این تعداد هستند یا خیر و بررسی شفاف طرح صیانت در مجلس رای می آورد یا نه؟ اما در جلسه دیروز موضوع دیگری به رای گذاشته شد. در جلسه دیروز این موضوع به رای گیری گذاشته شده که بررسی این طرح در کمیسیون ویژه ابقا شود یا خیر؟!

وی افزود: ما معتقدیم چیزی که مطرح بوده این بوده که ۱۸۰ نمایندگان گفته اند طرح به صحن برگردد که باید این موضوع به رای گذاشته می شد که واقعا ۱۸۰ نفر هستند یا نه. در رای گیری دیروز هم مشخص شد که ۱۲۰ نفر بودند. لذا روند رای گیری دیروز اشتباه بوده است. یعنی در جلسه روز گذشته ۴۹ درصد به برگشت طرح به صحن علنی رای دادند. جلسه غیر علنی دیروز غیر قانونی است چرا که رای گیری استمزاجی بوده است. اصل ۸۵ دوبار در مجلس رای آورده و این نمایندگان بار سوم بود که اعتراض کردند.

فلاحی ادامه داد: بازگشت طرح باید رسما در جلسه علنی به رای گذاشته شود. مجلس باید رای گیری کند که نظر ۱۸۰ نفری (اسامی ۳۰ نفر آنها تکراری است و در اصل ۱۵۰ نفر هستند) که نامه بازگشت طرح به مجلس را امضا کردند رای می آورد یا نه؟ موافقان بازگشت صیانت به صحن اکثریت نمایندگان را تشکیل نمی دهند و اقلیت هستند.

این نماینده مجلس همچنین خبر داد: جمعی از نمایندگان مشغول رایزنی با هیات رئیسه کمیسیون ویژه برای ارجاع بررسی طرح صیانت به صحن هستند اما تا کنون کمیسیون برای بازگشت طرح به صحن مجلس مجاب نشده و در نهایت هم مجاب نخواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر