کد خبر: 130437
A
در گفت وگو با دیده‎‌بان ایران بیان شد:

عباس‌زاده مشکینی: درست است که مردم مشکلات اقتصادی دارند اما عوضش «استقلال» داریم که خیلی کشورها ندارند/ ملت ایران هزینه استقلال کشورشان را می‌پردازند و این راه را خودشان انتخاب کردند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به سایت دیده بان ایران می گوید: مقابله کردن با غرب خیلی بهتر از تسلیم شدن است. استقلال برای یک کشور بالاترین موهبت و افتخار است. ملت ایران هزینه استقلال کشورشان را می‌پردازند و این راه را خودشان انتخاب کردند.

عباس‌زاده مشکینی: درست است که مردم مشکلات اقتصادی دارند  اما عوضش  «استقلال» داریم که خیلی کشورها ندارند/ ملت ایران هزینه استقلال کشورشان را می‌پردازند و این راه را خودشان انتخاب کردند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمود عباس‌زاده، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره اخبار منتشر شده درباره افزایش صادرات نفت به  سایت دیده‎‌بان ایران گفت: ما در دوره تحریم به ویژه در یکی دو سال اخیر به خیلی از کشورها نفت صادر کرده و می‌کنیم اما خیلی رغبت نداریم بگوییم به چه کشورهایی نفت را صادر می کنیم. بالاخره غربی‌ها با ما سر ناسازگاری دارند و ما هم برای اداره کشور در دوران تحریم راه‌های زیادی را امتحان کرده و می‌کنیم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: قرار نیست که ما همه روش‌هایی که امتحان می‌کنیم را افشا کنیم.عباس‌زاده در خصوص آزاد شدن برخی از پول‌های بلوکه شده  به دیده بان ایران گفت: برخی از این پول‌ها از روش های مختلف وارد کشور می‌شوند و طبیعتاً با نظارت دستگاه های مختلف این پول‌ها صرف اقتصاد کشور می‌شود.

او با تاکید بر این قضیه که پول‌های بلوکه آزاد شده صرف اقتصاد کشور خواهد شد، و تکذیب برخی خبرها درباره نحوه خرج کرد این پول ها اظهار داشت: چه کسی می‌گوید که ما این پول‌ها را برای کشور خرج نمی‌کنیم؟! پس این کشور 85 میلیون نفری چطوری اداره می‌شود؟! ما یک کشور 85 میلیون نفری هستیم دقیقاً همانند کشورهای اروپایی بنزین مصرف می‌کنیم! در بحث مصرف هم فرهنگ مصرف گرایی ما بالاست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وضعیت کشور را نتیجه تحریم غربی‌ها دانست و گفت: قبول دارم که به بخشی از جامعه ما آسیب رسیده اما مقصر این آسیب‌ها هم کسانی هستند که ما را تحریم کردند. البته استراتژی جمهوری اسلامی لغو تحریم‌ها است و الحمدالله توانستیم اکثر تحریم‌ها را خنثی کردیم.

این نماینده مجلس با تاکید بر برتری استقلال بر اقتصاد کشور اظهار کرد: ما با ظرفیت‌های مختلف کشور را اداره کرده و خیلی خوب هم در حال اداره کردن آن هستیم. درست است اقتصاد ما مشکل دارد اما به‌جای آن  استقلال داریم که خیلی از کشورها از این آن برخوردار نیستند.

وی اضافه کرد: واقعیت این است که در کشور ما نرخ تورم بالاست و ما منکر این واقعیت نیستیم؛ اما از طرفی اقتصاد ما دارای ظرفیت بسیار بالایی است. بالاخره مقابله کردن با غرب خیلی بهتر از تسلیم شدن است. استقلال برای یک کشور بالاترین موهبت و افتخار است. ما یکی از بهترین بازیگران بین‌المللی هستیم و کشور خودمان را خودمان اداره می‌کنیم؛ چیزی که دشمن نمی خواهد.

عباس‌زاده در پایان با بیان این نکته که مردم هزینه استقلال کشورشان را می‌پردازند، اظهار کرد: ملت ایران هزینه استقلال کشورشان را می‌پردازند و این راه را خودشان انتخاب کردند. 

منبع:سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر