کد خبر: 130640
A
فعال سیاسی اصولگرا در گفت وگو با دیده‌بان ایران:

صادق کوشکی: ما شاید دیگر نتوانیم «قالیباف» را در تراز نیروهای انقلابی قرار دهیم/ دید بخشی از جامعه نسبت به آقای قالیباف با انتشار این خبر کاملاً عوض شده/ ماجرای سیسمونی تکرار شود شاید قالیباف دیگر امکان فعالیت به عنوان یک «رجل سیاسی» را نداشته باشد

فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به انتشار خبر خرید سیسمونی توسط همسر، دختر و داماد «محمدباقر قالیباف» در خارج از کشور به دیده‌بان ایران گفت: به اعتقاد بنده دید بخشی از جامعه نسبت به آقای قالیباف با شنیدن این خبر کاملا عوض شده است؛ این واکنش هم کاملاً طبیعی است. بنده اظهارات الیاس قالیباف را مشاهده کردم اما تبعات انتشار چنین خبری قابل جبران نبوده و به هر حال آقای قالیباف بخشی از محبوبیت خود را از دست داده است.

صادق کوشکی: ما شاید دیگر نتوانیم «قالیباف» را در تراز نیروهای انقلابی قرار دهیم/ دید بخشی از جامعه نسبت به آقای قالیباف با انتشار این خبر کاملاً عوض شده/ ماجرای سیسمونی تکرار شود شاید قالیباف دیگر امکان فعالیت به عنوان یک «رجل سیاسی» را نداشته باشد

دیده‌بان ایران- «باید دست 4 درصدی‌ها را از بیت‌المال قطع کنیم!» این اظهارات مردی‌ست که تا چندوقت پیش ادعای پس انداز 25 میلیون تومانی ورد زبان خودش و نزدیکانش بود، حالا اما عکس‌های همسر و دخترش و دامادش در فرودگاه تهران که سیسمونی به دست از ترکیه قصد رفتن نزد پدربزرگ نوه را داشتند، به بحث داغ رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. مردی که قرار بود دست 4 درصدی‌ها را از بیت‌المال قطع کند حالا سبک زندگی خانواده‌اش بی شباهت با سبک زندگی این افراد نیست!

 

 

حالا ورق برگشته و این بار نوک پیکان به سمت مردی‌ست که ریاست یکی از مهم‌ترین قوای نظام را بر عهده دارد. مردی که روزی همانند خیلی‌ها بگم بگم راه انداخته بود، حالا خودش بیشتر از گذشته مورد اتهام قرار گرفته است.

 

البته همه انتقاداتی که از صبح امروز  به سمت رئیس مجلس انقلابی روانه شده تنها مختص به جریان منتقد وی نیست حالاحتی آتش هم طیفان و هم رزمانش هم تندتر از منتقدینش شده است.

محمدصادق کوشکی، فعال سیاسی نزدیک به جریان انقلابی، یکی از همین افرادی‌ست که به صف منتقدان قالیباف پیوسته و معتقد است که اگر قالیباف جبران نکند امکان فعالیت به عنوان یک رجل سیاسی را نخواهد داشت.

مشروح گفت‌وگوی این فعال سیاسی اصولگرا با سایت دیده‌بان ایران را در ادامه خواهید خواند.

 

*آقای کوشکی! امروز اخبار و عکس‌هایی مبنی بر سفر خانواده آقای قالیباف به ترکیه برای خرید سیسمونی منتشر شده که باعث واکنش‌های گسترده از سوی افکار عمومی شد؛ نظر شما در این باره چیست؟

 

هر چقدر جایگاه یک مسئول بالاتر باشد، باید سطح زندگیش‌اش به مردم نزدیک‌تر شود. همین فاصله طبقاتی میان مردم و مسئولان سبب فاصله گرفتن هر چه بیشتر جامعه از مسئولان و نظام می‌شود. یکی از اهداف انقلاب اسلامی ساده‌ریستی بوده است. اگر خانواده مسئولان به گونه‌ای رفتار کنند که باعث بدبینی مردم نسبت به نظام شوند، این نه به نفع آن مسئول است و نه به نفع مردم! اگر خانواده یک مسئولی بی توجه به این ملاحضات رفتار کنند، ما دیگر نمی‌توانیم این مسئول را در تراز نیروهای انقلابی قرار دهیم. در خصوص آقای قالیباف هم گرچه دختر ایشان ازدواج کرده و زندگی مستقل خودش را دارد، اما به هر حال دختر ایشان باید به گونه‌ای رفتار کند که با رفتارهایشان موجب رنجش مردم نشود! باید دختر آقای قالیباف و فرزندان مسئولین نشان دهند که در این شرایط اقتصادی همدرد مردم هستند نه نقطه مقابل آن‌ها.

 

*اما زهرا مشیر، همسری آقای قالیباف هم همراه دختر و دامادش بود و این صحبت شما که دختر وی زندگی مستقل خودش را دارد و ممکن است سفرش ربطی به پدر نداشته باشد، کاملا غیرقابل قبول است!

 

بله؛ بنده عرض کردم که خانواده مسئولان باید به گونه‌‌ای رفتار کنند که مردم حساس نشوند.

 

*آقای کوشکی! برخی معتقدند که نباید گناه فرزند را به اسم پدر نوشت! آیا شما این توجیهات را قبول دارید؟

 

وقتی کسی وارد عرصه سیاست و قدرت می‌شود، دیگر یک فرد عادی‌‎ای نیست که خودش و خانواده‌اش هر کاری دوست دارند انجام دهند! بنده کاملا قبول دارم که نباید گناه فرزند را به اسم پدر نوشت اما از طرفی نباید یک مسئول آن هم در کشوری مثل ایران خود و خانواده‌اش به گونه‌ای رفتار کنند که حساسیت مردم را برانگیخته و صدای داد آن‌ها را درآورند. یعنی باید سبک زندگی این مسئولان شبیه به سبک زندگی مردم باشد. ممکن است در روز هزاران نفر به خارج از کشور سفر کنند و کسی هم به مردم خرده نمی‌گیرد اما مسئولان حق چنین کاری را ندارند چون این رفتارها بر جایگاه‌شان تاثیر بسیار زیادی خواهد گذشت.

 

 *به اعتقاد شما آقای قالیباف یا به طور کلی نظام باید چه واکنشی نسبت به این قضیه نشان دهند؟

 

همه این اتفاقات به ضرر آقای قالیباف تمام می‌شود چون انتشار این خبر سبب از دست رفتن بخشی از حامیانش شد. آقای قالیباف باید این اتفاقات را جبران کند و الا بخشی از حامیانش که امکان رای دادن به او را داشتند از دست خواهد داد. مسئولان باید مراقب باشند که خود و خانواده‌هایشان به گونه‌ای رفتار نکنند که جایگاه‌شان را میان مردم از دست بدهند. با توجه به شرایط اقتصادی کشور، سفر دختر آقای قالیباف به ترکیه درست نبوده و قطعا تاثیر زیادی بر روی جایگاه‌اش دارد.

*شما توضیحات الیاس قالیباف در توجیه این سفر را تا چه اندازه قابل قبول می‌دانید؟

به اعتقاد بنده دید بخشی از جامعه نسبت به آقای قالیباف با شنیدن این خبر کاملا عوض شده است؛ این واکنش هم کاملاً طبیعی است. بنده اظهارات الیاس قالیباف را مشاهده کردم اما تبعات انتشار چنین خبری قابل جبران نبوده و به هر حال آقای قالیباف بخشی از محبوبیت خود را از دست داده است.

*اما مشخصاً سوال بنده از شما این است که نظام باید چه رفتاری با آقای قالیبافی که تا دیروز دم از اقتصاد مقاومتی و مقابله با 4 درصدی‌ها می‌کرد، داشته باشد؟

انتشار این خبر هزینه زیادی برای آقای قالیباف داشته و من بعد هم خودش و هم خانواده‌اش بیشتر از قبل تحت نظر قرار می‌گیرند. اگر  دوباره اخباری شبیه به این خبر از او و خانواده‌اش منتشر شود، امکان فعالیت به عنوان یک رجل سیاسی را از دست خواهد داد. هم آقای قالیباف و هم تمامی مسئولان باید مراقب رفتارهای خود باشند چون انتشار چنین اخباری حیات سیاسی‌شان را به خطر خواهد انداخت.

 

*زمزمه‌هایی مبنی بر شرکت آقای قالیباف در چهاردمین دور از انتخابات ریاست جمهوری به گوش می رسد؛ با توجه به اینکه آقای لاریجانی به همین دلیل ردصلاحیت شدند آیا امکان ندارد این اتفاق نظر شورای نگهبان را نسبت به آقای قالیباف تغییر دهد؟

 

خیر؛ هیچ ربطی به شورای نگهبان ندارد. دختر آقای لاریجانی ساکن آمریکا بودند اما دختر آقای قالیباف فقط به ترکیه سفر کردند و این دو خیلی با هم تفاوت دارند.

*با توجه به گفته‌های پسر آقای قالیباف مبنی بر اینکه پدر ایشان راضی به این سفر نبوده و در نهایت دخترشان حرف پدر را نادیده گرفته است! به نظر شما پس چطور همسر آقای قالیباف توانستند بدون اذن همسر از کشور خارج شوند؟

 

 این سوال را باید آقای قالیباف جواب دهند نه بنده.

منبع: دیده‌بان ایران- نازیلا معروفیان

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر