کد خبر: 131202
A

نویسنده کیهان: در گذشته ۷ فلسطینی شهید می‌شد تا یک اسرائیلی کشته شود اما امروز برعکس شده است

استاد دانشگاه طباطبایی و ستون نویس روزنامه کیهان می گوید: در گذشته معادله ۷ به ۱ بود یعنی ۷ فلسطینی شهید می‌شد تا یک اسرائیلی کشته شود و حالا ۲۹ اسرائیلی کشته شده و ۴ فلسطینی شهید شده است و اسرائیلی‌ها جرأت نمی‌کنند در مسجد الاقصی بیش از اندازه خشونت به خرج بدهند.

نویسنده کیهان: در گذشته ۷ فلسطینی شهید می‌شد تا یک اسرائیلی کشته شود اما امروز برعکس شده است

به گزارش دیده بان ایران؛ سعدالله زارعی نویسنده کیهان در نشستی تحت عنوان «اسرائیل در سراشیبی سقوط» با اشاره به قدرت پیدا کردن فلسطینی ها در برابر اسرائیل گفت: در همین سال گذشته ۱۰ هزار اقدام نظامی اعم از کوچک و درشت، اعم از اقداماتی که به نتیجه رسیده و اعم از اقداماتی که انجام شده و به نتیجه نرسیده باشد. ولی تهدید علیه اسرائیلی‌ها در یک سال در سرزمین‌های اشغالی از ۱۰ هزار مورد فراتر رفت و تعداد کشته‌های اسرائیل فقط در همین ماه مبارک رمضان از ۲۰ نفر بیشتر شد و تعداد زخمی‌هایشان هم بیش از ۳۰ نفر بوده است. این تعداد کشته برای اسرائیلی که در یک جنگی ۴ ، ۵ نفر کشته می‌داد و حالا با وجود اینکه جنگی اتفاق نیفتاده است ۲۰ نفر کشته داده است خیلی مسئله وحشتناکی است. این نشان دهنده این است که فلسطین از وضعیت تقسیم اسلو و مادرید به سرزمین های ۴۸ و سرزمین‌های ۶۷ خارج شده. این به این معناست که فلسطینی‌ها از قطعنامه‌های ۳۴۸ و ۲۳۲ سازمان ملل و امثالهم عبور کردند و از قرار و مدارهای عربی مثل ۲۰۰۲ ملک عبدالله، هم عبور کردند. از کمپ دیوید و مادی‌عربه هم عبور کردند و امروز جانانه دارند از مسجد الاقصی حمایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: جالب این است که به میزانی که این‌ها محکم ایستاده‌اند اسرائیلی‌ها دچار اضطراب شدند و عقب نشستند. در حالتی که ۲۰ اسرائیلی کشته شده تعداد شهدای فلسطینی در این ایام چهار نفر است. در گذشته معادله ۷ به ۱ بود یعنی ۷ فلسطینی شهید می‌شد تا یک اسرائیلی کشته شود و حالا ۲۹ اسرائیلی کشته شده و ۴ فلسطینی شهید شده است و اسرائیلی‌ها جرأت نمی‌کنند در مسجد الاقصی بیش از اندازه خشونت به خرج بدهند و مراقبت می‌کنند کسی در آنجا کشته نشود. ترس تمام وجود اسرائیل را فراگرفته و فلسطینی‌ها دارند جلو می‌آیند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر