کد خبر: 130314
A

امام جمعه اصفهان: کسانی که به صورت علنی روزه‌خواری می کنند محارب خدا، پیامبر و خائنین به اسلام و دین هستند

حجت‌الاسلام میردامادی امام جمعه اصفهان:روزه خواران علنی را خائنین به اسلام و دین هستند. می‌شنویم که مسئولین افطاری‌های میلیاردی می‌دهند، آدم از غصه بمیرد حق است؛ آیا شما شیعه علی هستید؟ دروغ می‌گویید؛ این افراط کاری‌ها و اسراف‌ها و این قبیل کارها که بعضا از بیت‌المال است، این ساختار و حرمت شکنی‌ها را به چه کسی باید گفت؟ حتی اگر کسی شما را توبیخ نمی‌کند، از خدا بترسید .

امام جمعه اصفهان: کسانی که به صورت علنی روزه‌خواری می کنند محارب خدا، پیامبر و خائنین به اسلام و دین هستند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام میردامادی در خطبه‌های عبادی-سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان با عتاب قرار دادن برگزارکنندگان افطاری‌های میلیاردی توسط برخی نهادها در روزهای گذشته، اظهار کرد: می‌شنویم که مسئولین افطاری‌های میلیاردی می‌دهند، آدم از غصه بمیرد حق است؛ آیا شما شیعه علی هستید؟ دروغ می‌گویید؛ این افراط کاری‌ها و اسراف‌ها و این قبیل کارها که بعضا از بیت‌المال است، این ساختار و حرمت شکنی‌ها را به چه کسی باید گفت؟ حتی اگر کسی شما را توبیخ نمی‌کند، از خدا بترسید .

وی ادامه داد: این افطاری‌های نامشروع و حتی شنیده‌ایم که در برخی اداره‌ها به بهانه‌های مختلف افطاری در روز داده شده است. این‌ها غم و غصه است و قابل تحمل نیست؛ خداوندا کسانی که با تو و پیامبر تو اعلام جنگ کرده‌اند و از این روزه‌خواران علنی انتقام بگیر و حالا که نمی‌دانیم از دست آنها باید به چه کسی شکایت کنیم، خدایا اگر قابل هدایت نیستند خودت انها را نابود کن.

امام جمعه موقت اصفهان روزه خواران علنی را خائنین به اسلام و دین دانست و در بیان فوائد پر شمار روزه گرفتن تاکید کرد: الکسی سوفورین نویسنده روسی در کتاب "روزه روش نوین برای درمان بیماری‌ها" که آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در مقدمه آن مطلبی نوشته‌اند از فوائد پر شمار روزه برای درمان انواع بیماری‌های نوشته است؛ علاوه بر این روزه روح را جلا و صفا می‌دهد و تقوایی را به دنبال دارد که قابل درک است.

میردامادی ادامه داد: روزه میان امت اسلام هماهنگی ایجاد می‌کند؛ امتیازات کنار می‌رود و باعث مواسات و مساوات میان امت می‌شود تا اغنیا و ثروتمندان به فکر گرسنگان بیفتند؛ روزه همان برکت و مغفرتی است که به روایت پیامبر(ص) سپر مومن در روز قیامت در برابر آتش جهنم می‌شود. عده‌ای متاسفانه از این فوائد محروم هستند و اگر کسی علنی روزه بخورد محارب با خدا و رسول اکرم(ص) است و موضع امروز ما علیه موضع فعال این افراد که محارب علنی خدا و پیامبرند موضع انفعال است، بدانند که خداوند به زودی کیفرکامل عملشان را به آنها خواهد داد.

امام جمعه اصفهان با تقبیح حرکات نمایشی پوشالی در افکار عمومی خاطر نشان کرد: فرصت‌ها برای کارگزاران نظام زودگذر است، پس از فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده کنید و از اقدامات نمایشی و دروغ که فلان کار را کردیم یا می‌کنیم، آب خلیج فارس‌ شیرین می‌شود و حتی به اصفهان می‌رسد پرهیز کنید. مثل آقای رئیس جمهور باشید ‌که می‌گویند هر کارکردیم، می‌گوییم انجامش داده‌ایم و از قبل نمی‌گوییم که فلان کار را انجام خواهیم داد. 

وی با اشاره به سالروز گرامیداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: روزی ‌که گفتند ارتش شاهنشاهی باید ملغا شود، امام(ره) می‌گفت جوانان ارتشی فطرت اسلامی دارند، باید بمانند و دیدیم که اولین گروه از نیروهای انتظامی ‌و نظامی که کمر شاه و رژیم شاه را شکست، ارتش بود و امام ما نیز در روز بیعت عزیزان ارتشی با ایشان از ارتش قدردانی کرد و ما نیز امروز قدردان تلاش‌ها و مجاهدت‌های همه نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی هستیم و موفقیت و عزت و قدرت این عزیزان را از خداوند سبحان خواستاریم.

امام جمعه موقت اصفهان به دیدار کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری در هفته‌ای که گذشت اشاره و با تاکید بر نکاتی از این دیدار خاطر نشان کرد: ایشان فرمودند رمضان ماه استغفار است و از کارگزاران نظام خواستند که با استغفار از رفتارهای اشتباه احتمالی خود در گذشته در صدد جبران برآیند؛ همچنین گفتند که در تمام نظام‌های سیاسی عالم مردم از مسئولین سوال می‌کنند، اما در نظام جمهوری اسلامی ایران هم مردم از مسئولین سوال می‌کنند و هم خداوند از آنها. بنابراین مسئولین کشور دو محاکمه در پیش دارند که باید از آنها سربلند بیرون بیایند.

میردامادی درباره سوالی که خداوند در نظام اسلامی از مسئول مردم می‌پرسد، افزود: خدا به مسئول امت اسلامی می‌گوید روی یک صندلی که از زیر آن دریایی از خونِ بهترین جوانان جاری است، نشسته‌اید، اصلا بر اثرمجاهدت‌ها و خون‌های افرادی از بهترین مردم امروز به چنینی پست و مقامی رسیده‌اید. بنابراین به مردم کمک کنید و تنها به فکر خود نباشید. البته در میان مسئولین افراد دلسوز و متعهد کم نیستند، در راس این افراد خدوم شخص رئیس جمهوری است که خداوند سایه ایشان را مستدام بدارد، البته باید گفت ویرانی‌ها زیاد است و کار هم بسیار.

وی با یادآوری این سخن مهم از مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام که باید مراقب انفعال و غرور در حکومت اسلامی بود، تاکید کرد: انفعال احساس ضعف است، اینکه تصور کنیم برای موفقیت و فائق آمدن بر مشکلات باید به غرب و کشورهای قلدر و آمریکا امتیاز بدهیم این بدترین جفا به ملت و اسلام است و البته باید از غرور هم فاصله بگیرند و بدانند همواره در راس امور مملکت نخواهند بود. تا به حال چندین نفر چهار سال و هشت سال آمدند و رفتند پس فکر اینده و فکرقیامت و فکر جواب‌گویی درپیشگاه خدا باشید.

امام جمعه اصفهان امیدآفرینی برای فردای روشن را یک الزام برای همه مسئولین در همه بخش‌ها و البته مردم ارزیابی کرد و گفت: بدهی‌های خارجی تمام شده و خزانه امروز بدهی‌هایش را تقریبا پرداخت کرده است این همان خزانه‌ای است که وقتی به دست دولت سیزدهم رسید، خالی بود، این‌ها همه به لطف خدا انجام پذیرفته است.

وی ادامه داد: در زمان جنگ وقتی دشمن به پشت دروازه‌های اهواز رسیده بود، بچه‌های جنگنده یک تانک داشتند که معیوب بود؛ انها با ژ-۳ به جنگ دشمن بعصی رفتند و آنها را زمین ‌یر کردند، حالا می‌بینیم که در بحث مبارزه با کرونا ایران شش واکسن تولید داخل داشته و میشنویم که در اخبار تعداد فوتی‌ها بر اثر کرونا در آمریکا 520 نفر و در ایران به 37 نفر رسیده است و این نشان از همت و تلاش و پشتکار ایرانی به فضل خداوند است.

میردامادی اضافه کرد: ایجاد یاس و ناامیدی کار دشمن است، اما بدانید که همه مشکلات کشور حل خواهد شد؛ یک روزی صدام می‌خواست یک هفته‌ای به تهران برسد، یک روز هم یک دلقک آمریکایی گفته بود جشن کریسمس را در تهران خواهد گرفت‌. هیچ کدام موفق نشدند امروز هیچ قدرتی دیگر جرئت حمله به این کشور را ندارد؛ دیگر زمان بزن و در رو گذشته و دشمن می‌داند که هر ضربه با ده ضربه متقابل پاسخ داده می‌شود.

وی در عین حال به سالگرد شهادت سردار حجازی و حجت‌الاسلام بهشتی‌نژاد اشاره کرد و ادامه داد: سردار حجازی، سردار سربلند اسلام انسانی است که خدمات بی بدیلش غیر قابل شمارش است و شهید آیتالله بهشتی‌نژاد نیز به دست منافقین کوردل به شهادت رسید در حالی که فرزند شیرخوار ایشان هم در آغوشش به خاک و خون کشیده شد، روح هر دو قرین رحمت و مغفرت پروردگار باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر