کد خبر: 130258
A

واکنش سایت شورایعالی امنیت ملی به خبر رویترز: تصاویر دوربین های نظارتی نطنز به آژانس تحویل داده نخواهد شد

سایت نورنیوز وابسته به شورایعالی امنیت ملی به خبر خبرگزاری رویترز واکنش نشان داد و نوشت: با انتقال و نصب تجهیزات در محل جدید از روز گذشته و پس از خارج شدن ماشین الات از مهر و موم آژانس، فرآیند تولید قطعات سانتریفیوژ در سایت نظنزآغازشد. فعالیتهای نظارتی آژانس در محل جدید تغییری نخواهد کرد و بر اساس روال جاری، تصاویر دوربین های نظارتی به این نهاد تحویل نمی شود.

واکنش سایت شورایعالی امنیت ملی به خبر رویترز: تصاویر دوربین های نظارتی نطنز به آژانس تحویل داده نخواهد شد

به گزارش دیده بان ایران و به دنبال انتشار خبر رویترز مبنی بر آغاز تصویربرداری از سایت هسته ای نطنز توسط آژانس بین المللی اتمی، سایت نورنیوز وابسته به شورایعالی امنیت ملی نوشت: 

با انتقال و نصب تجهیزات در محل جدید از روز گذشته و پس از خارج شدن ماشین الات از مهر و موم آژانس، فرآیند تولید قطعات سانتریفیوژ در سایت نظنزآغازشد. فعالیتهای نظارتی آژانس در محل جدید تغییری نخواهد کرد و بر اساس روال جاری، تصاویر دوربین های نظارتی به این نهاد تحویل نمی شود.

این سایت در ادامه خبرخودش نوشت: بر اساس برنامه ریزی جدید در سازمان انرژی اتمی کشورمان، دستگاههای ویژه تولید روتور و بیلوز از مجموعه صنعتی کرج به مجتمع شهید مهندس احمدی روشن در نطنز منتقل شده است.
با انتقال و نصب تجهیزات در محل جدید از روز گذشته و پس از خارج شدن ماشین الات از مهر و موم آژانس، فرآیند تولید قطعات سانتریفیوژ در سایت نظنزآغازشد.
فعالیتهای نظارتی آژانس در محل جدید تغییری نخواهد کرد و بر اساس روال جاری، تصاویر دوربین های نظارتی به این نهاد تحویل نمی شود.

گفتنی است رویترز ساعتی قبل خبر داده بود که "آژانس در تاسیسات نطنز دوربین‌های نظارتی نصب کرده است."

خبرگزاری رویترز همچنین مدعی شد که جدیدترین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را رویت کرده که در آن آمده است: ایران در حال راه اندازی یک کارگاه جدید در نطنز است که قطعات سانتریفیوژهای غنی‌سازی اورانیوم را با ماشین‌هایی که به تازگی از تاسیسات کرج به آنجا منتقل شده است، خواهد ساخت.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر