کد خبر: 131729
A

ابراز نگرانی معاون پارلمانی رییس جمهور از تلاش رسانه ها برای برجسته سازی اقدامات رضاشاه پهلوی

بعد از انقلاب اسلامی اقدامات و خدمات گسترده و بزرگی در مناطق و عرصه های مختلف کشور انجام شده که به هیچ عنوان با دوران رژیم ستم شاهی قابل مقایسه نیست اما یک عده تلاش می کنند شرایط آن دوران را خوب و رضا خان قلدر و بی سواد را معمار ایران نوین جلوه دهند.

ابراز نگرانی معاون  پارلمانی رییس جمهور از تلاش رسانه ها برای برجسته سازی اقدامات رضاشاه پهلوی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سیدمحمد حسینی روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز معلم در دانشکده معارف و اندیشه اسلامی تهران با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری، به نقش معلم در تربیت نسل جوان و انگیزه تلاش برای تعالی و تحول درانسان، اظهارداشت: معلم وظیفه سنگین هدایت و تعلیم و پرورش فرزندان کشورمان در مسیر دستیابی به پیشرفت مادی و معنوی را بر عهده دارد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور پیشگیری و جلوگیری از تحریف وقایع تاریخی را از جمله مهمترین وظایف معلمین و اساتید دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قشر عمدتا جوان کشور، ایام انقلاب اسلامی و حتی دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند، دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری زیادی روی تاریخ نویسی و انتشار روایت های معجول انجام داده اند تا بر افکار و اندیشه جامعه تاثیر گذاشته و به زعم خود در مسیر اهداف و امیال خویش هدایت کنند.

حسینی افزود: بعد از انقلاب اسلامی اقدامات و خدمات گسترده و بزرگی در مناطق و عرصه های مختلف کشور انجام شده که به هیچ عنوان با دوران رژیم ستم شاهی قابل مقایسه نیست اما یک عده تلاش می کنند شرایط آن دوران را خوب و رضا خان قلدر و بی سواد را معمار ایران نوین جلوه دهند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: البته این گونه روایت های جعلی و انحرافی مربوط به گذشته نیست و امروز هم در زمینه های مختلف تلاش می شود روایت غیر واقعی و جهت داری را اشاعه داده و مردم را نسبت به اقدامات دولت مردمی نا امید و مایوس کنند لذا در عرصه جنگ روایت ها هستیم و کسی دراین جنگ کسی پیروز است که خبر و روایت صحیح اول را مطرح کند در نتیجه تلاش معاندین و دستگاه تبلیغی و رسانه ای دشمن از موضع انفعال بوده و فاقد اثرگذاری کافی خواهد بود. به همین خاطر است که رهبر فرزانه انقلاب بر لزوم جهاد تبیین و ثبت و ضبط روایت های دست اول تاکید دارند.

حسینی با اشاره به فضاسازی های انجام شده درخصوص اقدام دولت در اصلاح روند فسادزای گذشته،‌ گفت: روند غلطی از زمان دولت قبل با تصمیم گیری در زمینه ارز ترجیحی آغاز شده که از همه ابتدا متخصصین و دلسوزان زیادی درباره آثار و تبعات منفی آن هشدار می دادند و امروز که دولت بدنبال اصلاح این روند اشتباه و جلوگیری از رانت و فساد ناشی از آن بوده و تلاش می کند مردم عادلانه از فواید یارانه ها برخوردار باشند اما عده ای بدون توجه به مصالح عمومی و ملی، هیاهو به راه انداخته و اهداف جناحی و باندی خود را پیش می برند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی از موارد دوستانی نیز مرعوب فضاسازی و هیاهوی کاذب بدخواهان و دشمنان شده و شجاعت دفاع از جبهه حق را ندارند. در این عرصه حتی برخی از کسانی که دسترسی به رسانه دارند هم ندانسته مرعوب تبلیغات سوء دشمنان شده و دقیقا همان اخبار آنان را به زبان دیگر منتشر می کنند.

حسینی با تاکید بر اینکه اساتید و فرهنگیان کشور، در عرصه جنگ روایت ها، پیشگام بوده و در خط مقدم قرار دارند،‌ گفت: بی تردید اگر تشخیص درست وجود نداشته باشد نتیجه مطلوب نیز حاصل نخواهد شد دشمن با توسل به تزویر و فریبکاری قصد دارد معادلات ذهنی مردم و حتی خواص جامعه را تحت تاثیر قرار داده و در جهت اهداف خود سوق دهد و در این راستا ترسیم و معرفی راه صحیح، وظیفه خطیری است که بر دوش اساتید و فرهیختگان جامعه قرار دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با تجلیل از فعالیت ها و خدمات مرحوم نادر طالب زاده گفت: ایشان شاگردان زیادی را تربیت کردند و در عرصه جهاد تبیین از پیشگامان بودند و با اجرای برنامه های مختلف از جمله افق نو گام بلندی در مقابله با سیاه نمایی رسانه ای غربی ها برداشتند و امروز وظیفه داریم راه امثال مرحوم طالب زاده را برای به چالش کشیدن نظام سلطه با قوت ادامه دهیم.

حسینی تاکید کرد: امروز اساتید و معلمان شریف کشور وظیفه و مسئولیت بزرگی در دفاع از اصول نظام، رهبری عزیز و آگاه سازی جامعه و مردم برعهده دارند. وی در این مراسم همچنین با اهدای لوح سپاس از اساتید برگزیده دانشکده معاوف و اندیشه اسلام تجلیل کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر