کد خبر: 130550
A

سخنگوی دولت: عوامل گرانی روشن است؛ دولت روحانی!/ برای جام جهانی برنامه داریم

سخنگوی دولت گفت: ۲ روز پیش دولت و مجلس جلسه افطاری با هم داشتند که صحبت‌های صریح و بی‌پرده با یکدیگر داشتند. وزرا بدون وقفه در مجلس در رفت و آمد هستند تا بتوان گام‌هایی برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم داشته باشیم.

سخنگوی دولت: عوامل گرانی روشن است؛ دولت روحانی!/ برای جام جهانی برنامه داریم

به گزارش دیده بان ایران؛ علی بهادری جهرمی در نشست خبری خود با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و سالروز تأسیس ارتش جمهوری گفت: ایام شهادت امیرالمومنین را به مردم تسلیت می‌کنم.

سخنگوی دولت ادامه داد: طی ۲ هفته گذشته ۵ آیین‌نامه بودجه سال ۱۴۰۱ به تصویب رسید که امید است با این کارها اهداف به عمل برسد. فرایند بیش از ۴۶ آیین‌نامه در حال تدوین است .

وی افزود: طرح‌هایی هم در دست بررسی در دفتر و کمیسیون‌های دولت به منظور حمایت از تولیدکننده‌ها و کارآفرین‌ها وجود دارد که ناظر به تخصیص جرائم مالیاتی و بخشودگی مالیاتی است. دولت به منظور حمایت از تولیدکننده‌ها این طرح را در دست بررسی دارد.

بهادری جهرمی تاکید کرد: پس از تصویب طرح وزارت جهاد در حمایت از اشتغال دانش‌بنیان در وزارت بهداشت هم این طرح نهایی شد و به زودی در کمیسیون با قید فوریت بررسی خواهد شد.

وی یادآور شد: طی ۲ هفته گذشته رئیس‌جمهور به برکت ماه مبارک رمضان دیدارهایی با اقشار مردم، کارآفرینان، دانشجویان، نمایندگان مجلس شورای و  هنرمندان داشتند.

سخنگوی دولت افزود : دولت مردمی فعال‌سازی شوراهای عالی مردمی را در دست دارد که پس از ۸ سال جلسه شورای عالی حج و زیارت را داشتیم، جلسه بعدی  درخصوص زنان سرپرست خانوار برگزار شد.

وی ادامه داد: سفر استانی بعدی رئیس‌جمهور قزوین خواهد بود.

بهادری جهرمی درخصوص تعامل دولت و مجلس گفت: ۲ روز پیش دولت و مجلس جلسه افطاری با هم داشتند که صحبت‌های صریح و بی‌پرده با یکدیگر داشتند. وزرا بدون وقفه در مجلس در رفت و آمد هستند تا بتوان گام‌هایی برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم داشته باشیم.

سخنگوی دولت درباره تدابیر برای کاهش کم آبی در کشور بیان کرد: بحران کم‌آبی تنها برای کشور ما نیست و دولت برای این کار در بودجه سال ۱۴۰۱ در تبصره ۸، بودجه‌ای در نظر گرفته است و حل بحران کم‌آبی با همکاری مردم امکان‌پذیر است و دولت برنامه‌هایی هم در دستور کار دارد و تاکنون ۹ جلسه در این حوزه برگزار شد که ۴ جلسه در خصوص بحران آبی زاینده‌رود با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شده است.

وی تاکید کرد: همزمان برای تامین آب شرب آب برای پروژه‌های صنعتی هم در حال تامین است و طرح آب‌رسانی به روستاهای اصفهان با پیشرفت بالای ۹۵ درصد است، در روستاهای استان‌های خوزستان با پیشرفت ۴۷ درصدی کار در حال انجام است. ان‌شاالله می‌توان این بحران کم‌آبی را مدیریت کرد.

بهادری جهرمی درباره میزبانی ایران در جام جهانی قطر گفت: پس از سفر رئیس‌جمهور به قطر تاکنون ۲ جلسه با ریاست معاون اول برگزار شده است. تکالیف دستگاه های مختلف احصا و ابلاغ شده است. ۷۰ زمینه همکاری بین ایران و قطر در زمینه جام جهانی در دستور کار است.

وی بیان کرد: سفر دو روزه‌ای هم وزیر حمل و نقل قطر به ایران داشت. سه سند در حوزه حمل و نقل هوایی امضا شده است. در حوزه دریانوردی هم برای کالا و هم حمل مسافران توافق صورت گرفته است. با پیگیری معاون اول رئیس‌جمهور بهره‌برداری مناسب از جام جهانی خواهیم داشت.

بهادری جهرمی درباره برگزاری مراسم حج و زیارت بیان کرد: امسال زائران حج تمتع کاهش داشتند و تا یک میلیون نفر است که سهمیه ایران حدود ۵ درصد است که تقریبا ۴۰ هزار نفر خواهد بود.

وی گفت: در شورای عالی حج هم بحث تدابیر برای ارزان شدن سفر در دستور کار است. با توجه به افزایش نرخ ارز تمام تلاش‌ها برای این مساله انجام می‌شود.

سخنگوی دولت درباره درگیری نظامیان رژیم صهیونیستی با نمازگزاران فلسطینی گفت: عادی‌سازی برخی کشورهای عربی اسلامی سرکوبگری صهیونیستی‌ها را تقویت کرده است.

وی تاکید کرد: وزارت امور خارجه تماس‌هایی با نمایندگان حماس داشته و رایزنی‌هایی با وزرای خارجه برخی کشورهای اسلامی شده است. نامه‌ای به دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی ارسال شده و خواستار محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی شده‌ایم.

بهادری جهرمی درباره اختلاف مجلس و دولت در خصوص استیضاح برخی از وزرا و التیماتوم نمایندگان به دولت برای برکناری بعضی از ورزا گفت: نظارت حق طبیعی مجلس است و صلاحیت‌های قانونی خودش را در این مورد دارد، دولت هم صلاحیت‌های قانونی خودش را دارد که به آن عمل می‌کند.

وی تاکید کرد: در عین تعامل بسیار  مثبت و سازنده‌ای بین مجلس و دولت در جهت حل مشکلات مردم دارند اختلاف نظر کارشناسی در بدنه اجرایی کشور و بخش و بدنه تقنین کشور طبیعی است وجود دارد. تمام وزرا به صورت جهادی و با قوت درحال اجرای برنامه های خودشان هستند طبیعتا بخشی از این برنامه‌ها به نتیجه رسیده است و بخشی دارای زمان بلندمدت‌تری برای به نتیجه رسیدن است.

سخنگوی دولت گفت: اخیرا دولت ارزیابی عملکرد مدیران را در دستور کار خودش قرار داده است. نتیجه ارزیابی عملکرد وزرا هم به خودشان و هم به رییس‌جمهور داده شده است.

بهادری جهرمی در خصوص سخنان رئیس‌جمهور درباره دست‌های پشت پرده برای گرانی‌های اخیر گفت: عوامل گرانی روشن است. مثلا حجم نقدینگی ۴ هزار میلیارد که به دولت به ارث رسید تور‌م‌زا است و آثار آن بلندمدت است.

وی تاکید کرد: بودجه ۱۴۰۱ احکامی دارد که آثار تورمی به جای می‌گذارد همانند اصلاح ارز ۴۲۰۰ و احکامی از این دست. کسری‌های بودجه از سال قبل نیز تاثیرگذار است.

بهادری جهرمی گفت: در خصوص جلسه چهارشنبه دولت در کنار مباحث ناظر به گرانی در خصوص اقدامات سودجویانه بیان شده که به طور خاص در بازار میوه و تره‌بار بود که در واکنش به این گزارش رئیس‌جمهور خطاب کردند در کنار کنترل تورم از عامل اخیر که اقدامات سوداگران است نباید غافل بود و پشت پرده آنها باید بررسی شود.

سخنگوی دولت درباره تعیین تکلیف مدیران مانده از دولت قبل گفت: رئیس‌جمهور تاکید دارند بانیان وضع موجود نمی‌توانند حل‌کننده مشکلات باشند. کسانیکه کارایی لازم را خواهند داشت، می‌توانند ابقا شوند و در غیر این صورت نمی‌توانند با دولت همکاری داشته باشند.

وی افزود: اخیرا دستوری از سوی رئیس‌جمهور به معاونت اجرایی صادر شد که کارگروهی تشکیل شود برای مدیرانی که تعیین تکلیف نشده‌اند.

بهادری جهرمی درباره خاموشی‌‌های اخیر در شهرستان‌ها گفت: در سال‌های گذشته در ایام اوج مصرف گاز و برق با قطعی رو‌به‌رو بودیم که با مدیریت خوب وزارت نفت با هیچ گونه قطعی گاز در بخش خانگی روبه‌رو نبودیم. در حوزه وزارت نیرو نیز در زمینه برق شاهد همین وضعیت بودیم و قطعی نداشتیم.

وی افزود: مدیریت مصرف برق نیازمند عزم همگانی است اما دولت برنامه متعددی برای به کارآوردن نیروگاه‌های جدید و تقویت نیروگاه‌ها داشته است.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر