کد خبر: 131351
A

حسینعلی شهریاری: رئیسی باعث شد که ششمین کشور در تولید واکسن کرونا شویم/ کاهش چشمگیر تلفات کرونا نتیجه تلاش رئیسی بود

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مدعی است که "ولت آقای رئیسی علیرغم تمام مشکلات هم در واردات واکسن خارجی موفق بود و هم در حمایت از شرکت های تولید کننده واکسن داخلی که موجب شد ایران به عنوان ششمین کشور تولید واکسن معرفی شود."

حسینعلی شهریاری: رئیسی باعث شد که ششمین کشور در تولید واکسن کرونا شویم/  کاهش چشمگیر تلفات کرونا نتیجه تلاش رئیسی بود

به گزارش دیده بان ایران؛ حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در کشور اظهار داشت: متاسفانه در دولت گذشته نتوانستند تعامل کنند و واکسن برای داخل تهیه کنند، اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم و با پیگیری‌ها و تلاش‌هایی که رئیس جمهور برای واردات واکسن داشتند و همچنین همکاران در وزارت بهداشت و درمان و سایر سازمان‌ها از جمله هلال احمر، بسیج، سپاه و دانشگاه‌ها توانستند واکسیناسیون را به طور جدی و همگانی شروع کنند و علت کاهش ابتلا و مرگ ومیر کرونا به خاطر همین واکسیناسیونی است که انجام شد.
 
وی با اشاره به تلاش دولت گذشته برای واردات واکسن کرونا، خاطرنشان کرد: دولت گذشته هر چه تلاش کردند در واردات واکسن به آن صورت موفق نبودند. شعار دولت گذشته تعامل با دنیا بود، اما این شعار است باید دید در میدان عمل چه کاری می‌توانند انجام دهند که مشخص شد آن دولت نه در داخل، نه در خارج و نه در میدان عمل موفق نبود.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه افزود: دولت آقای رئیسی علیرغم تمام مشکلات هم در واردات واکسن خارجی موفق بود و هم در حمایت از شرکت های تولید کننده واکسن داخلی که موجب شد ایران به عنوان ششمین کشور تولید واکسن معرفی شود و در زمینه تولید واکسن هم خودکفا شدیم. این قدم بزرگی است، نه فقط برای تولید واکسن کرونا بلکه دستیابی به تکنولوژی که هر نوع واکسنی برای هر نوع ویروسی که ضرورت دارد در داخل کشور تولید شود تا دستمان در مقابل خارجی ها دراز نباشد.
 
 
 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر