کد خبر: 130642
A

حدادعادل: ما «استقلال» داریم و استقلال داشتن هم بهاء دارد

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی می گوید: در جهان اسلام به برکت انقلاب اسلامی دو راه در مقابل هم قرار گرفتند؛ یکی راه مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی و دیگری راه تسلیم و سازش. امروز به‌راحتی می‌توان سرنوشت کسانی که مسیر سازش را در پیش گرفتند را با آن‌هایی که در مسیر مقاومت، ایستادگی کردند و به رشد و بالندگی رسیدند مقایسه کرد.

حدادعادل: ما «استقلال» داریم و استقلال داشتن هم بهاء دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در «ضیافت افطاری بانوان شورای ائتلاف» که روز گذشته با حضور نمایندگان مجلس، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، اعضای شورای ائتلاف، فعالان سیاسی اجتماعی دانشگاهی و بانوان فعال حوزه زنان برگزار شد؛ اظهار داشت: خداوند به برکت انقلاب به ما استقلال داده است و من ابتدا می‌خواهم شکر این نعمت را بجا آورم، باید قدر نعمت بزرگ استقلال را بدانیم. برای درک عمق این مفهوم کافی است به وضعیت کشورهای اطراف نگاه کنیم تا ببینیم کشورهای مختلف در چه وضعی قرار دارند و کدام کشورها از نعمت استقلال بهره‌مندند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: در جهان اسلام به برکت انقلاب اسلامی دو راه در مقابل هم قرار گرفتند؛ یکی راه مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی و دیگری راه تسلیم و سازش. امروز به‌راحتی می‌توان سرنوشت کسانی که مسیر سازش را در پیش گرفتند را با آن‌هایی که در مسیر مقاومت، ایستادگی کردند و به رشد و بالندگی رسیدند مقایسه کرد.

وی تشریح کرد: کاملاً معلوم است که خط مقاومت بالنده است، البته هر چیزی بهایی دارد و استقلالی که به‌دست‌آمده و الهام‌بخشی ایران در جهان اسلام، حاصل مسیر مقاومتی است که امام و رهبری گشودند و بهای آن سختی‌های ناشی از ایستادگی در برابر توطئه‌هاست.

حدادعادل گفت: نزدیک دو دهه است به شکل جدی با تحریم و تحریف که دو روی یک سکه هستند روبرو هستیم. تحریم، جنگ سخت اقتصادی علیه ماست و تحریف روی دیگر سکه تحریم است. از سویی تحریم می‌کنند و از دیگر سو به‌واسطۀ تحریف، جنگ ادراکی راه انداخته‌اند که در افکار عمومی محاسبات مردم را نسبت به انقلاب واژگون کنند. مقام معظم رهبری که خواستار جهاد تبیین شده‌اند می‌خواهند که با تحریف هم در کنار تحریم مقابله کنیم.

 وی افزود: خدا را شاکریم که به‌واسطۀ تلاش دلسوزان انقلاب پس از مجلس انقلابی، دولتی پرکار، ضد فساد، جوان‌گرا و در مسیر رهبری بر سر کار آمد. ما وظیفه داریم به مجلس، دولت و قوه قضائیه کمک کنیم؛ نباید تصور کنیم چون در مجلس، شورای شهر و ریاست‌جمهوری پیروز شدیم کار پایان یافته، بلکه این تازه آغاز کار است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: الان زمان اقدام است و اگر قدر این موقعیت را ندانیم هیچ تضمینی وجود ندارد که در آینده چنین فرصتی در اختیار ما قرار بگیرد، لذا باید برای آینده برنامه‌ریزی کنیم. یکی از موانع کار ما محدودیت‌های ایجادشده به‌واسطه همه‌گیری کرونا بود، در شرایط فعلی هم کاهش آمار کرونا اجازه داد این جلسه را برگزار کنیم ولی همه تقصیرها را هم نباید گردن کرونا انداخت.

وی با تأکید بر اینکه باید برای آینده برنامه‌ریزی و اقدام کنیم افزود: یکی از خواسته‌های من از شما خواهران گرامی این است تلاش کنید تا ارتباطتان با امثال خودتان بیشتر شود خانم‌های انقلابیِ بسیار زیادی داریم که کسی سراغ آن‌ها را نمی‌گیرد. پس از انقلاب در دانشگاه‌ها شاهد حضور روزافزون بانوان بوده‌ایم که بخش قابل‌توجهی از آن‌ها دانشجویان متدین هستند که پس از خروج از دانشگاه کسی از آن‌ها خبر نگرفته است. باید با گسترش شبکه‌های ارتباطی و اجتماعی این ارتباطات را افزایش دهید و جلسات بیشتری برای آگاهی‌بخشی و جهاد تبیین برگزار کنید.

حدادعادل با اشاره به اینکه نیازمند سازوکاری واسط بین رهبری، دولت، شورای شهر و مردم هستیم خاطرنشان کرد: تشکل‌های سیاسی می‌توانند این نقش را بر عهده بگیرند و با توجه به اینکه شورای ائتلاف متشکل از افراد است، هر چه شما بیشتر فعال باشید شورای ائتلاف معنای بیشتری پیدا می‌کند، این‌طور نیست که همه کارها را شورای مرکزی یا عده‌ای محدود انجام دهند.

رئیس شورای ائتلاف به نقش زنان در این شورا اشاره کرد و افزود: در شورای ائتلاف توجه خاصی به بانوان شده است، قصد ما این است که الگوی حضور اجتماعی سیاسی بانوان که از اول انقلاب تا الان در موردش صحبت کرده‌ایم را تغییر دهیم. تاکنون هر وقت صحبت از حضور بانوان در صحنه شده، شرکت در انتخابات و راهپیمایی‌ها به ذهن متبادر شده است؛ این مسائل خوب است ولی کافی نیست ما می‌خواهیم بانوان در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های سیاسی حضور پررنگی داشته باشند.

وی گفت: از زمان تأسیس «جمنا» و پس‌ازآن هم در «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» بانوان را به‌طور جدی در تصمیم‌گیری سیاسی مشارکت داده‌ایم و درصدد هستیم تا روند فعلی را ادامه دهیم. البته فقط در مسائل مربوط به حقوق زنان نیست که باید سراغ بانوان رفت، بلکه از بانوان انتظار داریم در کنار صحبت راجع به حقوق زنان -که مهم نیز هست- در انواع و اقسام فعالیت‌های اجتماعی مهم دیگری که می‌توانند انجام دهند فعال شوند. انتظار تحرک و ابتکار بیشتری از بانوان داریم و می‌خواهیم با حضور بیشترِ این قشر برای آینده سرمایه‌گذاری تشکیلاتی کنیم.

گفتنی است پیش از سخنان حدادعادل، تعدادی از بانوان حاضر در جلسه به بیان نظرات خود دربارۀ مسائل کشور و شورای ائتلاف پرداختند. از جمله، الهام اکبری عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی توضیحاتی در مورد چیستی دانش‌بنیان‌ها و اقداماتی که دانشگاهیان در این عرصه باید انجام دهند ارائه کرد.

فاطمه قاسم‌پور معاون بانوان شورای ائتلاف و نماینده مردم تهران در مجلس علاوه بر ارائۀ گزارش عملکرد فراکسیون زنان و خانواده مجلس، برنامه‌ها و اقدامات آیندۀ کمیته بانوان شورای ائتلاف را تشریح کرد. همچنین نرگس معدنی‌پور عضو شورای شهر تهران توضیحاتی در مورد چارچوب اقدامات کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در حوزه زنان و خانواده و راهکارهای اتخاذ شده برای بهبود وضعیت را ارائه کرد.

پوررجبیان عضو شورای ائتلاف نیروهای ائتلاف نیز توضیحاتی دربارۀ اهمیت مشارکت سیاسی بانوان در نگاه رهبر انقلاب ارائه کرد. همچنین خانم صدیقه حجازی با تقدیر از بانوانی که با تلاش خود در چهار دهۀ اخیر اثرگذاری زنان در جامعه ایران را بهبود بخشیدند، نکاتی را درخصوص سیاست از منظر ائمه(علیهم‌السلام) مطرح کرد. زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز از کم‌توجهی به جایگاه بانوان در حوزۀ سیاسی انتقاد کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر