کد خبر: 130118
A

رهبری: در مذاکرات هسته ای، کار به گونه خوبی پیش می رود/ نباید به کسی که وسط میدان است، سوءظن داشت / آمریکا در برجام بدعهدی کرده، حالا هم در بن بست گیر کرده

آیت الله خامنه ای در دیدار رمضانی مسئولان نظام: «در مذاکرات هم کار به گونه خوبی پیش می‌رود و هیئت مذاکره کننده، رئیس‌جمهور و شورای‌عالی امنیت ملی و دیگران را در جریان می‌گذارند و تصمیم می‌گیرند و جلو می‌روند. هیئت مذاکره‌کننده ما هم تا اینجا در برابر زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل مقاومت کرده است و ان‌شاءالله ادامه پیدا خواهد کرد.»

 رهبری: در مذاکرات هسته ای، کار به گونه خوبی پیش می رود/ نباید به کسی که وسط میدان است، سوءظن داشت / آمریکا در برجام بدعهدی کرده، حالا هم در بن بست گیر کرده

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار رمضانی مسئولان نظام گفتند: در برنامه‌ریزی‌های کاری مطلقاً معطل مذاکرات هسته‌ای نشوید و کار خودتان را جلو ببرید. اینجور نشود که اگر مذاکرات به نتایج مثبت یا نیمه مثبت یا منفی رسید، در کار شما خللی ایجاد شود. کار خودتان را بکنید.

برخی محورهای سخنان مقام رهبری در این دیدار به شرح ذیل است:

ـ یکی از چیزهایی که در دعاهای ماه مبارک رمضان تکرار شده، مسئله‌ی طلب مغفرت الهی است؛ خب استغفار یعنی چه؟ یعنی معذرت خواهی از خیلی از کارها، از بسیاری از کرده‌ها و نکرده‌های خودمان از خدای متعال باید معذرت بخواهیم.

ـ نگاهمان هم به استغفار این نباشد که فقط مثلاً برای گناهان شخصی و برای شستشوی دل خودمان استغفار کافی است، نه؛ استغفار در میدانهای ملی و در میدانهای بزرگ اجتماعی کارکرد و تأثیر دارد و ما را به توفیقات بزرگ میرساند.

ـ  در برنامه‌ریزی‌های کاری مطلقاً معطل مذاکرات هسته‌ای نشوید و کار خودتان را جلو ببرید. اینجور نشود که اگر مذاکرات به نتایج مثبت یا نیمه مثبت یا منفی رسید، در کار شما خللی ایجاد شود. کار خودتان را بکنید. 

ـ در مذاکرات هم کار به گونه خوبی پیش می‌رود و هیئت مذاکره کننده، رئیس‌جمهور و شورای‌عالی امنیت ملی و دیگران را در جریان می‌گذارند و تصمیم می‌گیرند و جلو می‌روند. هیئت مذاکره‌کننده ما هم تا اینجا در برابر زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل مقاومت کرده است و ان‌شاءالله ادامه پیدا خواهد کرد. 

ـ نقد کارهای مسئولان هم اشکالی ندارد اما نقد با نگاه خوش‌بینانه و خالی از سوءظن باشد. نباید نسبت به کسی که در وسط میدان و خط مقدم حضور دارد سوءظن داشت. البته این را من در همه دولت‌ها گفته‌ام. نقد باید با خوش‌بینی باشد و مردم را ناامید نکند. کسی هم که بدعهدی کرده است طرف مقابل است. الان هم در این بدعهدی گیر افتاده‌اند و اتفاقاً آنها به بن‌بست رسیده‌اند ما به بن‌بست نرسیده‌ایم. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر