کد خبر: 13079
A
رئیس جمهور لبنان اعلام کرد

لبنان نمی‌تواند تا ابد میزبان آوارگان سوری باشد/ باید به کشورشان باز گردند

میشل عون رئیس جمهور لبنان گفت که کشورش نمی‌تواند تا ابد میزبان آوارگان سوری باشد و لبنان بنا به دلایل انسانی میزبان این آوارگان شده و آنها باید به کشورشان باز گردند.

لبنان  نمی‌تواند تا ابد میزبان آوارگان سوری باشد/ باید به کشورشان باز گردند

میشل اون در مصاحبه با شبکه تلویزیونی LCI فرانسه  در مورد تحولات در حلب گفت: نبرد حلب توازن قدرت‌ها را به نفع دولت سوریه تغییر داد و آغازی برای روند گفت‌وگو و مذاکره جهت دستیابی به راهکار سیاسی شد. چرا که این دست از جنگ‌ها با پیروزی یک گروه علیه گروه دیگر پایان نمی‌یابد.

رئیس جمهوری لبنان خاطرنشان کرد: بشار اسد رئیس جمهوری سوریه باقی خواهد ماند و کسانی که خواهان رفتن وی بودند سوریه را نادیده گرفتند.

اگر نظام اسد در حال حاضر نبود تمامی ما ممکن بود که در مقابل لیبی دوم نیز قرار بگیریم چرا که اسد تنها قدرتی است که می‌تواند نظم را باز گردانده و همه را متحد سازد.

وی در خصوص نخستین سفر رسمی به عربستان و قطر گفت: این دو کشور توانستند در حال حاضر به حمایت از تشکیل دولت در لبنان با باز گرداندن روابط طبیعی‌شان با لبنان کمک کنند و این چیزی است که وعده آن را داده بودند. ما تلاش می‌کنیم که شرایط را به اوضاع پیشین برگردانیم. ما باید با اعتماد و اطمینان کار کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا به تصدی پست ریاست جمهوری برای دومین بار نیز فکر می‌کند گفت: من به این مسئله فکر نمی‌کنم. من دوست دارم که جانشین خوبی برای خود داشته باشم.

میشل عون در خصوص نگرانی از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا نیز تاکید کرد: این موضوع در وهله نخست آمریکایی‌ها را نگران کرده است و لبنان نیز بخشی از جهان است.

 

منبع:  العهد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر