کد خبر: 13144
A

کره شمالی: رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی وحشیانه است

رسانه های کره شمالی امروز (دوشنبه) رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در منطقه شبه جزیره کره را وحشیانه توصیف کرده و نسبت به پیامدهای آن به شدت هشدار دادند.

کره شمالی: رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی وحشیانه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، این تمرینات مشترک با حضور صدها نظامی آمریکایی و کره ای از هفته گذشته در منطقه ای کوهستانی در ۱۸۰ کیلومتری شرق سئول پایتخت کره جنوبی آغاز شده است که تا روز سوم فوریه (15 بهمن) ادامه خواهد یافت.

تصاویر منتشر شده در رسانه های کره ای نشان می دهد که نظامیان دو کشور در حال تمرینات مشترک رزمی سختی در منطقه ای سردسیر هستند که برف آن را کاملا پوشانده و دمای هوا منجمد کننده است.

روزنامه «مینجو جوسون» متعلق به دولت کره شمالی امروز در گزارشی با وحشیانه توصیف کردن این تمرینات نوشت: رزمایش دو کشور مشکلی را در منطقه حل نمی کند.

این نشریه بخصوص به نظامیان کره ای حاضر در رزمایش حمله کرده و آورده است که ارباب آنها آمریکا از رویارویی و مهار کره شمالی عاجز مانده است و این عروسک های خیمه شب بازی هنوز خود را به آب و آتش می زنند.

دیگر رسانه های گروهی در کره شمالی نیز امروز به شدت به این تمرینات اعتراض کرده و هشدار داده اند که پیونگ یانگ تمرینات تفنگداران دو کشور را تلافی خواهد کرد.

این هشدارها به دنبال آن صادر می شود که اعلام شد جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا در این هفته به ژاپن و کره جنوبی سفر می کند تا در باره کره شمالی و چین با مقام های دو کشور گفت و گو نماید.

در این بین خبرگزاری کره شمالی نیز در گزارشی از رزمایش انتقاد کرده و آورده است: نظامیان دو کشور در حال برافروختن آتش جنگ هستند.

این گزارش خاطر نشان می کند: چنانچه دو کشور با اتکا به یکدیگر بخواهند جنگ به راه بیندازند، بدانند که نیروهای انقلابی کره شمالی یک به یک آنها را تا آخرین نفر و با قدرتی مثال زدنی از روی زمین محو خواهند کرد.

«هوانگ کیو آهین» نخست وزیر و کفیل ریاست جمهوری کره جنوبی بار دیگر اعلام کرده است که به دلیل تهدیدهای کره شمالی برنامه استقرار سامانه موشکی تاد نباید به تاخیر بیفتد.

«هان مین کو» وزیر دفاع این کشور هم در بازدید از یک پایگاه نظامی این کشور تهدیدهای کره شمالی را مستقیم و واقعی توصیف کرده است.

کره جنوبی و شمالی در حقیقت از زمان پایان درگیری های نظامی در سال ۱۹۵۳ همچنان در وضعیت جنگی به سر می برند چرا که از آن سال تاکنون هنوز معاهده صلحی میان دو کشور منعقد نشده است.

کره شمالی همواره تاکید کرده که اکنون «در وضعیت جنگی» با همسایه جنوبی اش قرار دارد و به هرگونه عمل تحریک آمیزی، پاسخی عملی خواهد داد.

دولت آمریکا نیز با سوءاستفاده از این وضعیت همواره تلاش کرده که با اجرای سناریوهای چند وجهی اجازه ندهد دو کره به هم نزدیک شده و به یک توافق صلح دست یابند.

از زمان اعلام ترک مخاصمه در جنگ دو کره در سال ۱۹۵۳، ایالات متحده به عنوان متحد کره جنوبی در این کشور حضور نظامی دارد و در سال های اخیر نیروهای آمریکایی در رزمایش های مشترک با واحدهای نظامی کره جنوبی شرکت داشته اند که همواره باعث واکنش خشم آلود کره شمالی شده است.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر