کد خبر: 131287
A

نماینده ادوار مجلس: در مذاکرات هسته ای ایران می گوید توپ در زمین آمریکاست، آمریکا می گوید توپ در زمین ایران است؛ ما که نفهمیدیم این توپ کجاست؟

فعال سیاسی اصولگرا گفت: خیلی از صاحب نظران خوشبین بودند که مذاکرات به نتیجه خواهد رسید در دو هفته اخیر احساس می شود با یک بن بست مواجه شده است و برخی زمزمه هایی هم که شنیده می شود خوشبینانه نیست اگرچه سخنگو وزارت خارجه و دولت برخورد خوشبینانه ای نسبت به این قضیه دارند و معتقدند طرف مقابل باید مشکل را حل کند یعنی ایران می‌گوید توپ در زمین آمریکاست و آمریکا نیز می گویند توپ در زمین ایران است و من نمی‌دانم این توپ کجاست.

نماینده ادوار مجلس: در مذاکرات هسته ای ایران می گوید توپ در زمین آمریکاست، آمریکا می گوید توپ در زمین ایران است؛ ما که نفهمیدیم این توپ کجاست؟

به گزارش دیده بان ایران؛ مذاکرات در این دوره شاید از تمام ادوار پیشین خود در ابهام بیشتری به سر می برد.هم از جهت عدم دعوت خبرنگاران و هم از جهت عدم اطلاع رسانی مسئولین حتی به مجلس که باعث بروز برخی اختلافات شده است.

جواد آرین منش، فعال سیاسی و نماینده پیشین مجلس، درباره علت عدم دعوت خبرنگاران برای پوشش خبری مذاکرات وین گفت: «به نظر من یک‌مقدار شاید ملاحظات امنیتی و بحث ملاحظاتی است که شورای عالی امنیت ملی داشته باشد، چون بالاخره تصمیماتی که در ارتباط با مذاکرات و گفت‌وگوها و موانع و چالش‌هاست، معمولا در شورای عالی امنیت ملی مورد بحث‌وگفت‌وگو قرار می‌گیرد و شاید مصلحت نمی‌دانند تا زمانی که کار به نتیجه رسیده باشد جزئیات موضوع را منتشر کنند و شاید هم بخاطر اینکه بالاخره رقبا ما از آن سوءاستفاده نکنند بسته‌تر عمل می شود».

او در ادامه درباره علت آگاهی طرف اروپایی از جزئیات مذاکره و عدم اطلاع رسانی به خبرنگاران ایرانی افزود:گاهی ما احساس می کنیم نمایندگان مجلس هم اظهار بی‌اطلاعی از روند مذاکرات و گفت‌وگوها می‌کنند تلقی من است که به‌خاطر منافع ملی و اینکه مخالفان و دشمنان انقلاب سوءاستفاده نکنند چنین شیوه نسبتا بسته‌ای از سوی وزارت خارجه اعمال شده است. اگرچه رسانه‌های بیگانه گمانه‌زنی‌های خودشان را دارند و اطلاع رسانی می‌کنند و حرف شما درست است اگر قرار باشد مردم اطلاعات را از زبان رسانه های بیگانه دریافت کنند بهتر است مسئولین خود نظام اطلاعات را به شکل صحیح در معرض عموم قرار دهند».

آرین‌منش در پایان درباره سرنوشت مکانیسم ماشه و روند مذاکرات اشاره کرد: «من نمی‌توانم پاسخ این سوال سخت را بدهم و اطلاعات عموم جامعه نیز ناقص است ما اگر حرفی به عنوان فعال سیاسی بزنیم و مسئولین اطلاعاتی در اختیار جامعه قرار ندهند حرف های ما حدس و گمان است اما آنچه تاکنون شنیدیم حل 98 درصد مشکل و برداشته شدن پرانتز هاست الان نیز بحث تضمین ها و تحریم سپاه باقی مانده است و خیلی از صاحب نظران خوشبین بودند که مذاکرات به نتیجه خواهد رسید در دو هفته اخیر احساس می شود با یک بن بست مواجه شده است و برخی زمزمه هایی هم که شنیده می شود خوشبینانه نیست اگرچه سخنگو وزارت خارجه و  دولت برخورد خوشبینانه ای نسبت به این قضیه دارند و معتقدند طرف مقابل باید مشکل را حل کند یعنی ایران می‌گوید توپ در زمین آمریکاست و آمریکا نیز می گویند توپ در زمین ایران است و من نمی‌دانم این توپ کجاست».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر