کد خبر: 130385
A

نماینده مجلس ادعای معاون پارلمانی رئیسی را تکذیب کرد/ میرزایی: دولت احتمالاً یکی از وزرا را تغییر دهد

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: خبرهایی آمده که احتمالا یکی از وزرا را آقای رئیس‌جمهور بخواهد تغییر دهد و اتفاقا جزو این وزرای مشهور احتمال تغییر هم نیست.

نماینده مجلس ادعای معاون پارلمانی رئیسی را تکذیب کرد/ میرزایی: دولت احتمالاً یکی از وزرا را تغییر دهد

به گزارش دیده بان ایران؛ حسین میرزایی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اینکه «برخی نمایندگان مباحثی را پیرامون استیضاح تعدادی از وزرا مطرح می‌کنند و گروهی دیگر نیز احتمال می‌دهند که ترمیمی از سوی رئیس‌جمهور در کابینه صورت گیرد»، گفت: هر دو اقدام یعنی هم استیضاح و هم تغییر توسط دولت کمتر از یکسال با هیچ عقلی سازگار نیست، به دلیل اینکه به صورت عرفی یک وزیر کمتر از یکسال نمی‌تواند کارهایی که می‌خواسته را انجام دهد یا بسترهای مناسب برای کار خود را فراهم کند.

وی افزود: چطور شما کمتر از یکسال عملکرد یک وزیر را مورد سنجش قرار دادید و به این نتیجه رسیدید که باید تغییر بدهند یا استیضاح شوند. اگر قصد سوال یا استیضاح وجود دارد لازم است که یک فرصت کافی و عقلایی برای کار او در نظر بگیرید، اگر این فرصت کافی را در اختیار داشت و کار موثر انجام نداد، بله هم استیضاح هم جابه‌جایی ممکن است انجام شود.

در همین رابطه بخوانید:

معاون پارلمانی رئیسی: نه قرار است وزیری در دولت جابه‌جا شود و نه اصلاً بحث استیضاح در مجلس مطرح است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به انگیزه‌های مختلف از مطرح کردن مساله تغییرات کابینه اشاره کرد و ابراز داشت: ببینید چند انگیزه برای این مسائل وجود دارد، ما هم انتقاداتی داریم در عین حال جای قدردانی و تشکر از بعضی از رفتارها وجود دارد، شاعر می‌گوید: «عیب می جمله چو گفتی هنرش نیز بگو». در عین حال انگیزه‌ها متفاوت است، بعضی از موثران مجلس ۲-۳ تا از وزرا را از ابتدا نمی‌خواستند و امروز نه به خاطر عملکرد سوء این‌ها بلکه چون از ابتدا نظرشان تامین نشده و مجلس رأی دیگری خلاف نظر این‌ها داده، روزانه یک مشکلاتی را برای وزرا درست می‌کنند، یک گوشه از واقعیت این است.

وی اضافه کرد: یک گوشه‌ای هم نه، واقعا یک سوء‌عملکردهایی بعضی از وزرا یک جاهایی داشتند و خب اعتراضات نمایندگان را به دنبال داشته است.

میرزایی در پاسخ به این سوال که «احتمال نمی‌دهید که شخص رئیس جمهور بخواهد یک وزیر را به دلیل اینکه احساس کند این فرد با برنامه‌های دولت همراه نیست یا به سرعت سایرین نمی‌تواند کار کند، دست به تغییر بزند؟»، عنوان کرد: خبرهایی آمده که احتمالا یکی از وزرا را آقای رئیس‌جمهور بخواهد تغییر دهد و اتفاقا جزو این وزرای مشهور احتمال تغییر هم نیست.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به اثرات منفی طرح چنین موضوعاتی، گفت: ببینید نفس گفتن این حرف‌ها از جهت مدیریتی اشتباه است، چرا؟ کسی که زیردستانش احساس کنند که در بقای مدیریتش تردید وجود دارد، در انجام فعالیت سست می‌شود. مثلا شما اکنون می‌گویید فلان وزیر در آینده استیضاح خواهد شد، دیگر معاونان و مدیران کل حرف او را گوش خواهند داد؟

وی اضافه کرد: اگر یک تصمیمی دارند، صبر کنند و در همان زمانی که قرار است اقدام شود اعمال کنند که فرصت‌سوزی نشود. از جهت مدیریتی اگر نمی‌خواهند یک وزیری را واقعا عزل کنند، سست کردن جایگاه وی اصلا کار درستی نیست و دود این اقدام به چشم مردم می‌رود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر