کد خبر: 131107
A

قالیباف: گروه های مقاومت باید هزینه عادی سازی روابط «دولت های منطقه» با اسرائیل را بالا ببرند

رئیس مجلس یازدهم در دیدار با عضو ارشد جنبش حماس گفت: امت اسلامی، گروه های مقاومت و جهان اسلام باید هزینه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بالا ببرند و انسجام گروه های فلسطینی قطعاً در موفقیت و پیروزی بسیار موثر است.

قالیباف: گروه های مقاومت باید هزینه عادی سازی روابط «دولت های منطقه» با اسرائیل را بالا ببرند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، صبح امروز (پنجشنبه 8 اردیبهشت) در آستانه روز جهانی قدس در دیدار خلیل الحیه عضو ارشد جنبش حماس اظهار داشت: دیدار امروز از دو جهت برای ما بسیار ارزشمند است، نخست اینکه شما به عنوان یکی از مجاهدین در میدان مبارزه برای ما عزیز هستید و از جایگاه حقوقی نیز در جنبش مقاومت اسلامی حماس برخوردارید، از سوی دیگر و مهمتر اینکه شما به عنوان بیت شهید شناخته می شوید و در جمهوری اسلامی ایران برای خانواده شهدا ارزش بسیار قائل هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بعد از لطف خدا و نصرت الهی، خون شهدا ضامن پیروزی است، افزود: بحث فلسطین و قدس در ایران اسلامی ریشه بسیار عمیقی دارد. ما شخصیت هایی مانند شهید مطهری و روحانیون مبارزی را داشتیم که در دوران استبداد رژیم منحوس پهلوی و سال های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، با وجود هزینه های گران، از فلسطین، ارزش های فلسطین و وظیفه همه مسلمین نسبت به قدس حمایت و در این زمینه سخنرانی کرده اند.

رئیس مجلس در ادامه اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) قدس را پاره تن اسلام و مسئله فلسطین را مسئله اول جهان اسلام می دانستند و با هوشمندی چنین روزی را در ماه الهی و عزیز رمضان به عنوان روز قدس تعیین کردند تا موضوع قدس و فلسطین بین همه مسلمانان جهان و همچنین همه آزادیخواهان زنده بماند.

قالیباف با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران حمایت از فلسطین و قدس را جزو اولویت های خود می‌داند، گفت: سنت های الهی همیشه پایدار هستند و عملیات شجاعانه رزمندگان مقاومت که اخیراً در تلاویو با عبور از چندین لایه امنیتی شکل گرفت و موجب حیرت و وحشت رژیم صهیونیستی شد، حاکی از نصرت الهی است.

وی با اشاره به اقداماتی که رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی برای عادی سازی روابط با این رژیم توسط برخی دولت های منطقه انجام می دهند، گفت: امت اسلامی، گروه های مقاومت و جهان اسلام باید هزینه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بالا ببرند و انسجام گروه های فلسطینی قطعاً در موفقیت و پیروزی بسیار موثر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در مسئله فلسطین، اولویت نخست ما جهاد، مجاهدت، مقاومت و مبارزه است، افزود: مسائل حقوق بین الملل و کارهای سیاسی و فرهنگی پس از مجاهدت باید دنبال شود، چرا که اگر با مجاهدت و مبارزه نتوانیم در مقابل صهیونیست ها بایستیم و قدرتمند شویم، در مسائل حقوقی و سیاسی هم پیشرفت نخواهیم کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر