کد خبر: 131473
A

کنایه امام جمعه موقت مشهد به قالیباف: یک مسئول مردمی نباید اسیر خانواده یا دامادش باشد

حجت‌الاسلام محمد باقر فرزانه در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد که در حرم مطهر امام رضا (ع) اقامه شد اظهار داشت: از دولت نخست جمهوری اسلامی ایران تا دولت سیزدهم، همه بدون استثنا می‌گفتند دولت ما مردمی است و مسئولان ما مردمی هستند. از سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب در جریان تحولات کشور بودم، اگر مردم نبودند نه انقلاب پیروز می‌شد و نه انقلاب تاکنون مانده بود و اگر مردم نبودند حتی اگر 10 امام خمینی(ره) هم داشتیم باز هم انقلابی باقی نمی‌ماند.

کنایه امام جمعه موقت مشهد به قالیباف: یک مسئول مردمی نباید اسیر خانواده یا دامادش باشد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام محمد باقر فرزانه در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد که در حرم مطهر امام رضا (ع) اقامه شد اظهار داشت: از دولت نخست جمهوری اسلامی ایران تا دولت سیزدهم، همه بدون استثنا می‌گفتند دولت ما مردمی است و مسئولان ما مردمی هستند. از سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب در جریان تحولات کشور بودم، اگر مردم نبودند نه انقلاب پیروز می‌شد و نه انقلاب تاکنون مانده بود و اگر مردم نبودند حتی اگر 10 امام خمینی(ره) هم داشتیم باز هم انقلابی باقی نمی‌ماند.

وی افزود: ما قدرت برتری از ملت برای دفاع از دین نداریم و این مردم همیشه آماده دفاع از دین هستند از این رو نخستین شاخصه مسئول این است که جایگاه و نقش مردم را فراموش نکند از طرف دیگر، مسئولی مردمی است که مسلط به نفس خودش باشد، وقتی کسی قدرت ندارد و به قدرت می‌رسد باید آن قدر خودساخته باشد که نشکند و خدمت کند.

امام جمعه موقت مشهد با بیان این مطلب که مسئول مردمی باید خودساخته باشد و نباید اسیر خانواده، فرزند یا دامادش باشد خاطرنشان کرد: مسئول مردمی باید احساس مسئولیت داشته باشد و اگر جز این باشد مسئولیت برای او آخور دنیا می‌شود و بر عکس، داشتن احساس مسئولیت برای مسئول اشتیاق به خدمت و دغدغه مردم ایجاد می‌کند البته قضاوت رفتار مسئولان و نظام اسلامی باید با توجه به جوانب گوناگون باشد و این قضاوت نباید تک بعدی باشد. قضاوت رفتار مسئولان و نظام اسلامی باید با توجه به جوانب گوناگون باشد و این قضاوت نباید تک بعدی باشد.

فرزانه به توبیخ یکی از کارگزاران حکومت، توسط امام علی(ع)، برای شرکت آن مسئول در یک میهمانی اشرافی اشاره کرد و افزود: در کشور ما کسانی هستند که از حداقل تغذیه، بهداشت و مسکن برخوردار نیستند که مسئولان و مدیران ما در برابر این افراد باید احساس مسئولیت کنند و مسئول بدون داشتن احساس مسئولیت عاقبتی جز جهنم ندارد.

امام‌ جمعه موقت مشهد بیان کرد: ارتباط با علی(ع) و اولاد او ما را در برابر تمایلات نفسانی و شیطان حفظ کرده و تقوای الهی کسب شده ماه رمضان را حفظ می‌کند، همچنین این ارتباط ولایی ما را در برابر قدرت‌های سلطه‌گر شیطانی در جهان نیز مصون می‌دارد اگر دست ما از دست ولایت جدا شد، اشرافیگری، نفاق و فرصت طلبی و انحراف فکری در جامعه ایجاد می شود و اکنون این انحراف فکری و عقیدتی با ظهور جریاناتی مانند داعش و وهابیت در امت اسلامی نمود یافته است.

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر