کد خبر: 130730
A

نماینده ولی فقیه در استان فارس: شنیدن موسیقی حرام در اماکن عمومی ترویج گناه است؛ برخورد کنید

دژکام امام جمعه شیراز گفت: دستگاه‌های مربوطه در استان با ترویج گناه در جامعه باید برخورد کنند و شنیدن موسیقی حرام در اماکن عمومی از این موارد است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس: شنیدن موسیقی حرام در اماکن عمومی ترویج گناه است؛ برخورد کنید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه دوم اردیبهشت شیراز حضرت امام علی(ع) را مظهر عدالت دانست و خاطرنشان کرد: اگر بشریت علی(ع) را نداشت، عدالت در جامعه بشری گم می‌شد، امام اول شیعیان عدالت را با سرسختی توصیه، مطالبه و دنبال می کرده و از من و شما هم انتظار دارد که هر یک به اندازه خود در مسیر عدالت گام برداریم.

امام جمعه شیراز با تصریح اینکه هیچ کس مانند حضرت علی(ع) نمی‌تواند عدالت را جاری و ساری کند، گفت: در عین حال همه باید کمک کنیم که عدالت در جامعه زمین نخورد، نباید شعار عدالت فراموش شود، عمل به عدالت نباید از سوی مسئولان مورد کم لطفی قرار گیرد.

او با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص عدالت، خاطرنشان کرد: از چهره‌های مهم عدالت در جامعه آنست که در گزینش و شغل دادن مردم حس نکنند تبعیضی اعمال شده است، اینکه مردم بگویند چرا بچه فلانی شد، قوم و خویش فلانی شد اما بچه و قوم و خویش من نشد، چرا فلان طایفه دارد، ما نداریم؟

آیت‌الله دژکام ادامه داد: باید همواره از خدا بخواهیم ما را در راه دوری از گناهان یاری کند و در شب شهادت امیر المومنین (ع) از خدا می‌خواهیم که چشمان ما را از حرام مصون بدارد و به مرحله‌ای برسیم که خدای متعال را در همه حال حاضر و نظر بر اعمال خود بدانیم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس اضافه کرد: دستگاه‌های مربوطه در استان با ترویج گناه در جامعه باید برخورد کنند و شنیدن موسیقی حرام در اماکن عمومی از این موارد است.

او تصریح کرد: مراقبه در فضای مجازی نیز باید به عنوان نیاز امروز جامعه مورد توجه قرار بگیرد و نباید اجازه داد با آبروی افراد بی گناه در فضای مجازی بازی شود.

آیت‌الله دژکام افزود: مراقبت دل به این معناست که جز در خانه خدای متعال به هیچ چیز دیگری دل نبندیم و امشب فرق شکافته امام علی (ع) را واسطه قرار می‌دهیم تا تمام سختی های ما و ملت اسلامی رفع شود.

او همچنین اهمیت شب‌های قدر و بهره گیری کافی از فیوضات این ایام را یادآوری و خاطرنشان کرد: هفته آینده روز قدس است و امسال بعد از دو سال که به دلیل کرونا، مراسم این روز به درستی انجام نشد، فرصت برای برگزاری مناسب آن وجود دارد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه طی این دو سال، صهیونیست که دشمن همه مسلمانان به شمار می‌رود، از فرصت سوءاستفاده کرده و به دنبال عادی سازی روابط با کشورهای عربی بود، گفت: چند کشور عربی که خدا را در نظر نگرفتند و تصور کردند پول و زور همه چیز را درست می‌کند، به دنبال این فرآیند عادی سازی رفتند، اما نتیجه چیزی که رخ داد را به زودی خواهید دید

نماینده ولی فقیه در استان فارس، رخ دادهای کرانه غربی و تل آویو را نتیجه همین اقدامات دانست و گفت: مردم فلسطین برای حق مسلم خود و همه مسلمانان جهان مبارزه می‌کنند.

آیت‌الله دژکام گفت: هر فرد غیرتمندی نسبت به اسلام، مسلمین، قدس و انسانیت، باید خودش همراه شده و دیگران را هم برای حضور در مراسم روز قدس صدا بزند تا با فریادهای الله اکبر، از مردم فلسطین حمایت کنیم.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر