کد خبر: 13040
A
"دیده بان ایران " ممنوعیت ورود ایرانیان به آمریکا را بررسی می کند؛

بیگدلی در گفت و گو با "دیده بان ایران": جهان در حال شکل گیری مثلثی است که پیروزی مارین لوپن در فرانسه این مثلث تکمیل خواهد شد

علی بیگدلی کارشناس آمریکا و اروپا با توجه به قانون منع ورود به آمریکا گفت: این موضوع می تواند برای کشور های دوست و همسایه آمریکا مسئله ساز شود.

بیگدلی در گفت و گو با "دیده بان ایران": جهان در حال شکل گیری  مثلثی است که  پیروزی مارین لوپن در  فرانسه این مثلث تکمیل خواهد شد

به  گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ اقدام ترامپ در هفته نخست جلوسش بر کاخ سفید مشخص گردانید که وی هنوز به شعارهای انتخاباتی‌اش پایبند است و تعدیلی در این رابطه از جانب وی صورت نگرفته است؛ ترامپ آمده است آمریکا را دوباره مجد و شوکت بخشد و در این مسیر گویا از توپ و تشرهای طرفداران حقوق بشر و مبلغان اصول جامعه مدنی نیز هراسی ندارد!

مهم ترین اقدام ترامپ در هفته نخست کاری‌اش، امضای فرمان اجرایی مقررات ویزایی بود؛ فرمانی که به قانون تبدیل شده و از آن جهت که یکی از جوامع هدفش ایران است. از این پس برای اتباع هفت کشورعمدتا مسلمانِ ایران، سوریه، عراق، یمن، سودان، لیبی و سومالی به مدت 90 روز هیچگونه ویزایی صادر نخواهد شد.اتباع هفت کشور فوق‌الذکر حتی در صورت داشتن گرین کارت نیز نمی‌توانند در این 90 روز به آمریکا سفر کنند. در این 90 روز در موارد اضطراری، اشخاصی که گرین کارت دارند به صورت موردی بررسی می‌شوند.

علی بیگدلی در گفتگو با پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران اظهار داشت: قانون منع ورود به آمریکا به لحاظ حقوقی مشکلی ندارد و هر کشور می تواند برای امنیت خود قوانینی وضع کند.

وی ادامه داد: این موضوع برای برخی کشور های دوست آمریکا نیز مسئله شده است و رئیس جمهور فرانسه نیز به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد؛ این موضوع برخی از همکاری های ما با آمریکا را می تواند با مشکل رو به رو سازد. 

وی گفت: جهان در حال شکل گیری یک مثلثی است که دو ضلع آن در آمریکا و روسیه شکل گرفته و با احتمال پیروزی مارین لوپن در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه این مثلث تکمیل خواهد شد.

بیگدلی گفت: این اقدام ترامپ بیشتر برای عمل به وعده های انتخاباتی خود بود و امیدواریم که بعد 90 روز این قانون لغو شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر