کد خبر: 130246
A

عضو جبهه پایداری: منافقین در فضای مجازی وجود اختلاف را القا می‌کنند

حجت الاسلام سقای بی ریا عضو جبهه پایداری: دشمن برای اینکه حواس ما را پرت کند و ما را به بحث‌های قومی و نژادی منحرف کند، چنین مباحثی را مطرح می‌کند، معتقدم تاکنون واقعه تروریستی مشهد به رابطه دو ملت ایران و افغانستان تعمیم پیدا نکرده است و در فضای مجازی القا می‌شود که این چنین است، در فضای مجازی منافقینی وجود دارند که حساب شده با طراحی‌های قبلی یک سری مسائل را القا می‌کنند، اما مردم ما بصیر هستند و این مسائل برای آن‌ها قابل تشخیص است.

 عضو جبهه پایداری: منافقین در فضای مجازی وجود اختلاف را القا می‌کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام ناصر سقای‌بی‌ریا مشاور رئیس دولت‌های نهم و دهم در امور روحانیون در گفت‌وگویی درباره تعمیم دادن اختلافات پس از واقعه تروریستی مشهد به رابطه دو ملت ایران و افغانستان به آنا گفت: از دیدگاه اسلام و قرآن کریم همه انسان‌ها با ملاک تقوا ارزشمند هستند، در این ماه مبارک همه ما باید قرآن را سرلوحه کار خود قرار دهیم که قرآن هم ملاک را تقوا قرار داده است، یعنی عقیده و عمل افراد را مشخص کرده است.

وی ادامه داد: بنابراین نمی‌شود اقوام دیگر حتی آن اقوامی که دولت‌هایشان با ما دشمنی قطعی دارند را به غیر از ملاک مزبور بررسی کرد، زیرا ممکن است مردم این دولت‌ها متفاوت از آن‌ها باشند، مردم ما از انقلاب یاد گرفتند که چیزی مطلق نیست و امور دارای ملاک است، اینگونه نیست که همه یک قشری خوب یا بد باشند یا همه اعضای یک قشری خوب یا بد باشند.

عضو جبهه پایداری گفت: قضاوت راجع به اقوام و ملل بستگی به تقوا و جهت‌گیری‌های الهی آنان دارد، مردم ما یاد گرفته‌اند که طرح موضوعِ روابط حسنه یا دشمنی با یک ملت دیگر مسئله‌ای نخ‌نما است، چراکه ملاک دوستی و دشمنی با ملل و اقوام را دوستی و دشمنی با خدا تعیین می‌کند، هرکس که خدا را دوست داشته باشد و دنبال عدالت و خدمت به مردم باشد، فرد صالحی تلقی می‌شود و فرقی نمی‌کند که از کدام تیره، قبیله و ملیت باشد.

حجت‌الاسلام سقای‌بی‌ریا ادامه داد: اما کسی که به دنبال ظلم و استکبار است، از هر تیره و قبیله‌ای که باشد محکوم است، مردم ما این را در انقلاب به خوبی آموخته‌اند، اوایل انقلاب ممکن بود تعمیم‌هایی که در مورد ملت افغانستان صورت گرفته است به دلیل فرهنگ قبل از انقلاب در مردم ایجاد شود ولی اکنون اینگونه نیست، خدارا شاکریم که مردم اکنون دارای بصیرت هستند و مجال سوء‌استفاده به دشمن را نمی‌دهند.

مشاور رئیس دولت‌های نهم و دهم در امور روحانیون با بیان اینکه دشمن می‌خواهد بین ملت ما و افغانستان اختلاف ایجاد کند، بیان کرد: مردم ما اهل بصریت هستند و در دام دشمن قرار نمی‌گیرند، ‌فردی که به عزیزان شهید در حرم مطهر رضوی حمله کرد، اگر اهل پاکستان یا افغانستان باشد، آیا دلیلی بر بد بودن مردم افغانستان و پاکستان خواهد شد؟ خیر، ‌زیرا اگر یک ایرانی هم در کشور دیگر جنایتی انجام دهد، دلیلی بر بد بودن همه ایرانی‌ها نمی‌شود.

وی ادامه داد: همان طور که خوبی یک فرد قابل تعمیم به یک قوم نیست، بدی یک فرد هم قابل تعمیم به کل یک قوم یا ملت نیست و ملاکی برای این موضوع وجود دارد که قرآن کریم در این زمینه تعیین تکلیف کرده و ملاک را تقوا قرار داده است، ‌ این کتاب الهی می‌فرماید: آنان که ایمان می‌آورند و کار صالح انجام می‌دهند، ‌بهترین آفرینندگان هستند، بنابراین تکلیف ما در موضوع شهادت دو طلبه در حرم رضوی و سم‌پاشی دشمنان برای تعمیم دادن آن به رابطه بین دولت ایران و افغانستان روشن است.

عضو جبهه پایداری تأکید کرد: دشمن برای اینکه حواس ما را پرت کند و ما را به بحث‌های قومی و نژادی منحرف کند، چنین مباحثی را مطرح می‌کند، معتقدم تاکنون واقعه تروریستی مشهد به رابطه دو ملت ایران و افغانستان تعمیم پیدا نکرده است و در فضای مجازی القا می‌شود که این چنین است، در فضای مجازی منافقینی وجود دارند که حساب شده با طراحی‌های قبلی یک سری مسائل را القا می‌کنند، اما مردم ما بصیر هستند و این مسائل برای آن‌ها قابل تشخیص است.

حجت‌الاسلام سقای‌بی‌ریا در مورد نفوذ وهابیت و اندیشه‌های تکفیری در کشورهای همسایه ایران، تصریح کرد: محکومیت وهابیت به دلیل عقاید باطل آنان است که باید جلو نفوذ آن‌ها در کشورهای اسلامی گرفته شود، ‌وهابت و نهله‌های تکفیری که دارند از بدترین عناصر جهان اسلام محسوب می‌شوند و به هیچ کس اعم از زن، بچه، ‌پیر و جوان رحم نمی‌کنند، همانطور که مستکبرین هم همینطور هستند.

مشاور رئیس دولت‌های نهم و دهم در امور روحانیان اظهار کرد: همانطور که رژین صهیونیستی یک رژیم کودک‌کش است، وهابیون هم به کودکان رحم نمی‌کنند، برخی مواقع اینگونه بحث‌ها با این هدف مطرح می‌شوند که حواس ما را از مسئله اصلی جهان اسلام یعنی همان مسئله فلسطین پرت کند، در حال حاضر موضوع فلسطین، رژین صهیونیستی و استکبار جهانی مطرح است که با ایجاد اختلافات قومی میان مسلمانان می‌خواهند افکار عمومی جهان و مسلمانان را منحرف کنند.

عضو جبهه پایداری در پایان خاطرنشان کرد: ما باید از این مباحث فاصله بگیریم، ‌ملاک‌ها برای دوستی و دشمنی روشن است و هرکسی براساس جهت‌گیری‌های الهی که دارد مورد قضاوت قرار خواهد گرفت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر