کد خبر: 130422
A

سردار کوثری: هیچ دلیلی برای تحریم سپاه وجود ندارد/ آمریکایی ها خودشان تروریست هستند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت:ما وابسته به مذاکره نیستیم و امور خود را به خوبی پیش می‌بریم. طرف غربی و به ویژه آمریکا نمی‌خواهد مذاکرات با منطق جلو برود و به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

سردار کوثری: هیچ دلیلی برای تحریم سپاه وجود ندارد/ آمریکایی ها خودشان تروریست هستند

به گزارش دیده بان ایران، سردار اسماعیل کوثری درباره روند مذاکرات هسته ای، اظهار داشت: آمریکایی‌ها نه تنها به برجام و تعهدات خود پایبند نبودند، بلکه میزان تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران را بعد از توافق برجام هم افزایش دادند.

وی بیان کرد: ما مذاکره کردیم و هیچ ابایی برای انجام مذاکرات نداریم، اما طرف غربی توافق را زیر پا گذاشت و چون برجام را به هم زدند، ما در چارچوب همان برجام گفتیم که آنان باید رویه خود را اصلاح کنند. لازم است غربی‌ها به تعهدات خود پایبند باشند و ضمن رفع تحریم ها، شرایط به گونه‌ای شود که ما بتوانیم نفت خود را به فروش برسانیم و ارتباط بانکی کشور هم به سهولت انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: غربی‌ها ابتدا تعهد می‌دهند و زمان هم برای اجرای آن تعیین می‌کنند، اما در نهایت هیچ اقدامی را در عمل انجام نمی‌دهند.

کوثری ادامه داد: سیاست جمهوری اسلامی ایران درباره مذاکرات کاملاً دقیق و مشخص است. ما وابسته به مذاکره نیستیم و امور خود را به خوبی پیش می‌بریم. طرف غربی و به ویژه آمریکا نمی‌خواهد مذاکرات با منطق جلو برود و به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

وی متذکر شد: دولت قبلی ما موبه‌مو و به صورت دقیق تعهدات برجامی را انجام داد، در حالی که باید صبر می‌کرد و گام به گام تعهدات را انجام می‌داد. غربی‌ها و به ویژه آمریکا نمی‌خواهند به تعهدات خود عمل کنند. آنان می‌خواستند دولت و تیم مذاکره کننده سابق ما را فریب دهند که ما در همان موقع در مجلس و کمیسیون امنیت ملی به ظریف و عراقچی می‌گفتیم که غربی‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و قابل اعتماد نیستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به غربی‌ها که می‌گویند تحریم‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نباید لغو شود، گفت: سپاه پاسداران یک تشکیلات منظم و مشخص است و هیچ چیزی برای پنهان کردن ندارد. هیچ دلیلی هم برای تحریم سپاه وجود ندارد. سپاه در مقابل زورگویی و جنایت‌های غربی‌ها می‌ایستد.

کوثری اظهار داشت: آمریکایی‌ها خودشان جنایتکار هستند و به کشور‌های مختلف حمله می‌کنند و مردم جهان را به خاک و خون می‌کشند. آنان تروریست هستند و باید مورد تحریم نهاد‌های بین المللی قرار گیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما بر اساس سیاست‌های قطعی نظام جمهوری اسلامی ایران مذاکرات را دنبال می‌کنیم و کار خودمان را پیش می‌بریم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر