کد خبر: 131213
A

اعتراف دیر هنگام آیت الله خاتمی درباره شباهت داعش و طالبان/ عضو شورای نگهبان: طالبان در مسائل زیادی شبیه داعش است

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: گرچه در عقیده اینها در مسائل زیادی شبیه هم هستند (داعش و طالبان) اما نمی توان این مسئله را فراموش کرد که حاکمان افغانستان باید جواب بدهند چرا امنیت شهروندانشان را تامین نمی کنند.

اعتراف دیر هنگام  آیت الله خاتمی درباره شباهت داعش و طالبان/ عضو شورای نگهبان: طالبان در مسائل زیادی شبیه داعش است

به گزارش دیده بان ایران؛ آیت الله سید احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به عملیات های تروریستی در افغانستان گفت: مسئله افغانستان مسئله پیچیده ای است، نمی شود با یک جمله تحلیل کرد، در این قصه ترورها، رسماً داعش تمام ترورها را بعهده گرفته است و تحقیقاً داعش سگ پروریده آمریکا است.

وی افزود: داعش را با اهداف متعدد آمریکایی ها تولید کردند، این حرف ما نیست حرف خودشان در تبلیغات انتخاباتیشان است و همه شنیده اند؛ داعش دقیقاً نیرویی آمریکایی است و با این چشم باید به اینها نگاه کرد البته این مسؤولیت حاکمان فعلی افغانستان را کم نمی کند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه مسئولیت حاکمان، تامین امنیت شهروندان است، اظهار داشت: گرچه در عقیده اینها در مسائل زیادی شبیه هم هستند اما نمی توان این مسئله را فراموش کرد که حاکمان افغانستان باید جواب بدهند چرا امنیت شهروندانشان را تامین نمی کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: در پشت صحنه این تحلیل هم باید گفت که آمریکایی ها می خواهند بگویند ما نباشیم نا امنی است در حالی که نا امنی های فعلی هم با خطی است که از ناحیه آن ها صادر می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر