کد خبر: 13044
A

باوند: منع ورود شهروندان۷ کشور به آمریکا تبعیض فاحش حقوق بشری است

یک تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: دستور اخیر ترامپ منبی بر ایجاد ممانعت از ورود شهروندان هفت کشور از جمله ایران به آمریکا نقض آشکار حقوق بشر و حتی مغایر با قوانین آمریکا است.

باوند: منع ورود شهروندان۷ کشور به آمریکا تبعیض فاحش حقوق بشری است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، داوود هرمیداس باوند، با اشاره به دستور ترامپ مبنی بر منع ورود شهروندان هفت کشور به ایالات متحده آمریکا خاطر نشان کرد: این دستور با قانون اساسی آمریکا و تعهدات بین المللی آن ها در جوامع حقوق بشری مغایرت دارد.

وی ادامه داد: منع ورود شهروندان هفت کشور به ایالات متحده آمریکا تبعیض فاحش حقوق بشری است و نباید فراموش کرد که مشکلات به وجود آمده در عراق، افغانستان و لیبی توسط خود آمریکا ایجاد شده است البته ایران به دلیل حمایت از حزب الله و حماس که آن ها این گروه‌ها را تروریست بین المللی می‌خوانندشان با این ممانعت روبه رو شده است.

این کارشناس مسائل بین المللی با اشاره به مواضع و واکنش ها نسبت به دستور ترامپ برای ممانعت از ورود شهروندان هفت کشور  به آمریکا گفت: نخست وزیر کانادا در واکنش به این  اقدام اعلام کردکه درهای کشورش به روی پناه جویان باز است.اولاند هم در فرانسه اعلام کرده است که باید تصمیمات جدی بگیرند، از سوی دیگر مسئولان و ان جی او ها در داخل و خارج آمریکا واکنش های بسیاری نسبت به دستور اخیر ترامپ داشته اند.

باوند تاکید کرد: باید منتظر ماند و دید که ظرف ۱۰ روز آینده دولت هایی که روابط نزدیکی با آمریکا دارند چه واکنش هایی نشان خواهند داد. تاکنون که بازتاب مثبتی از دستور ترامپ به دست نیامده است.

وی همچنین در رابطه با اینکه هدف ترامپ مقابله با تروریسم است ولی اسم هیچ یک از کشورهای حامی تروریسم در بین هفت کشور نامبرده که برای ورود شهروندان آن ها به آمریکا مانع ایجاد شده است وجود ندارد گفت: نسبت به کشورهای حامی تروریست، شناخت بین المللی وجود دارد و هیچ اسمی از آن ها برده نشده است و در حقیقت گزینشی عمل کرده اند.ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر