کد خبر: 131601
A

مهدی طائب: نباید در پستو توبه کنیم ، از میثم نیلی عذرخواهی می‌کنم / پاسخ «آقا» به زاکانی درباره قالیباف ، مشورتی بود

مهدی طائب با اشاره به اینکه از میثم نیلی عذرخواهی می‌کنم، گفت: اگر اتهامی به دیگران زده ایم نباید در پستو توبه کنیم بلکه باید برای همه بیان کند ... این دولت فرصت اینکه صغیر و کبیرش به دنبال این مسائل برود نیست. کسی که باید الان با تمام وجود به آقای رئیسی کمک کند این برادر عزیز و حزب اللهی میثم نیلی است.

مهدی طائب: نباید در پستو توبه کنیم ، از میثم نیلی عذرخواهی می‌کنم / پاسخ «آقا» به زاکانی درباره قالیباف ، مشورتی بود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مهدی طائب رئیس قرارگاه عمار درباره فایل صوتی منتسب به او که در شبکه‌های خبری فارسی زبان درباره ماجرای سفر خانواده محمد باقر قالیباف منتشر شد، گفت: در فضای مجازی، رسانه‌های فارسی زبانی مانند بی بی سی، صدای آمریکا و گاوهای شیردهشان یعنی عربستان سعودی، سر در آورد، فایلی از بنده منتشر شده است که منجر به آزرده خاطر شدن متدینین، حزب‌الهی‌ها،دغدغه‌مندهای انقلاب،‌ دلسوزان و فداییان راه اسلام شده است.

وی گفت:‌ اینکه این حرف‌ها در کجا زده شده یا به طور خصوصی زده شده است، هیچ‌کدام مهم نیست. بنده اگر مسئله‌ای را چه به طور خصوصی یا عمومی می‌گویم،‌ قبل از آنکه در این دنیا پاسخگو باشم، باید در آخرت پاسخگو باشم. طبیعی است که سن و سال بنده طوری است که این موارد موجب نمی‌شود، من حرفی بزنم که نخواهم در آخرت پاسخگو باشم. بنابراین بر خودم لازم دانستم راجع به این فایل و محتوای آن توضیح دهم. مهم این است که آیا من این حرف‌ها را زدم و اگر گفتم چه گفته‌ام و مراد چه بوده است؟

مهدی طائب در ادامه گفت:‌ سه تا مطلب دراین فایل وجود دارد. اولا باید عرض کنم که این جلسه حدود دو ساعت و نیم تا سه ساعت بود. جلسه تحلیل سیاسی برای یک تعدادی انجام شد. مهمترین مسئله‌ای که در این جلسه مطرح است، پاسخ به شبهاتی است که پیرامون قوه مجریه،‌ مقننه و قضاییه است. شبهاتی وجود دارد و بنده در این جلسه پاسخ به این شبهات را می‌دهم. من صحبت‌هایی درباره قوه مجریه و قضاییه انجام دادم و در پایان درباره قوه مقننه یک سوالی درباره شخص رئیس قوه مقننه پرسیده شد یک گفتگوهایی انجام می‌شود. بنده صحبتم این بود که حمله به رئیس مجلس جدید نیست و یک جریانی دارد. خیلی هم به دنبال آن نبودم و این صحبت‌ها مربوط به آخر جلسه بود و این جواب درباره آن سوال بود.

وی افزود: درباره آن سوال یکی از افراد حاضر در آن جلسه ادعایی را مطرح کرد. آن فرد گفت من زمانی در یک روزنامه‌ای کار می‌کردم برادر ما آقای میثم نیلی هم در آنجا بود و آن زمان می‌گفتند مطالبی که وجود دارد جمع آوری کنید. حرف برای او بود. توجه اعضای جلسه به صحبت‌های این فرد جلب شد و من برای آنکه مشخص باشد که حرف‌های او چیست حرف‌های او را تکرار می‌کردم. که در بین صحبت‌ها او آمد گفت این جریان مربوبط به زمانی است که احمدی‌نژاد رئیس جمهور بود و آن موقع این صحبت‌ها مطرح شده است. منتهی چون این صحبت‌ها در بیان محاوره است،‌ کلمات تقطیع شده است انگار آن جملات را من دارم می‌گویم. در حالی که مطلب او بوده و درباره گذشته هم صحبت شده است.

طائب همچنین افزود: اصلا نسبت به قضیه‌ای که الان هست مطرح نبود. چیزی که الان مطرح است اینکه این را الان چه کسی راه انداخته است؟ لذا اگر در آن جلسه هم کسی بود حرف این بود که من نمی‌دانم این مساله را چه کسی راه انداخته؟ از کجا شروع شده؟ در حالی که اگر من فرض بفرمایید آقای میثم نیلی را الان متهم کرده بودم می‌گفتم این است. این حرف، حرف او بود و چون پایان جلسه هم بود دیگر فرصت نبود و جلسه تعطیل شد و باید می‌رفتیم. بنابراین بنده می خواهم اینجا عرض کنم که ساحت حضرت آقای نیلی از این حرف‌ها مبرا است و اعتقاد من راجع به ایشان این نیست و اصلا ایشان در این فضا نیست.

وی ادامه داد: اگر قبلا اختلاف سلیقه ای هم بوده الان این حرف ها رنگ باخته است. به دلیل اینکه ما در طول زمان انقلاب هیچ گاه مثل الان نداشتیم که سران سه قوه از مشکلات موجود درک داشته باشند و نسبت به راه حل ها با هم به تفاهم برسند و یکدیگر را در جهت حل مشکلات یاری کنند. این مطلبی بوده که در آن ۲.۵ تا ۳ ساعت جلسه به دنبال این بودم که بگویم و الان هم همین را می‌گویم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر