کد خبر: 130364
A

رو دست امروز قالیباف به ابراهیم رئیسی چه بود؟/ ماجرای ارسال طرح صیانت به شورای عالی فضای مجازی

به‌رغم مخالفت‌های مردم و کارشناسان با طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی یا همان طرح صیانت و تاکید آگاهان بر اینکه شورای عالی فضای مجازی مسئول تنظیم مقررات در این حوزه است اما دولت برای آنکه انسداد اینترنت به نامش نوشته نشود منتظر به ثمر نشستن اقدامات مجلس بود تا بلکه بتوانند به‌صورت پنهانی در کمیسیون ویژه آن را تصویب کنند.

رو دست امروز  قالیباف به ابراهیم رئیسی چه بود؟/ ماجرای ارسال طرح صیانت به شورای عالی فضای مجازی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  به‌رغم مخالفت‌های مردم و کارشناسان با طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی یا همان طرح صیانت  و تاکید آگاهان بر اینکه شورای عالی فضای مجازی مسئول تنظیم مقررات در این حوزه است اما دولت برای آنکه انسداد اینترنت به نامش نوشته نشود منتظر به ثمر نشستن اقدامات مجلس بود تا بلکه بتوانند به‌صورت پنهانی در کمیسیون ویژه آن را تصویب کنند.

با این وجود اما فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرده که رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس شورای عالی فضای مجازی درخواست کرده که دولت و شورای عالی فضای مجازی سیاست‌های کلان مربوط به فضای مجازی را مشخص کنند. بدین ترتیب مسئولیت تایید کلی طرح اینترنتی مجلس بر عهده دولت سیزدهم  شورای عالی فضای مجازی گذاشته می شود.

فیروز آبادی با اعلام این خبر گفته است: در اولین جلسه‌ پیش روی شورای عالی فضای مجازی، درخواست مربوطه بررسی خواهد شد. ما در شورای عالی به دنبال تعیین سیاست‌های کلان هستیم و امیدواریم که در پی این کار نظر متخصصان و مردم را جلب کنیم.

بعد از بررسی سیاست‌های کلان، ما طرح را به مجلس برمی‌گردانیم و سرانجام خود مجلس تصمیم خواهد گرفت که سیاست‌ها را به چه نحوی اجرا کند/ سایت دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر