کد خبر: 130614
A

علی صوفی: آقای رئیسی فکر می کرد اداره مملکت هم مثل اداره قوه قضائیه است

فعال سیاسی اصلاح طلب: یشتر سوابق کاری آقای رئیسی در قوه قضائیه بود، حال آنکه نوع کار این دو قوه کاملا با هم فرق می کند. آقای رئیسی وقتی رئیس جمهور شد با همان روال کاری که در قوه قضائیه داشت، پیش رفت بنابراین همچون دوره ریاستش بر قوه قضائیه که به استان ها می رفت و چند ملاقات مردمی و بازدید انجام می داد و بر می گشت، در 9 ماه گذشته نیز رویکرد را دنبال کرد.

علی صوفی: آقای رئیسی فکر می کرد اداره مملکت هم مثل اداره قوه قضائیه است

به گزارش دیده بان ایران؛ دولت سیدابراهیم رئیسی با شعارهای انقلابی سرکار آمد اما پس از 9 ماه در وضعیتی قرار گرفته که حتی از سوی حامیان خود مورد نقد و انتقادهای صریح قرار می گیرد. حجم انتقادها آنقدر زیاد است که رئیس جمهور در سخنانی گلایه آمیز گفت «لازم است نمایندگان نسبت به الزامات و فرآیندهای امور اجرایی توجه داشته باشند. اگر وزیری بخاطر برخی سخنان روحیه خود را از دست بدهد، آن وزیر نمی‌تواند فعالیت مؤثری داشته باشد‌‌.»

علی صوفی درباره کلافگی و سردرگمی دولت سیزدهم مقابل سیل انتقادها گفت: قابل پیش بینی بود که دولت خیلی زود زیر بار سنگین بحران ها به ویژه در حوزه اقتصاد زانو خواهد زد؛ حال آنکه آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری وعده هایی داد که صرفا شعار بودند.

وی با اشاره به بی‌برنامه‌گی سیدابراهیم رئیسی برای رسیدگی به مشکلات کشور افزود: این دولت برنامه 5 ساله ندارد چون برنامه توسعه ششم در پایان 1400 به پایان رسید و اجرای برنامه توسعه هفتم که آخرین گام در تحقق سند چشم انداز 20 ساله با افق 1404 است، می بایست سال گذشته تدوین می شد و از امسال به اجرا در می آمد اما چنین برنامه ای اساسا وجود خارجی ندارد که بخواهد اجرا شود بنابراین می توان گفت امسال سال بی برنامه گی است.

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات یاداور شد: بیشتر سوابق کاری آقای رئیسی در قوه قضائیه بود، حال آنکه نوع کار این دو قوه کاملا با هم فرق می کند. آقای رئیسی وقتی رئیس جمهور شد با همان روال کاری که در قوه قضائیه داشت، پیش رفت بنابراین همچون دوره ریاستش بر قوه قضائیه که به استان ها می رفت و چند ملاقات مردمی و بازدید انجام می داد و بر می گشت، در 9 ماه گذشته نیز رویکرد را دنبال کرد.

وی با بیان اینکه آقای رئیسی باید این دولت را اداره کند، ادامه داد: رئیس جمهور 2 روز در هفته با هیأت وزیران جلسه دارد، باید از وزرا برنامه بدهد و از آنها گزارش بگیرد اما آقای رئیسی به جای تمرکز بر این موضوع، به سفرهای استانی رفت تا نشان دهد رئیس جمهور مردمی است. اخیرا رهبر معظم انقلاب فرمودند «مردمی بودن که فقط به استان ها رفتن نیست.»

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه آقای رئیسی خیلی به عملکرد خودش در سفرهای استانی دلخوش بود و عملا هیأت دولت را رها کرد، اظهار کرد: او این دولت را اداره نمی کند، حتی وقتی هم که کابینه را بست گفت «من بعضی ها را نمی شناسم». آقای رئیسی حداقل تیم اقتصادی اش را باید شخصا انتخاب می کرد اما وقتی نام اعضای این تیم اعلام شد، کاملا مشخص بود آنها با هم هماهنگ نخواهند بود و هر کدام ساز خود را خواهد زد.

وی افزود: امروز در مقابل انتقادها، رویکرد اعضای تیم اقتصادی دولت فرافکنی است، در واقع آنها تلاش می کنند مسئولیت را به گردن دیگری بیاندازند. در اینجا باید این نکته را یادآوری کنم دولت سیزدهم تنها دولتی است که همه جریان های سیاسی و حتی مردمی که به آن رأی ندادند دوست دارند این دولت موفق باشد چون معیشت جامعه در گرو این اتفاق است.

صوفی بیان کرد: حامیان آقای رئیسی زمان انتخابات به شدت علیه سیاست های دولت آقای روحانی تبلیغ کردند، این طور نشان می دادند که عامل تمام بدبختی های مردم آقای روحانی است و اگر او برود تمام مشکلات حل می شود اما امروز دولت آقای رئیسی همان مسیری را می رود که دولت آقای روحانی داشت می رفت.

وی ادامه داد: زمان دولت آقای روحانی قیمت ها تا حدودی کنترل می شد اما امروز قیمت ها به شکل افسارگسیخته ای رو به افزایش است و جامعه احساس بی پناهی می کند. جالب اینجاست که آقای رئیسی به جای مدیریت اوضاع فقط دستور می دهد مثلا اخیرا دستور داد عوامل پشت پرده گرانی ها شناسایی شوند. واقعا او نمی داند دست های پشت پرده چه کسانی هستند؟

این فعال سیاسی گفت: متأسفانه دولت سیزدهم در مقایسه با دولت های گذشته خیلی زود فرسوده و خسته شده است و در یک بلاتکلیفی به سر می برد. این فرسودگی و خستگی موجب شده که دولت در برابر پذیرش نقدها مقاومت نشان دهد تا جایی که حتی نقدهای مجلس را هم نمی پذیرد. در مجموع معتقدم آقای رئیسی باید فکر اساسی برای دولت خود بکند.

منبع: نامه نیوز

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر