کد خبر: 131018
A

فریدون عباسی: احتمالاً در این هفته حملات انتحاری در افغانستان تشدید شود

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت:ممکن است در این هفته حملات انتحاری و جنایاتی که در افغانستان در حال رخ دادن است، تشدید شود. شرایط موجود هوشیاری نیروهای مقاومت را می طلبد تا جنگ مذهبی در منطقه صورت نگیرد. این ظرفیت در افغانستان وجود دارد که رژیم صهیونیستی تحرکاتی را در آن انجام دهد که توجه جهانیان را از روز قدس به مسائل دیگری منحرف کند.

فریدون عباسی: احتمالاً در این هفته حملات انتحاری در افغانستان تشدید شود

به گزارش دیده بان ایران، فریدون عباسی با اشاره به مظلومیت مردم فلسطین و اهمیت روز قدس، با بیان اینکه در دوسال اخیر شیوع بیماری کرونا در سطح دنیا باعث شد تا خیلی از اخبار در سطح جهانی کنار گذاشته شود و صدر اخبار دنیا به بیماری کرونا اختصاص یابد، تصریح کرد: هر اتفاق جدیدی موضوعات ملت های دنیا را تحت الشعاع قرار می‌دهد که یکی از این موضوعات نیز جنگ اوکراین است، مناقشاتی که در جنوب چین نیز وجود داشته و اقدامات کره شمالی نیز از دیگر مسائلی است که مظلومیت مردم فلسطین را تحت الشعاع قرار داده است. موضوع یمن نیز بر روز قدس بی تاثیر نیست.

شرایط موجود هوشیاری جبهه مقاومت را می‌طلبد

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: ممکن است در این هفته حملات انتحاری و جنایاتی که در افغانستان در حال رخ دادن است، تشدید شود. شرایط موجود هوشیاری نیروهای مقاومت را می طلبد تا جنگ مذهبی در منطقه صورت نگیرد. این ظرفیت در افغانستان وجود دارد که رژیم صهیونیستی تحرکاتی را در آن انجام دهد که توجه جهانیان را از روز قدس به مسائل دیگری منحرف کند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تاکید کرد: فعالیت های داعش نیز برای تحت تاثیر قرار دادن روز قدس بی تاثیر نیست. داعش هم در افغانستان و هم در عراق تحرکاتی داشته که می تواند با هدایت صهوینیست ها به ابزاری برای تحت پوشش قرار دادن تظاهرات ملت های آزاده در روز قدس شود.

مشکلات اقتصادی به سرمایه اجتماعی کشور آسیب زده است

عباسی با بیان اینکه مردم در سالیان گذشته به خوبی در روز قدس به صحنه می آمدند اما واقعیت این است که مشکلات اقتصادی سبب شده تا سرمایه اجتماعی ما مقداری دچار آسیب شود، افزود: این مسئله دور از ذهن هم نیست؛ با توجه به تبلیغات گسترده ای که دشمنان ما به خصوص رسانه های فارسی زبان بیگانه روی سختی وضعیت معیشت مردم و تبعیض های موجود در سطح جامعه دارند و نکات انحرافی که به طور ویژه به آن می پردازند همه دست به دست هم داده تا زمینه دلسردی مردم را فراهم کند.

نماینده مردم کازرون در مجلس گفت: امیدواریم هم مسئولان کشور انسجام خود را بیشتر نشان داده و به فکر تامین معیشت اولیه مردم باشند و هم صدا و سیما با ارائه تاریخ فلسطین و اساسا پیوندهای این جامعه با جامعه ایرانی، واقعیت جنگ حق و باطل را به تصویر بکشد.

عباسی عنوان کرد: مسئله جنگ قومیتی بین ایران یا عرب نیست بلکه مسئله بر سر حوزه ایدئولوژیک و بقای اسلام است. استکبار ستیزی و دفاع از جبهه حق حکم می کند تا روز قدس به عنوان یک نماد بزرگ داشته شود و همه مردم در صحنه حضور یابند. اگر حقیقت به موقع برای مردم تکرار شود در صحنه حضور خواهند یافت.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر