کد خبر: 130502
A
دیده بان ایران ادعای بابایی کارنامی درباره «ما نماینده همه مردم مازندران هستیم!» را بررسی کرد؛

نماینده ۶ درصدی حامی پتروشیمی میانکاله

«احداث پتروشیمی میانکاله» عبارتی که پس از کلنگ‌زنی احمد وحیدی، وزیر کشور به یکی از موضواعات جنجالی در رسانه‌ها و فضای مجازی تبدیل شد. پروژه‌ای که به محض رسانه‌‌ای شدن آن با اعتراض و مخالفات‌های بسیاری از جانب فعالان و دلواپسان محیطزیست همراه بوده است! با وجود مخالفت‌های شدید افکارعمومی، نمایندگان مجلسی که قرار بود مدافع حقوق مردم باشند، در صف موافقان سفت و سخت احداث این پروژه قرار گرفتند! علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری که با رای حداقلی‌ راهی بهارستان شد، طی گفت‌وگویی با خبرگزاری وابسته به وزارت ورزش ضمن حمایت قاطع از احداث پتروشیمی میانکاله خطاب به مخالفان این پروژه گفت: «این مسئله به غیر از مردم مازندران به هیچ کس ربطی ندارد که بخواهند دخالتی کنند!» اظهاراتی که نه تنها برای افکارعمومی قانع کننده نبود بلکه موج مخالفت‌ها را بیش از پیش افزایش داد. این نماینده مجلس که با شعار حمایت از قشر کارگر بر کرسی بهارستان نشست، در بخشی دیگر از صحبت‌هایش اظهار کرد: «بعضی‌ها در این کشور مفت می‌خورند و می‌خوابند. این‌ها به فکر اشتغال، سلامتی و زندگی مردم مازندران‌ نیستند.» در همین گفت‌وگو، کارنامی ادعا می‌کند که «ما نماینده همه مردم مازندران هستیم!» ادعایی که براساس آمار رسمی نه تنها کذب بوده بلکه با واقعیت فرسنگ‌ها فاصله دارد.

نماینده ۶ درصدی حامی پتروشیمی میانکاله

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «احداث پتروشیمی میانکاله» عبارتی که پس از کلنگ‌زنی احمد وحیدی، وزیر کشور به یکی از موضواعات جنجالی در رسانه‌ها و فضای مجازی تبدیل شد. پروژه‌ای که به محض رسانه‌‌ای شدن آن با اعتراض و مخالفات‌های بسیاری از جانب فعالان و دلواپسان محیطزیست همراه بوده است!

با وجود مخالفت‌های شدید افکارعمومی، نمایندگان مجلسی که قرار بود مدافع حقوق مردم باشند، در صف موافقان سفت و سخت احداث این پروژه قرار گرفتند!

علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری که با رای حداقلی‌ راهی بهارستان شد، طی گفت‌وگویی با خبرگزاری وابسته به وزارت ورزش ضمن حمایت قاطع از احداث پتروشیمی میانکاله خطاب به مخالفان این پروژه گفت: «این مسئله به غیر از مردم مازندران به هیچ کس ربطی ندارد که بخواهند دخالتی کنند!»

اظهاراتی که نه تنها برای افکارعمومی قانع کننده نبود بلکه موج مخالفت‌ها را بیش از پیش افزایش داد.

این نماینده مجلس که با شعار حمایت از قشر کارگر بر کرسی بهارستان نشست، در بخشی دیگر از صحبت‌هایش اظهار کرد: «بعضی‌ها در این کشور مفت می‌خورند و می‌خوابند. این‌ها به فکر اشتغال، سلامتی و زندگی مردم مازندران‌ نیستند.»

در همین گفت‌وگو، کارنامی ادعا می‌کند که «ما نماینده همه مردم مازندران هستیم!» ادعایی که براساس آمار رسمی نه تنها کذب بوده بلکه با واقعیت فرسنگ‌ها فاصله دارد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ در انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی از مجموع 2434000 نفری که در استان مازنداران واجد شرایط رای دادن بودند، تنها 618367 نفر یعنی 25 درصد از مردم استان در این انتخابات شرکت کردند.

نکته قابل توجه این است که بابایی کارنامی که ادعای نماینده منتخب تمامی مردم مازنداران را فریاد می‌زند، در انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی از مجموع 618367 رای اخذ شده تنها 41 هزار و 983 رای کسب کرده! یعنی تنها 6 درصد از مجموع تمامی آرای اخذ شده!

این درصدها بدین معناست، کسانی در جایگاه تصمیم گیری برای مردم قرار دارند که حتی از همراهی حداقلی مردم هم برخوردار نیستند!

مشخص نیست که زور مردم و دلواپسان محیط زیست به تصمیمات نابه‌خردانه مجلس و دولت انقلابی خواهد رسید یا نه؛ اما با این حال این سوال مطرح است که چطور مجموع آرای اخذ شده یک استان به 26 درصد کل واجدین شرایط آن هم نمی‌رسد؛ نمایندگان آن با چنین قاطعیت و لحنی حرف از حقوق مردم زده و به شکلی غیرعلمی و بی منطقی بر روی چنین موضوع مهمی پافشاری می‌کنند؟!

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر