کد خبر: 130311
A

امام جمعه ملایر: نسل جوان با حضور در حوزه‌های علمیه، از دشمنان دین انتقام بگیرند

امام جمعه ملایر با اشاره به شهادت دو روحانی در حرم امام رضا (ع) مطرح کرد: با این اتفاق امسال باید بیشترین میزان ثبت نام را در حوزه‌های علمیه داشته باشیم و نسل جوان با حضور در حوزه‌های علمیه، از دشمنان دین انتقام بگیرند.

امام جمعه ملایر:  نسل جوان با حضور در حوزه‌های علمیه، از دشمنان دین انتقام بگیرند

به گزارش سایت دیده بان ایران، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در ملایر با بیان اینکه خداوند در ماه مبارک رمضان سفره برکت و مغفرت را گسترده، اظهار کرد: همه روزه داران در این ماه مهمان ویژه و خصوصی خدای متعال هستند.

برقراری با اشاره به آداب این ماه مبارک، گفت: یکی از آداب قبل از ورود به ماه رمضان، طهارت است یعنی انسان باید باطن خود را از آلودگی‌ها و تاریکی‌هایی مانند کدورت، خشم و غضب پاک کند.

وی از ماه مبارک رمضان بعنوان بهار قرآن یاد کرد و افزود: اگر کسی بخواهد از این ماه بهاری استفاده کند، باید طهارت باطنی داشته باشد.

برقراری داشتن معرفت را از دیگر آداب این ماه برشمرد و گفت: هر کس به اندازه معرفتش از ماه مبارک رمضان بهره مند می شود چرا که معرفت ظرفی است که هر چه بیشتر باشد، بهره مندی از افاضات الهی بیشتر خواهد بود.

امام جمعه ملایر ادامه داد: باید از مهمان اصلی ماه رمضان یعنی امام زمان (عج)، اجازه گرفت چراکه خداوند این سفره را به یمن وجود ایشان پهن کرده است.

برقراری با تاکید بر مراقبت از چشم، گوش و زبان توسط فرد روزه دار، مطرح کرد: بزرگان دین با مراقبت به درجات بالا رسیدند پس در این ماه همانطور که از خوردن و آشامیدن مراقبت می‌کنیم باید بر چشم، گوش و زبان خود مراقبت داشته باشیم.

وی مجاهدت را برای رسیدن به مراقبت ضروری دانست و گفت: شرط اصلی جهاد این است که انسان نسبت به خود سوء ظن داشته باشد.

برقراری اقتدا به اولیاء، علما و شهدا را از دیگر آداب این ماه برشمرد و خاطر نشان کرد: پس از اقتدا، باید از دستاوردهایی که داشتیم محافظت کرده و بر انجام آن ها مداومت داشته باشیم.

امام جمعه ملایر با اشاره به شهادت دو روحانی در حرم امام رضا (ع) مطرح کرد: با این اتفاق امسال باید بیشترین میزان ثبت نام را در حوزه های علمیه داشته باشیم و نسل جوان با حضور در حوزه های علمیه، از دشمنان دین انتقام بگیرند.

برقراری نسبت به مبتلا شدن کشور به بحران جمعیت ابراز نگرانی کرد و گفت: اگر این شرایط ادامه پیدا کند، بزودی دچار بحران جمعیت می‌شویم.

وی جمعیت را محضر اقتدار یک کشور دانست و خاطرنشان کرد: ضروری است که نسل جوان ما نسبت به ازدواج و فرزندآوری به موقع (حداقل ۴ فرزند) اهتمام بورزند.

امام جمعه ملایر با تاکید بر ضرورت تشویق پدربزرگ و مادربزرگ‌ها به فرزندآوری، بیان کرد: ریشه اصلی کاهش جمعیت مشکلات فرهنگی و نه اقتصادی است چرا که بسیاری از خانواده‌های مرفه، یک یا دو فرزند دارند.

برقراری ضمن توصیه مطالعه کتاب" مثبت سه" با موضوع فرزندآوری، از مدیران شهرستان به ویژه فرماندار ویژه ملایر برای راه اندازی مجدد میز خدمت در محله های سطح شهر و سرکشی از روستاها قدردانی کرد.

وی در ادامه به خدمات ارزشمند بنیاد مسکن از ابتدای انقلاب تاکنون اشاره و مطرح کرد: پرداخت مبلغ ۵۲ میلیارد تومان وام بلاعوض برای بهسازی و نوسازی  و نیز انجام طرح هادی در ۱۲۷ روستا از جمله اقدامات ارزشمند بیناد مسکن در شهرستان است.

برقراری با بیان اینکه شاخص مقاوم سازی در کشور ۵۲ درصد و در استان ۶۴ درصد است، افزود: شاخص ۷۲ درصدی مقاوم سازی در شهرستان ملایر نشان دهنده همت مسئولان است.

امام جمعه ملایر با اشاره به انتشار اسامی ابربدهکاران بانکی، خواستار برخورد قاطع قوه قضائیه و بانک مرکزی با این بدهکاران شد تا عبرتی برای سایرین شود.

وی در بخش دیگری گفت: چهار عملیات نیروهای غیور فلسطینی به ویژه عملیات چهارم در شهرهای اشغالی فلسطین آن هم با سلاح گرم، اقتدار آفرین بود.

برقراری به رهنمودهای مقام معظم رهبری در جمع مسئولان کشور اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان به مذاکره کنندگان توصیه کردند که کار خود را پیش ببرند و کشور را معطل مذاکرات نکنند.

امام جمعه ملایر یادآور شد: طبق بیانات مقام معظم رهبری، نقد در زمینه مذاکرات هسته ای باید مصلحانه و نه مغرضانه و از روی کینه و برای سیاه نمایی باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر