کد خبر: 131567
A

کوشکی، فعال سیاسی اصولگرا: وجود «ریزگرد» چه ربطی به رئیسی دارد؟/ ورود زنان به ورزشگاه اصلاً چه اهمیتی دارد؟

استاد دانشگاه تهران با اشاره به نقدهایی که علیه دولت ابراهیم رئیسی مطرح می شود مدعی شد: در ماجرای ورود زنان به ورزشگاه، یک مسأله فرعی و حاشیه‌ای توسط این بزرگواران، به قدری بزرگنمایی شده که رئیس جمهور در طول یک هفته سه بار باید برای آن وقت بگذارد. اصلاً چه اهمیتی دارد؟ ما هزاران مشکل مهم داریم، اینکه چند خانم بخواهند به ورزشگاه بروند و تیمی را تشویق کنند، ردیف چندم مشکلات کشور خواهد بود؟

کوشکی، فعال سیاسی اصولگرا: وجود «ریزگرد» چه ربطی به رئیسی دارد؟/ ورود زنان به ورزشگاه اصلاً چه اهمیتی دارد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد صادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در رابطه با انتقادات اصلاح طلبان و منتقدین به اقدامات دولت سیزدهم، گفت: بخشی از انتقاداتی که از سوی منتقدین دولت مطرح می‌شود حتی در حد ایراد کودکانه هم قابل ارزیابی نیست. برای مثال مطرح می‌کنند که چرا ریزگرد وجود دارد؟ حل مشکل ریزگرد در اختیار دولت ایران نیست و یک حرکت بزرگ منطقه‌ای می‌خواهد. دولت ما در این زمینه هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد و هر شخصی هم رئیس جمهور باشد کاری نمی‌تواند انجام دهد و باید میان کشورهای منطقه همکاری منطقه‌ای شکل گیرد تا با ریزگردها مقابله شود.

وی عنوان کرد: برای مثال در ماجرای ورود زنان به ورزشگاه، یک مسأله فرعی و حاشیه‌ای توسط این بزرگواران، به قدری بزرگنمایی شده که رئیس جمهور در طول یک هفته سه بار باید برای آن وقت بگذارد. اصلاً چه اهمیتی دارد؟ ما هزاران مشکل مهم داریم، اینکه چند خانم بخواهند به ورزشگاه بروند و تیمی را تشویق کنند، ردیف چندم مشکلات کشور خواهد بود؟

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: منتقدان حرف‌های عجیب و غریبی در مورد دیوار کشیدن مطرح می‌کنند و برای آدم سوال می‌شود که ذهن این دوستان کجا این مطالب را می‌سازد؟ این جنس ایرادات، ایرادات بنی اسرائیلی است.

کوشکی با تاکید بر اینکه ممکن است منتقدان نقدهایی هم داشته باشند که وارد باشد، گفت: در این صورت، یعنی اگر این نقدها وارد باشد، باید پیگیر آن باشند. اما به نظر نمی‌رسد دوستان اصلاح طلب خیلی به دنبال موفقیت دولت فعلی باشند بلکه به نظر می‌رسد بیشتر به دنبال گیر دادن باشند و حتی به نظر می‌رسد بعضی از آنها از شکست دولت خوشحال می‌شوند.

وی با بیان اینکه شکست دولت به ضرر مردم است، تصریح کرد: در این افراد، نگاه جناحی کاملاً به منظر امنیت ملی و منطقه‌ای غلبه دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در رابطه با ارزیابی خود از حضور حزب اعتدال و توسعه در صحنه‌های سیاسی پیش رو اظهار کرد: اعتدال گرایان به لحاظ یک پدیده سیاسی، پایگاه اجتماعی ندارند اما متأسفانه آن درصدی که پایگاه این عده هستند در سال‌های گذشته با استفاده از رانت‌های حکومتی، بسیار قدرتمند و با نفوذ شدند.

کوشکی در پایان اضافه کرد: یعنی درست است که شاید پایگاه اجتماعی تیم آقای روحانی یک یا دو درصد جامعه باشد اما این میزان، با سو استفاده از رانت‌های دولتی چه در حوزه اقتصاد و چه در حوزه سیاست خیلی با نفوذ و گردن کلفت شدند و بعید نیست برای زمین زدن دولت فعلی و بازگشت به قدرت برنامه ریزی کنند.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر