کد خبر: 13026
A
"دیده بان ایران" بررسی می کند؛

جزئیات کامل قانون ویزایی ترامپ / چگونگی وضعیت ایرانیان پس از اجرای این قانون

دونالد ترامپ هفته نخست زمامداری‌اش بر ینگه دنیا را طوفانی آغاز کرد؛ تعهدات آمریکا در معاهده «ترانس پاسیفیک» را ملغی گردانید؛ به مکزیک همسایه جنوبی برای پرداخت هزینه دیوار حائل فشار آورد و سرانجام فرمان اجرایی مقررات دست و پا گیر ویزایی را توشیح کرد.

جزئیات کامل قانون ویزایی ترامپ / چگونگی وضعیت ایرانیان پس از اجرای این قانون

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، دونالد ترامپ هفته نخست زمامداری‌اش بر ینگه دنیا را طوفانی آغاز کرد؛ تعهدات آمریکا در معاهده «ترانس پاسیفیک» را ملغی گردانید؛ به مکزیک همسایه جنوبی برای پرداخت هزینه دیوار حائل فشار آورد و سرانجام فرمان اجرایی مقررات دست و پا گیر ویزایی را توشیح کرد.

اقدام ترامپ در هفته نخست جلوسش بر کاخ سفید مشخص گردانید که وی هنوز به شعارهای انتخاباتی‌اش پایبند است و تعدیلی در این رابطه از جانب وی صورت نگرفته است؛ ترامپ آمده است آمریکا را دوباره مجد و شوکت بخشد و در این مسیر گویا از توپ و تشرهای طرفداران حقوق بشر و مبلغان اصول جامعه مدنی نیز هراسی ندارد!

مهم ترین اقدام ترامپ در هفته نخست کاری‌اش، امضای فرمان اجرایی مقررات ویزایی بود؛ فرمانی که به قانون تبدیل شده و از آن جهت که یکی از جوامع هدفش ایران است در محافل رسانه‌ای ایرانیان نیز به کرات مطرح گردیده؛ به منظور تشریح ساده و قابل فهم این فرمان اجرایی، اصول و مفاد آن را به ترتیب در ذیل ذکر می‌کنیم:

1-برای اتباع هفت کشورعمدتا مسلمانِ ایران، سوریه، عراق، یمن، سودان، لیبی و سومالی به مدت 90 روز هیچگونه ویزایی صادر نخواهد شد.

2-اتباع هفت کشور فوق‌الذکر حتی در صورت داشتن گرین کارت نیز نمی‌توانند در این 90 روز به آمریکا سفر کنند. در این 90 روز در موارد اضطراری، اشخاصی که گرین کارت دارند به صورت موردی بررسی می‌شوند.

3-پس از اتمام این 90 روز، امکان تمدید ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور فوق‌الذکر وجود دارد؛ اما قطعا این تمدید شامل صاحبان گرین کارت نمی شود.

4-این ممنوعیت 90 روزه شامل حال اتباع دیپلمات هفت کشور فوق الذکر نمی‌شود.

5-پناه جویان به مدت 120 روز از ورود به آمریکا منع شده اند.

6-این منع برای پناه جویان سوری تا اطلاع ثانوی و احتمالا بیش از 120 روز است.

7-مسیحیان جنگ زده سوری برای دریافت پناهندگی نسبت به مسلمانان این کشور اولویت دارند.(البته پس از آن 120 روز)

8-به طور کلی تمامی اقلیت‌های مذهبی و افرادی که مورد سرکوب مذهبی قرار گرفته‌اند، برای گرفتن ویزا پس از اتمام ممنوعیت 90 و 120 روزه اولویت دارند. (البته باید توجه داشت که آمریکایی‌ها در این رابطه مغرضانه عمل خواهند کرد و سرکوب مذهبی را تفسیر به رای می‌کنند)

9-در سال 2017 سقف پذیرش پناهجو توسط آمریکا، 50 هزار نفر است و فرآیند این پذیرش پس از آن 120 روز آغاز می شود. ( اوباما رییس جمهور قبلی آمریکا سقف پذیرش پناهجو را به 110 هزار نفر در سال رسانده بود)  

10-مهاجران دیگر نمی‌توانند به صورت غیرحضوری، ویزای خود را تمدید کنند؛ حضور آنها در سفارتخانه های آمریکا و انجام مصاحبه برای تمدید ویزا ضروری است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر