کد خبر: 130970
A

نماینده ادوار مجلس : حذف معاون اقتصادی رئیسی از کمیسیون اقتصادی دولت، نشانه بروز اختلاف در دولت و آسیب زا است

داریوش قنبری نماینده ادوار مجلس این تصمیم را نتیجه اختلافات درون دولت دانست و گفت : الان موقعیت آقای مخبر تقویت شده و دست برتر را خواهد داشت ، منتها با تیم اقتصادی قوی و کارکشته‌ای را کنار خود داشته باشد که بتواند تصمیمات مناسب بگیرد و کارشناسان است..

نماینده ادوار مجلس : حذف معاون اقتصادی رئیسی از کمیسیون اقتصادی دولت،  نشانه بروز اختلاف در دولت و آسیب زا است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ داریوش قنبری نماینده ادوار مجلس این تصمیم را نتیجه اختلافات درون دولت دانست  و به نامه نیوز گفت: الان موقعیت آقای مخبر تقویت شده و دست برتر را خواهد داشت ، منتها با تیم اقتصادی قوی و کارکشته‌ای را کنار خود داشته باشد که بتواند تصمیمات مناسب بگیرد و کارشناسان است..

رئیسی اگرچه قبلا در کلام بارها تاکید کرده بود که فرمانده اقتصادی دولت محمد مخبر است، اما در عمل هم این را ثابت کرد. کنار گذاشتن محسن رضایی یعنی معاون اقتصادی رئیس جمهور و صولت مرتضوی از کمیسیون اقتصادی دولت پیام واضحی دارد و آن هم تقویت جایگاه معاون اول است. این تصمیم از یک سو می‌تواند به انتقاداتی که به خاطر چندصدایی بودن تیم اقتصادی دولت مطرح بود، پایان دهد اما از سوی دیگر این نگرانی را ایجاد می‌کند که از این پس شاهد تصمیمات کمتر کارشناسی شده باشیم!

داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب از جمله افرادی است که این نگرانی را دارد. او گفت: «اینکه معاون اقتصادی دولت در ترکیب کمیسیون اقتصادی نباشد، مساله قابل پذیرشی نیست.»

وی افزود: «شاید برخی بگویند که در حوزه مسائل اقتصادی باید یک صدایی و حاکمیت یک تفکر واحد مطرح باشد اما دقت داشته باشید که افراد مختلفی در داخل حاکمیت تصمیم می‌گیرند که دیدگاه های مختلفی دارند و هنر این است که با وجود دیدگاه های مختلف، به تصمیم خوبی برسیم. تضارب آرا و اندیشه های امر مثبتی تلقی می‌شود و نباید با این شکل عمل کرد و این اختلاف دیدگاه ها را منفی تلقی کرد.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر