کد خبر: 130984
A

نوری قزلجه: پاسخگو کردن فردی که بیش از ۲۳۰ نماینده مجلس از او برای ریاست‌جمهوری دعوت کرده، خنده‌دار است/ اظهارات درباره استیضاح ها را جدی نگیرید

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یازدهم می گوید: چطور می‌شود وزیری که 270 رأی آورده حالا استیضاح شود؟! لذا استیضاح بعید است و طرح آن بیشتر ژست‌های سیاسی برای جوابگویی به مطالبات مردم است و استیضاحی، اتفاق نمی‌افتد.

نوری قزلجه: پاسخگو کردن فردی که بیش از ۲۳۰ نماینده مجلس از او برای ریاست‌جمهوری دعوت کرده، خنده‌دار است/ اظهارات درباره استیضاح ها را جدی نگیرید

به گزارش دیده بان ایران، غلامرضا نوری قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، در ارزیابی خود از نطق‌های تند برخی نمایندگان خطاب به دولت گفت: اظهارات درباره استیضاح ها را خیلی جدی نگیرید. بعید می‌دانم استیضاح اتفاق بیافتد چرا که مجلس و دولت تفاوت زیادی با هم ندارند و از نظر ایدئولوژیک و مسیر سیاسی بسیار هماهنگ هستند. چطور می‌شود وزیری که 270 رأی آورده حالا استیضاح شود؟! لذا استیضاح بعید است و طرح آن بیشتر ژست‌های سیاسی برای جوابگویی به مطالبات مردم است و استیضاحی، اتفاق نمی‌افتد. 

وی در واکنش به اینکه البته برخی معتقدند صحبت از استیضاح توسط نمایندگان محلی برای چانه‌زنی است، افزود: بنده این را نمی‌گویم و وجه خوب آن را در نظر می‌گیرم و می‌گویم در مقابل اوضاع آشفته‌ای که در بحث اقتصاد و معیشت وجود دارد، برای جوابگویی به مطالبات مردمی این موضوعات مطرح می‌شود، نکته حائز اهمیت این است که استیضاح جدی و عملیاتی در کار نخواهد بود.

نوری قزلجه در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه می‌گویید دولت و مجلس از نظر ایدئولوژیکی همراه هم هستند، آیا مجلس می‌تواند دولت را پاسخگو کند؟ تصریح کرد: مجلسی که حدود ۲۳۰ نفر از نمایندگان آن بیانیه‌ای را امضا کنند و از شخصی بخواهند که رئیس جمهور شود، بعداً پاسخگو کردن خیلی خنده‌دار است و عملاً امکان‌پذیر نیست چرا که نمی‌خواهند اهل کوفه باشند. از همین رو نطق‌هایی که علیه وزرا و گاها رئیس جمهور مطرح می‌شود به مسائل کف جامعه ارتباط دارد و خللی در ارتباطات مجلس و دولت، وارد نمی‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در رابطه با طرح شفافیت و اینکه گفته می‌شود ظاهراً نمایندگان در طرح مذکور توپ را به زمین سایر قوا انداخته‌اند، اظهار کرد: حقیقت این است که طرح شفافیت اکنون کامل شد، هم مجلس و هم بقیه قوا، یعنی همه مراجع تصمیم‌گیری کشور به غیر از شورای عالی امنیت ملی که مباحث‌اش محرمانه و امنیتی و موارد مشابه است، مابقی همگی شفاف می‌شوند. بر این اساس همه مراجع کشور پخش مستقیم، شفاف، روشن می‌شوند همچنین اظهارنظرها و رأی‌ها کاملاً مشخص می‌شود. 

نوری قزلجه در توضیح اینکه در طرح شفافیت چه مواردی درباره دولت روشن می‌شود؟ متذکر شد: جلسات هیئت دولت باید پخش علنی شود نه اینکه پنج دقیقه اول جلسه پخش شود و بعد جلسه در پشت درهای بسته برگزار شود. لذا کل جلسه باید ضبط و پخش مستقیم شود. نظرات اعضای هیئت دولت شنیده شود که چه بوده و آرای آنها هم مشخص شود. 

وی در واکنش به اینکه در دولت روحانی اکثر جلسات دولت پخش زنده بود، اظهار کرد: در دولت قبل یک مقدار شفاف‌تر عمل می‌کردند اما متأسفانه در حال حاضر به این ترتیب نیست. بنابراین اگر طرح شفافیت تصویب شود، جلسات دولت پخش زنده خواهد شد و به این ترتیب طرح مذکور امری خوب و برای کشور مفید و مؤثر، خواهد بود. 

نوری قزلجه در واکنش به اینکه مجلس یازدهم از ابتدای شروع به کار، از طرح‌هایی نظیر شفافیت و صیانت صحبت می‌کند اما تاکنون هیچ اقدامی در مورد دو طرح مذکور صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه طرح صیانت طرح خوبی نبود و موارد بی‌خودی در آن بود و نباید تصویب می‌شد. تصویب طرح به اسم آن نیست بلکه محتوای آن باید مناسب باشد. 

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در پاسخ به اینکه گفته می‌شود، علت اصلی حواشی پیش آمده برای برخی چهره‌ها در مجلس، مخالفت آنها با طرح صیانت بوده است، افزود: بنده نمی‌توانم حواشی پیش آمده و اظهارنظر درباره طرح صیانت را به یکدیگر ارتباط بدهم چرا که تا حالا مخالفت‌های خیلی جدی هم از ناحیه افرادی که مدنظرتان است، به صورت مشخص گفته نشده است. 

نوری قزلجه در پایان در واکنش به اینکه گفته می‌شود به دلیل تغییر نظر قالیباف در مورد طرح صیانت، برای او حاشیه ساختند، یادآور شد: بنده بعید می‌دانم، إن‌شاءالله این‌جوری نیست.


منبع: منیبان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر