کد خبر: 130533
A

مجلس با تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان و اروند کنار موافقت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان و اروند کنار از سال ۱۳۸۵ تا به امروز موافقت کردند.

مجلس با تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان و اروند کنار موافقت کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه)، گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان و اروندکنار از سال ۱۳۸۵ تاکنون را بررسی کرده و در نهایت با ۱۳۱ رای با آن موافقت کردند.

روح الله نجابت، سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در تشریح گزارش کمیسیون در این زمینه، بیان کرد: در اجرای ماده (۲۱۲) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، ابتدائاً اطلاعات واصله از دستگاه‌های اجرایی در مورخ ۲۳ / ۰۳ /۱۴۰۰ در اختیار متقاضیان تحقیق و تفحص قرار گرفت و نظر به اظهار مورخ ۲۹/ ۰۳/ ۱۴۰۰ متقاضیان مبنی بر عدم کفایت اطلاعات ارائه شده کمیسیون، موضوع درجلسه رسمی مورخ ۰۶ /۰۴ / ۱۴۰۰ کمیسیون که با حضور ۱۴ نفر حاضرین از نمایندگان عضو کمیسیون، متقاضیان تحقیق و تفحص مطرح و پس از استماع نظرات طرفین، ضرورت انجام تحقیق و تفحص در محورهای مذکور در تقاضاها به تصویب رسید. 

شایان ذکر است به دلیل وحدت موضوع و توافق متقاضیان هر دو تقاضای تحقیق و تفحص در جلسه کمیسیون بصورت تفکیک مورد بررسی قرار گرفت که در قالب یک گزارش جهت طرح در صحن علنی مجلس تقدیم می‌گردد.
محور های این تحقیق و تفحص به شرح زیر است:
۱-تخلفات بی حد و حصر در شهرداری آبادان و شهرداری اروند کنار 
۲-چرا با وجود اعتبارات عمرانی از منابع مختلف فوق الذکر وضعیت شهر در معابر عمومی و خدمات شهری و مبلمان شهری بسیار بغرنج می‌باشد؟
۳- بررسی پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز، امور مالی و املاک و غیره بدون لحاظ کردن کاربری در طرح جامع و تفصیلی شهری همچنین تبدیل فضای سبز به کیوسک که در حد هاپیرمارکت در شهر آبادان باعث ایجاد نارضایتی گردیده است.

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر