کد خبر: 130703
A

اعتراف یک نماینده حامی دولت به تاثیر تحریم ها/ نماینده مجلس: تحریم‌ها جلوی ارتباط با کشورهای همسایه را گرفته است

حق‌وردی در ارتباط با عملکرد دولت رئیسی در مقایسه با دولت قبل گفت: بخشی ازموانع ارتباط با کشورهای همسایه، تحریم‌ها و بخش دیگر به موانعی بر می گردد که در دولت قبل وجود داشت. دولت قبل تمام تخم مرغ های خود را در سبد برجام قرار داده بود و به دنبال بهتر کردن روابط فقط با کشورهای اروپایی بود.

اعتراف یک نماینده حامی دولت به تاثیر تحریم ها/ نماینده مجلس: تحریم‌ها جلوی ارتباط با کشورهای همسایه را گرفته است

به گزارش دیده بان ایران؛ حسین حق وردی ، نماینده مردم قدس، ملارد و شهریار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ارتباط با کشورهای همسایه اما موانع تقویت این ارتباط گفت: یک بخشی از موانع این رابطه به تحریم های ظالمانه آمریکا مربوط است و اگر کشورهای همسایه بخواهند به این تحریم ها پایبند باشند آنطور که باید و شاید روابطمان شکل نمی‌گیرد.

وی افزود: بخش دیگر به موانعی بر می گردد که در دولت قبل وجود داشت. دولت قبل تمام تخم مرغ های خود را در سبد برجام قرار داده بود و به دنبال بهتر کردن روابط فقط با کشورهای اروپایی بود و نسبت به ارتباطات اقتصادی با کشورهای همسایه نه تنها برنامه ای نداشت بلکه با برخی از کشورهای همسایه دچار تنش هم شد.

حق‌وردی ادامه داد: در دوره دولت جدید یکی از شعارها این بود که ارتباط با کشورهای همسایه بهتر می‌شود که این اقدام هم انجام شد. عضویت رسمی ایران در پیمان شانگهای و دیدارهایی که با مسئولین کشورهای همسایه انجام شد یا قراردادهای که با کشورهای مثل ترکمنستان امضا شد و بحث هایی که با سایر کشورهای همسایه داشتیم باعث شد تا روابط ما امروز نسبت به دولت قبل اوضاع بهتری داشته باشد.

نماینده مردم شهریار درمجلس می‌گوید: در این بخش ظرفیت بسیار بالایی وجود دارد که هم ما ظرفیت بالایی داریم و هم ظرفیت اقتصادی بالایی در کشورهای همسایه خودمان وجود دارد که با برطرف شدن موانع مکمل یکدیگر باشیم و نیازهای همدیگر را رفع کنیم که حتی احتیاج به کشورهای دیگر نداشته باشیم.

او تاکید کرد: فرهنگ و سنت های ما با کشورهای همسایه تا حدود زیادی یکسان است و علایق مشترکی داریم ضمن اینکه برخی از کشورهای همسایه نیاز به محصولات تولیدی ما دارند.

حق‌وردی درانتها ابراز می‌کند: البته ما باید کیفیت محصولات را هم بالاتر ببریم تا بهانه دست فتنه گران ندهیم که باید این مشکلات حل شود تا بتوانیم شاهد آن باشیم که کشورهای منطقه مکمل یکدیگر باشند و باج به کشورهای مستکبر غربی در منطقه ندهیم.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر