کد خبر: 130442
A

علیرضابیگی: آحاد مردم دستشان در جیب یکدیگر است

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: ممکن است دخل و خرج‌های دولت در بودجه، سازمان برنامه و مجلس هم‌تراز شود اما وقتی این تراز در زندگی مردم مشاهده نمی‌شود، این یک فاجعه است چرا که آحاد مردم دستشان در جیب یکدیگر است و کم و کاستی‌ها را از جیب یکدیگر تأمین می‌کنند لذا آخرین فردی که دستش به جیب فردی نمی‌رسد باید به نوع دیگری کم و کاستی‌های زندگی خود را تامین کند.

علیرضابیگی: آحاد مردم دستشان در جیب یکدیگر است

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر و تحول در دولت به ویژه در وزارت کار گفت: وزارت کار به تنهایی نمی‌تواند تحولی را به وجود آورد بلکه ریاست دولت باید در راستای واقعی کردن اقتصاد و برگرداندن ثروت مردم به مردم تامین اجتماعی را تقویت کند و تا زمانی که این دو به موازات یکدیگر پیش نروند، اتفاقی رخ نخواهد داد. برای نمونه در حال حاضر به دنبال حذف ارز ترجیحی هستیم در این مورد آیا به دنبال واقعی کردن قیمت‌ها هستیم و به مردم بگوییم خودشان دست به کار شوند و خود را تأمین کنند؟ رها کردن مردم به حال خود، هیچ وقت زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست. اگر موردی را حذف می‌کنیم باید جایگزینی را برای آن در نظر بگیریم که مردم بتوانند حیات خود را ادامه دهند.

وی افزود: البته ممکن است دخل و خرج‌های دولت در بودجه، سازمان برنامه و مجلس هم‌تراز شود اما وقتی این تراز در زندگی مردم مشاهده نمی‌شود، این یک فاجعه است چرا که آحاد مردم دستشان در جیب یکدیگر است و کم و کاستی‌ها را از جیب یکدیگر تأمین می‌کنند لذا آخرین فردی که دستش به جیب فردی نمی‌رسد باید به نوع دیگری کم و کاستی‌های زندگی خود را تامین کند. در حال حاضر از دولت انتظار داریم ارزی که تحت عنوان ارز ترجیحی است و ما آن را از دولت دریافت می‌کنیم، درآمد حاصله را به مردم بازگرداند که مردم بتوانند زندگی خود را تامین کنند.

علیرضابیگی ضمن اشاره به عملکرد وزارت کار خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های برگرداندن ارز ترجیحی به مردم تامین اجتماعی است که از طریق آن توانیم حداقل‌ها را برای مردم ایران فراهم کنیم. در حال حاضر برخی انتظار دارند وزارت کار این اقدام را به نتیجه برساند در صورتی که وزارت کار هیچ وقت به تنهایی نمی‌تواند این پروسه مربوط به تامین اجتماعی را به نتیجه برساند. وزارت کار وزارتخانه‌ای است که در واقع تنظیم روابط بین کارگر وکارفرما را برعهده دارد. اگر بنا باشد که هر کدام از دستگاه‌ها و مجموعه‌ها به تنهایی کار خود را پیش ببرند و توجهی به نگاه جامع اقتصاد نداشته باشند نتیجه آن تصمیمات مقطعی و بلا اثری خواهد بود که غیر از نا امید کردن مردم تاثیری نمی‌تواند داشته باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر کار در فضای فعلی مجلس امکان پذیر نیست، یادآور شد: مواخذه و بازخواست کردن هیئت وزیران از طریق مجلس دارای فصل بندی است که هنوز مقدمات استضیاح اعم از تذکر، سوال و تحقیق و تفحص طی نشده که بتوانیم در گام اول به استیضاح برسیم، ضمن اینکه فضای قالب مجلس شورای اسلامی برای استیضاح وزیر مهیا نیست. نکته حائز اهمیت این است که بخشی از این استیضاح‌ها احساسی است و بخش دیگر مربوط به تعاملات بین وزرا و نمایندگان است.

منبع: مدارا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر