کد خبر: 130479
A

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به خبر دیده‌بان ایران/ خطیب زاده: اجازه نمی‌دهیم آمریکا به جزئیات آزادسازی منابع بلوکه شده ایران ورود کند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آزادسازی منابع ایران و بازگشت پول‌هایی که از صادرات کالا و خدمات از ایران به کشورهای دیگر انجام شده ربطی به هیچ کشور ثالثی ندارد و اینکه آمریکا تلاش می‌کند درباره هر موضوع مربوط به ایران مداخله کند نشان می‌دهد تا چه حد با ادعاهای آمریکا و دولت بایدن فاصله دارد.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به خبر دیده‌بان ایران/ خطیب زاده: اجازه نمی‌دهیم آمریکا به جزئیات آزادسازی منابع بلوکه شده ایران ورود کند

به گزارش دیده بان ایران؛ سعید خطیب‌زاده در نشست خبری صبح امروز ضمن تبریک روز ارتش و روز سعدی و پس از ارائه گاهشمار هفته گذشته دستگاه دیپلماسی، در پاسخ به این سوال که یکی از وزرای دولت سابق مدعی حل و فصل مساله خروج سپاه از لیست گروه های تروریستی در دولت دوازدهم شده است، آیا این مساله صحت دارد، گفت: موضوعات باقیمانده در طی ۱۱ ماه گفت‌وگوهای وین و پیش از تنفس همواره گفتیم که زمانی که به کلیت، توافق نکنیم توافقی صورت نگرفته است و امروز هم متن توافقی وجود ندارد و تا آن روز هم، هر موضوعی در متن قابلیت کم و زیاد شدن دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به ادعاهای مطرح شده در مصاحبه سفیر اوکراین در ایران مبنی بر درخواست کمک بشردوستانه از کشورمان گفت: مواضع ایران در خصوص جنگ اوکراین روشن و در تداوم آشکار است و ما ضدیت با اصل جنگ را بارها اعلام کرده‌ایم. سفیر اوکراین هم لازم است بار دیگر توئیت وزیر خارجه کشورش را بخواند تا متوجه موضع اوکراین شود.  

خطیب‌زاده در پاسخ به این سوال که وقتی سردار سلیمانی ترور شدند فهرستی از مقامات آمریکایی برای انتقام سخت منتشر شد، آیا در مذاکرات وین درخواستی برای مصون ماندن ترامپ و برایان هوک از این انتقام مطرح شده است، گفت: بعد از ترور بزدلانه سردار سپهبد قاسم سلیمانی، اصلی اساسی در سیاست خارجی ایران شکل گرفته است که آمرین، عاملین و مشاورین از محاکمه مصون نخواهند ماند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر آزادسازی منابع مسدود شده ایران، گفت: آزادسازی منابع ایران و بازگشت پول‌هایی که از صادرات کالا و خدمات از ایران به کشورهای دیگر انجام شده ربطی به هیچ کشور ثالثی ندارد و اینکه آمریکا تلاش می‌کند درباره هر موضوع مربوط به ایران مداخله کند نشان می‌دهد تا چه حد با ادعاهای آمریکا و دولت بایدن فاصله دارد. آنچه ما انجام م‌دهیم در چارچوب منافع قطعی مردم ایران است.سفری انجام و هیأتی آمد و درباره آزادسازی بخشی از منابع ایران توافقاتی انجام شد و نه به آمریکا مرتبط است و نه اجازه می‌دهیم آمریکا به جزییات آن ورود کند.

گفتنی است علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی پیشتر در گفت وگو با دیده‌بان ایران مدعی شد: حتی برای آزادسازی پول‌هایی که در کشورهای دیگر بلوکه شده، باید با آمریکا مذاکره کنیم.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر