کد خبر: 131123
A

حمله فعال سیاسی اصولگرا به رییس جمهور: کار رییسی در قبال محسن رضاییقدرنشناسی بود/ رضایی ایثار کرد که معاون او شد

سیدابوالقاسم رئوفیان، دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین، در واکنش به خبر حذف محسن رضایی از کمیسیون اقتصادی دولت: رئیسی باید دلایل حذف محسن رضایی از جلسات کمیسیون اقتصادی را به افکار عمومی توضیح بدهد. به هرحال محسن رضایی یک چهره ملی با عقبه مردمی و برخوردار از آرای بخشی از جامعه است، او چهره شناخته شده و امتحان پس داده و دارای تخصص مرتبط با نوع مسئولیتش در دولت بود که حذفش به صلاح کشور نبود؛ بنده کنار گذاشتن محس رضایی را از تیم اقتصادی دولت آن هم در شرایط بد اقتصادی امروز کشور، حسن تدبیر نمی‌دانم و توصیه می‌کنم رئیسی در عمل به اصل شفافیت، پاسخگوی مردم به چرایی این تصمیم باشد.

حمله فعال سیاسی اصولگرا به رییس جمهور: کار  رییسی در قبال محسن رضاییقدرنشناسی بود/  رضایی ایثار کرد که معاون او شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سیدابوالقاسم رئوفیان، دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین، در واکنش به خبر حذف محسن رضایی از کمیسیون اقتصادی دولت به منیبان گفت: قاعدتا باید انتخاب‌ها براساس معیارها و شاخص‌ها و با توجه به احساس نیاز صورت بگیرد و قطعا شخص رئیس جمهور در مورد محسن رضایی با علم به این بایدها دست به انتخاب وانتصاب او به عنوان معاون اقتصادی رئیس جمهور زده و این مهم، مخصوصا  در مورد افرادی که برای انتخاب آنها نیازی به رأی پارلمان نیست و از اختیارات شخص رئیس جمهور است، باید با بررسی‌های همه جانبه و دقت بیشتری تصمیم گرفته شود. در حقیقت وزرا از طریق رأی اعتماد نمایندگان مجلس انتخاب می‌شوند اما معاونین رئیس جمهور از جمله محسن رضایی به تصمیم مستقیم خود رییس‌جمهور بستگی داشته و دارد که البته ممکن است رئیس جمهور در این باره مشورت هم کند.

او افزود: در مجموع از رئیس جمهور انتظار می‌رفت که با دقت بیشتر و اشراف بر الزامات قانونی نسبت به انتخاب معاون اقتصادی خود تصمیم می گرفت تا امروز مجبور به حذف او و بیان مسئله برای تنویر افکارعمومی نشود؛ رئیسی باید دلایل حذف محسن رضایی از جلسات کمیسیون اقتصادی را به افکار عمومی توضیح بدهد. به هرحال محسن رضایی یک چهره ملی با عقبه مردمی و برخوردار از آرای بخشی از جامعه است، او چهره شناخته شده و امتحان پس داده و دارای تخصص مرتبط با نوع مسئولیتش در دولت بود که حذفش به صلاح کشور نبود؛ بنده کنار گذاشتن محس رضایی را از تیم اقتصادی دولت آن هم در شرایط بد اقتصادی امروز کشور، حسن تدبیر نمی‌دانم و توصیه می‌کنم رئیسی در عمل به اصل شفافیت، پاسخگوی مردم به چرایی این تصمیم باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا با تأکید بر اینکه قرائن و شواهد مبنی بر اختلافات معاون اول با معاون اقتصادی از همان ابتدای شروع بکار محسن رضایی بر افکار عمومی سایه انداخته است، اظهار کرد: خاستگاه تصمیم به حذف محسن رضایی از جلسات کمیسیون اقتصادی دولت آن هم با توسل به ابزار قانونی، جامعه را با این سوال مواجه ساخته که چرا باید تصمیم‌گیرندگان برای آینده کشور از غیرقانونی بودن پست معاونت اقتصادی رئیس جمهور بی‌خبر باشند و بدون اطلاع از منع قانونی دست به تصمیم ناپخته‌ای بزنند تا بعد از گذشت ماه‌ها، مجبور به گرفتن تصمیم ناپخته‌تری شوند و با اجرای آن شوک به جامعه وارد کنند، که این خود نیز مبدا آسیب دیگری است.

رئوفیان ادامه داد: متاسفانه آسیب‌هایی که تاکنون از ناحیه تصمیم اشتباه مسئولان که به دور از موئلفه‌های لازم برای یک تصمیم درست گرفته شده و به کشور و مردم آسیب جدی و بعضا جبران‌ ناپذیر وارد کرده، کم نیست، مسئولان تصمیم گیر ما باید بدانند که آینده این کشور و نسل امروز و فردای ما در گرو تصمیمات  آنها است، مقامات تصمیم ‌گیر به ویژه در سطوح بالای تصمیم‌گیری باید دانشی را فرا گیرند تا به کمک آن بتوانند، آینده مطلوبی را برای این ملت نجیب و مظلوم در طول تاریخ ترسیم  کنند؛ آینده پژوهی می‌گوید من دانشی هستم با فواید فراوان مرا فرا گیرید تا کمکتان کنم که تصمیمات درست بگیرید به گونه‌ای که نه خودتان غافلگیر شوید و نه مردمتان بلکه با کمک من بتوانید، آینده خود و کشور و مردمتان و نسل‌های بعد از خودتان را بسازید.

این چهره نزدیک به محسن رضایی اظهار کرد: در مجموع ابهامی در رویه حذف محسن رضایی از کمیسیون اقتصادی وجود دارد که افکار عمومی انتظار دارد درباره آن توضیحاتی ارائه کند کما اینکه محسن رضایی چهره ملی است و حساب او با بقیه افراد حاضر در کابینه و وزرا فرق می‌کند. محسن رضایی در دوره‌های متعدد انتخابات ریاست جمهوری با این ادعا که می‌تواند اقتصاد کشور را نجات بدهد، به عنوان کاندیدا  مطرح حضور پیدا کرده اما در هر دوره با ترویج این عبارت مهندسی شده که"رضایی آدم خوبی است اما رأی نمی‌آورد"، مانع پیروزی او شدند.

رئوفیان در ادامه متذکر شد: اینکه محسن رضایی با سوابق درخشان دعوت رئیسی را برای حضور در کابینه قبول کرد، عین ایثار بود و اینکه امروز او را اینچنین بدرقه می کنند عین قدرناشناسی است.‌

رئوفیان با اشاره به اینکه مخبر ابلاغیه حذف محسن رضایی از کمیسیون اقتصادی را ابلاغ و اجرا کرده است، تصریح کرد: اینکه گفته شده مصوبه حذف محسن رضایی براساس نظر هیئت وزیران بوده است قبول ولی بهتر است ضمن بیان منشأ تصمیم به این سوال نیز پاسخ دهند که مگر، قبل از تصمیم به دعوت از شخصیت معنونی همچون محسن رضایی با آن پیشینه و سوابق درخشان و رشته تحصیلی مرتبط با نوع کار پیشنهادی، نباید به شرایط احراز جایگاه مهمی مثل معاون اقتصادی رئیس جمهور خاصه از منظر قانون اساسی توجه کنند؟

نایب رئیس جبهه پیشرفت رفاه و عدالت در توضیح اینکه حذف رضایی برای دولت سیزدهم آسیب‌زا است، افزود: در حقیقت حذف محسن رضایی یعنی حذف عنصر تاثیر گذار و کلیدی بنابراین طبیعی است که حذف او می‌تواند به تیم اقتصادی دولت آسیب وارد کند که به نوعی بی‌مهری نسبت به مردم است چرا که مردم این مسائل را متوجه می‌شوند. مگر قانون اساسی بعد از پیروزی رئیسی و انتصاب رضایی و صولت مرتضوی به تصویب رسیده است؟ چه کسی است که نداند قانون اساسی از اسناد بالادستی است که بعضا مورد استناد نامزدهای ریاست جمهوری در دوره رقابتشان قرار می گرفت به این معنا که من که می خواهم چهار سال اداره امور کشور را در دست بگیرم با مواد و مفاد این سند بسیار مهم آشنا هستم و نسبت به اجرای بند بند آن متعهد می شوم.

رئوفیان خاطرنشان کرد: ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما در گام دوم انقلاب هستیم، بنا بود دیوار ترک خورده اعتماد مردم ترمیم شود نه اینکه شکاف بی اعتمادی بدلیل عملکرد سوء برخی مسئولین که وهن جایگاه مسئولیتی آنها تضعیف کننده نظام است، بیشتر شود.

او در پایان ضمن اظهار تاسف از وضع پیش آمده اظهار امیدواری کرد که دولت به ویژه شخص رئیس جمهور در تصمیمات مهم اقتضای زمان، مصالح کشور و منافع ملی را به عنوان اولویت‌دارترین موئلفه‌های تصمیم‌گیری برای کشور درنظر بگیرد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر